ترامپ نتوانست “دیپلماسی پاندا” را به هم بزند زیرا خرس های معروف چین در باغ وحش ایالات متحده باقی مانده اند. | حیوانات

[ad_1]

دونالد ترامپ می توانست تمام تلاش خود را برای برهم زدن روابط واشنگتن با پکن انجام دهد ، اما حداقل آمریکایی ها هنوز هم می توانند از پاداش اولیه روابط بازتر با چین استفاده کنند: پانداهای غول پیکر.

از زمان استقبال ریچارد نیکسون از هدایای حیوانات هنگام کشف “چین” در اوایل دهه 1970 ، دیپلماسی پاندا بین دو کشور پدید آمده است.

این باغ وحش روز دوشنبه گفت ، اکنون ، علی رغم تلاطم زندان در تجارت و توهین به ویروس کرونا ، پانداهای غول پیکر طی توافقی که با حیات وحش چین انجام شد ، تا سه سال دیگر در باغ وحش ملی اسمیتسونیان در واشنگتن باقی می مانند.

قرارداد وام پاندا بین ایالات متحده و چین قرار بود در ماه دسامبر منقضی شود.

این باغ وحش گفت که به مدت سه سال با انستیتوی بیولوژی حفاظت و انجمن چینی برای حیات وحش و حیات وحش امضا کرده است.

طبق این توافقنامه ، پاندای غول پیکر زن 22 ساله در باغ وحش Mei Xiang ، پاندای غول پیکر 23 ساله تیان تیان و توله آنها Xiao Qi Ji ، متولد 21 آگوست ، در دسامبر 2023 به چین سفر می کنند.

استیو مونفورت ، مدیر انستیتوی ملی باغ وحش و زیست شناسی اسمیتسونیان گفت: “همراه با میلیون ها آمریکایی ، من منتظر سه سال آینده هستم ، و شاهد رشد Xiao Qi Ji و پیشرفت بیشتر در حفظ و درک پانداهای غول پیکر هستم.” .

باغ وحش از سال 1972 پانداهای غول پیکر را از چین می پذیرد و می شیانگ و تیان تیان از دسامبر 2000 در باغ وحش هستند.

شیائو چی جی چهارمین فرزند آنها است که زنده مانده است. سه نفر دیگر به چین بازگردانده شدند.

تخمین زده می شود 1800 پاندای غول پیکر در چین ، بیشتر در استان سیچوان ، و حدود 600 نفر در باغ وحش ها و مراکز تولید مثل در سراسر جهان زندگی می کنند.

روز دوشنبه ، دیپلماسی تجاری بیشتر مربوط به تجارت نیز هنگامی ادامه داد که لاری کودلو ، مشاور اقتصادی کاخ سفید گفت ترامپ تا ژانویه تعرفه های جدیدی را برای چین برنامه ریزی نکرده است.

کودلوف در مراسمی به میزبانی واشنگتن پست گفت: “ما به مذاکره در مورد تجارت ادامه می دهیم.” “ما تعرفه های جدیدی را برنامه ریزی نمی کنیم.”

ترامپ یک جنگ تجاری تهاجمی علیه پکن آغاز کرده است ، که برای صدها میلیارد دلار محصولات تعرفه تعیین کرده است ، بسیاری از آنها علی رغم توافق نامه “مرحله اول” امضا شده در اوایل سال جاری ، همچنان پابرجا هستند.

کودلوف گفت که چین در حال انجام توافق اولیه است که شامل اهداف خاصی برای خرید محصولات کشاورزی مانند دانه های سویا است.

وی با بیان اینکه “شواهد نشان می دهد که چین معامله مرحله اول تجارت را به خوبی انجام می دهد ،” افزود: “آنها ممکن است به دلیل وضعیت همه گیر عقب بمانند.”

هفته گذشته بایدن گفت که بلافاصله تعرفه هایی را که ترامپ در طول چهار سال ریاست خود وضع کرده پس نخواهد گرفت و گفت که در درجه اول روی سرمایه گذاری در کارگران آمریکایی و تولید تمرکز خواهد کرد.

پس از روی کار آمدن در 20 ژانویه ، انتظار می رود که بایدن روابط دیپلماتیک خود را با شرکای تجاری و متحدان خود مانند اتحادیه اروپا از سر گیرد ، که می تواند به یک متحد سرسخت در فشار به پکن برای تغییر رفتار خود تبدیل شود.

[ad_2]