ترامپ پیمانکاران بلک واتر را که به جرم قتل عام غیرنظامیان عراق زندانی شده اند ، عفو می کند | عراق

[ad_1]

رئیس جمهور دونالد ترامپ چهار محافظ امنیتی بلک واتر را که در سال 2007 به جرم قتل 14 غیرنظامی بغداد به حبس های طولانی محکوم شده اند ، عفو کرد – کشتاری که باعث هیجان بین المللی در استفاده از پیمانکاران خصوصی در مناطق جنگی شده است.

این چهار نفر – پل اسلاو ، ایوان لیبرتی ، داستین هورد و نیکلاس اسلاتن – بخشی از یک ستون زره پوش بودند که به طور بی رویه از مسلسل ها و نارنجک اندازها به سمت جمعیتی از افراد غیرمسلح در پایتخت عراق آتش گشودند. این کشتار به عنوان قتل عام در میدان نیسور شناخته می شود ، به عنوان یک مکان کم درگیری در عراق شناخته می شود.

در سال 2014 ، اسلاو ، لیبرتی و هرد به جرم 13 فقره قتل داوطلبانه و 17 جرم سوted قصد به قتل رسیدند ، در حالی که اسلاتن ، تک تیرانداز تیم که برای اولین بار اقدام به تیراندازی کرد ، به جرم قتل درجه اول محکوم شد. اسلاتن به حبس ابد محکوم شد. به اسلاو ، لیبرتی و هرد 30 سال فرصت داده شد.

پیگرد قضایی اولیه توسط قاضی فدرال منتفی شد و این امر خشم عراق را برانگیخت ، اما جو بایدن معاون رئیس جمهور وقت قول داد كه پیگرد قانونی جدیدی را كه مورد حمایت قضات است آغاز كند.

در زمان صدور مجازات ، دادستانی ایالات متحده گفت: “میزان واقعی از دست دادن و رنج غیرضروری انسان در ارتباط با رفتار مجرمانه متهمان در 16 سپتامبر 2007 ، حیرت انگیز است.”

پس از انتشار خبر بخشودگی سه شنبه شب ، برایان هبرلیگ ، وكیل یكی از چهار متهم عفو شده بلك واتر ، گفت: “پل اسلاو و همكارانش لیاقت این را نداشتند كه یك دقیقه در زندان بمانند. من از این اخبار خارق العاده غرق احساسات هستم. “

این بخشش ها تمایل آشکار ترامپ برای س questionال از پرسنل خدمات و پیمانکاران ایالات متحده را در مورد اقدامات خشونت آمیز علیه غیرنظامیان در مناطق جنگی منعکس کرد. در نوامبر گذشته ، وی فرمانده سابق ارتش آمریكا را كه به جرم قتل یك سازنده مظنون بمب افغانی محكوم شده بود و یك ستوان سابق ارتش را كه به قتل به اتهام دستور دادن به افرادش برای شلیك سه افغان ، مورد عفو قرار داد.

(لر) داستین هورد ، ایوان لیبرتی ، پل اسلاو ، نیکلاس اسلاتن.
(لر) داستین هورد ، ایوان لیبرتی ، پل اسلاو ، نیکلاس اسلاتن. عکس: AP

حامیان پیمانکار سابق بلک واتر در سراسر جهان با استدلال در مورد مجازات غیرضروری این افراد ، برای بخشش لابی کردند.

دادستان ها گفتند که یک کاروان به شدت مسلح “ریون 23” بلک واتر با استفاده از آتش تیرانداز ، مسلسل و نارنجک انداز یک حمله بی دلیل را آغاز کرد. وکلا ادعا کردند که پس از کمین شورشیان عراقی ، موکلان آنها با آتش پاسخ دادند.

دولت ایالات متحده در یادداشتی که پس از صدور حکم ارائه شد ، گفت: “هیچ یک از قربانیان شورشی نبودند و ستون کلاغ 23 را تهدید می کرد. همچنین در این تفاهم نامه از نزدیکان کشته شده ها نقل شده است ، از جمله محمد کینانی ، پسر علی نه ساله که کینانی گفت: “آن روز زندگی من را برای همیشه تغییر داد. آن روز من را کاملا نابود کرد.”

در این تفاهم نامه همچنین به دیوید بوسلی ، سرهنگ بازنشسته ارتش آمریكا اشاره شده است كه گفته است این كشتار “استفاده بیش از حد از زور” و “برای موضوعی كه تنها شغل وی تأمین امنیت شخصی از شخصی در خودروی زرهی بود ، بسیار نامناسب است”.

Boslego همچنین گفت که این حمله “بر ماموریت ما تأثیر منفی گذاشت ، [an] تأثیر منفی … این روابط ما را با عراقی ها متشنج تر کرده است. “

بازرسان FBI که در روزهای بعد از صحنه بازدید کردند ، آن را “قتل عام عراق” توصیف کردند – اشاره به کشته شدن بدنام سربازان آمریکایی در طول جنگ کولی در میان غیرنظامیان ، که در آن فقط یک سرباز محکوم شد.

به دنبال این محکومیت ها ، بلک واتر که پس از فروش و تغییر نام به آکادمی در سال 2011 تغییر نام داد ، گفت که از اینکه سیستم دادگستری تحقیقات خود را در مورد فاجعه 2007 نیسور به اتمام رسانده و هرگونه تخلف مرتکب شده است ، آسوده خاطر است. اقدامات توسط دادگاه های ما بررسی شد.

“صنعت امنیت از زمان آن وقایع به طرز چشمگیری تکامل یافته است و آکادمی تحت هدایت دارایی و رهبری جدید سرمایه گذاری زیادی در برنامه ها و اخلاقیات ، آموزش کارکنان ما و اقدامات پیشگیرانه کرده است تا کاملاً با تمام قوانین ایالات متحده و محلی منطبق باشد. “

14 قربانی کشته شده توسط نگهبانان بلک واتر در فهرست احمد خیام احمد آل روبیا ، مهاسین محسن قدوم الحزالی ، اسامه فاضل عباس ، علی محمد حافظ عبدالرزاق ، محمد عباس محمود ، قاسم محمد ذکر شده است. کریم عبد الرزاق ، غنیه حسنعلی ، ابراهیم عبید عیاش ، حمود سعید ابتان ، عدی اسماعیل ابراهیم ، مهدی صاحب نصیر و علی خلیل عبدالحسین.

[ad_2]