تنظیم کننده جدید فناوری انگلیس قدرت گوگل و فیس بوک را محدود کرده است. | فن آوری

[ad_1]

دولت اعلام کرده است که تنظیم کننده فناوری جدید برای محدود کردن قدرت گوگل ، فیس بوک و سایر سیستم عامل های فناوری تلاش خواهد کرد تا شرایط رقابتی را برای رقبای کوچکتر و بازار عادلانه ای برای مصرف کنندگان فراهم کند.

طبق این برنامه ها ، دفتر رقابت و بازارها (CMA) واحد ویژه ای را برای بازارهای دیجیتال دریافت می کند که مجاز به نوشتن و اجرای کد روش جدید برای شرکت های فناوری است ، که مرزهای رفتار قابل قبول را تعیین می کند.

این کد فقط بر روی شرکتهایی تأثیرگذار خواهد بود که “وضعیت استراتژیک بازار” محسوب می شوند ، گرچه هنوز تصمیم گیری نشده است که این به چه معنی است و محدودیتهایی اعمال خواهد شد.

دبیر بازرگانی الوک شارما گفت: “سیستم عامل های دیجیتال مانند گوگل و فیس بوک سهم قابل توجهی در اقتصاد ما دارند و نقش مهمی در زندگی روزمره ما دارند – خواه این امر به ما کمک می کند با عزیزان خود در تماس باشیم ، محتوای خلاقانه به اشتراک بگذاریم یا به آخرین اخبار دسترسی پیدا کنیم.

“اما تسلط چندین شرکت بزرگ فناوری منجر به نوآوری کمتر ، افزایش قیمت تبلیغات و انتخاب و کنترل کمتر برای مصرف کنندگان می شود. رژیم جدید ما ، که از رقابت در بازارهای دیجیتال پشتیبانی می کند ، انتخابی را در اختیار مصرف کنندگان قرار خواهد داد ، این بدان معناست که شرکت های کوچکتر از این کشور بیرون نخواهند رفت.

برنامه های دولت پاسخی به تحقیقات CMA است که با نگاهی تنگاتنگ به صنعت تبلیغات دیجیتال آغاز شد اما بعدا گسترش یافت تا تسلط گوگل و فیس بوک در بازار را پوشش دهد. به عنوان مثال ، کد برای دریافت درآمد از محتوای آن به دنبال میانجیگری بین سیستم عامل ها و ناشران اخبار است. همچنین ممکن است به سیستم عاملهایی نیاز داشته باشد که به مصرف کنندگان اجازه دهند تبلیغات شخصی را دریافت کنند یا آنها را مجبور به تلاش بیشتر برای بهبود عملکرد با سیستم عاملهای رقیب کنند.

آندره کاچلی ، مدیر اجرایی CMA ، از این اقدام استقبال کرد. “فقط به لطف رژیم جدید مقررات رقابت می توانیم با قدرت بازار غول هایی مانند فیس بوک و گوگل مبارزه کنیم و از حمایت از مشاغل و مصرف کنندگان اطمینان حاصل کنیم.

“به زودی ما همانطور که در اوایل سال جاری درخواست شد ، در مورد چگونگی کارکرد این رژیم جدید به دولت مشاوره خواهیم داد و آماده حمایت از تأسیس یک بخش بازارهای دیجیتال خواهیم بود.”

الیور داودن ، وزیر دیجیتال ، گفت: “در انگلیس و خارج از کشور ، این اتفاق نظر رو به رشد وجود دارد که تمرکز قدرت در میان تعداد کمی از شرکت های فناوری مانع رشد بخش ، کاهش نوآوری و تأثیر منفی بر افراد و مشاغل متکی به آنها می شود. این امر عصر جدیدی از رشد فناوری را به وجود می آورد. “

اما انگلیس تلاش می کند شرایط سختی را به شرکت های چند ملیتی تحمیل کند نبرد سختی را در پیش گیرد. به عنوان مثال ، در فرانسه ، دولت های ایالات متحده پرداخت دیجیتال مالیات اخذ شده از فن آوری های عمده را تبعیض ناعادلانه می دانند که منجر به تهدید در پاسخ به شکل تعرفه کالاهای فرانسوی مانند کیف و لوازم آرایشی می شود.

[ad_2]