ترامپ لایحه عظیم هزینه های دفاع آمریکا را وتو کرد ، اما کنگره قصد دارد لغو کند | دونالد ترامپ

[ad_1]

روز چهارشنبه ، دونالد ترامپ با وجود حمایت شدید وی در کنگره ، لایحه 740 میلیارد دلاری را که سیاست وزارت دفاع را تعیین می کند ، وتو کرد ، این احتمال را افزایش می دهد که این قانون برای اولین بار در 60 سال گذشته قانونی نباشد.

اگرچه هشت وتو قبلی ترامپ با حمایت جمهوری خواهان در کنگره پشتیبانی می شد ، اما مشاوران گفتند که احتمالاً هفته ها قبل از ترک ترامپ در 20 ژانویه لغو خواهد شد.

ترامپ گفت که وی قانون مجوز دفاع ملی (NDAA) را سالانه وتو کرد ، زیرا “این شامل اقدامات اساسی امنیت ملی نیست ، شامل مقرراتی است که به پیشکسوتان و تاریخ ارتش ما احترام نمی گذارد ، و مغایر با تلاش های دولت من برای قرار دادن آمریکا در اولویت است کشور ما “. اقدامات امنیت ملی و سیاست خارجی ».

اقدام کلیدی در NDAA که ترامپ با آن مخالف است تغییر نام پایگاههای نظامی آمریکایی است که اکنون رهبران کنفدراسیون نامیده می شوند و به دلیل برده داری از اتحادیه خارج شدند که منجر به جنگ داخلی 1861 تا 1865 شد.

فشارها برای تغییر نام پایگاهها در سال جاری در میان اعتراضات سراسری به قتل پلیس مینیاپولیس جورج فلوید ، آفریقایی-آمریکایی که افسر نزدیک به 9 دقیقه روی گردن او زانو زده بود ، افزایش یافته است.

ترامپ همچنین تهدید به وتو کرد ، مگر اینکه در این لایحه بخشی از قانون مخابرات سال 1996 لغو شود ، این قانون مانع طرح دعوی علیه شرکت های اینترنتی علیه مواد شخص ثالث می شود.

اگر بخش 230 “كاملاً متوقف نشود” ، اوایل این ماه ترامپ در توئیتر نوشت: “اگر این لایحه به یك جدول قطعنامه بسیار خوب ارسال شود ، مجبور می شوم بدون شك وتو”.

ترامپ روز چهارشنبه در پیامی به مجلس نمایندگان نیز این لایحه را “هدیه” به چین و روسیه خواند.

مجلس سنا و مجلس دموکرات هر دو NDAA را در سال 2021 با حاشیه بیش از دو سوم اکثریت مورد نیاز برای لغو وتو تصویب کردند. این بدان معناست که ترامپ مجبور است دهها جمهوری خواه را ترغیب کند تا کار تقریباً مناسب برای لایحه 4500 صفحه ای را ترک کنند و همه چیز را از نو شروع کنند.

مشاوران عالی ترامپ با استناد به یک فرصت اندک برای متوقف کردن لایحه ، از ترامپ خواستند که تهدید به حق وتو را عملی نکند. بسیاری از سرسخت ترین حامیان ترامپ ، از جمله جیم اینهوف ، رئیس کمیته خدمات مسلح سنا ، گفته اند که به مازاد رای گیری رای خواهند داد.

وقتی سنا وارد عمل شد گفت: “این فقط لایحه است.” “این باعث امنیت کشور ما می شود و از نیروهای ما که از آن دفاع می کنند پشتیبانی می کند.”

مشاوران گفتند که ترامپ به سختی می تواند وتو بگیرد و این می تواند به توانایی حزب وی در حفظ دو کرسی در سنای آمریکا در جورجیا در دور دوم رای گیری آسیب برساند.

مجلس سنا از لایحه 84-13 حمایت کرد ، در حالی که آرا the محافظه کارترین جمهوری خواه و لیبرال ترین دموکرات ها به آن رأی نداد. مجلس به رهبری دموکرات ها از NDAA 335-78 پشتیبانی کردند ، و برخی از آرا “” نه “نیز از طرف لیبرال دموکرات ها به دست آمد ، که احتمال کمتری از وتو ترامپ دارند.

NDAA تعیین کننده همه چیز از تعداد کشتی های گرفته شده تا حقوق سربازان و نحوه مقابله با تهدیدات ژئوپلیتیک است. این اقدام ، که ترامپ وتو كرد ، با تلفیق اقدامات جداگانه ای كه قبلاً توسط مجلس و سنا انجام شده بود ، سازش بود.

نمایندگان مجلس افتخار می کنند که این لایحه از سال 1961 سالانه به قانون تبدیل شده و می گوید این حمایت نشان دهنده حمایت آنها از ارتش است. اگر وتو ترامپ حمایت شود ، افزایش 3 درصدی حقوق برای نیروهای عملیاتی را به تعویق می اندازد.

[ad_2]