ترامپ قصد دارد با نزدیک شدن به دادگاه سنا انتقام جمهوری خواهانی را بگیرد که به وی خیانت کردند استیضاح ترامپ (2021)

اختلافات جمهوری خواهان درباره دادگاه استیضاح دوم دونالد ترامپ روز یکشنبه در حالی که رئیس جمهور پیشین اولین تعطیلات آخر هفته خود را در خارج از دفتر گذراند ، با انتقام از کسانی که به گفته وی خیانت کرده اند ، در کانون توجهات روشن تر شد.

مداخله در شکست انتخابی بایدن ، چهار روز پس از ترک کاخ سفید ، ترامپ همچنان به ایجاد یک حزب جدید اشاره کرد ، تهدیدی که به نظر برخی از آن برای جلوگیری از تردید سناتورها قبل از دادگاه است. هفته بعد از 8 فوریه.

دموکرات ها دوشنبه شب مقاله واحدی درباره استیضاح به سنا ارسال می کنند. این صحبت از تحریک قیام ناآرامی ها در پایتخت ایالات متحده در 6 ژانویه است که منجر به کشته شدن 5 نفر از جمله یک افسر پلیس شد.

واشنگتن پست گزارش داد ، ترامپ آخر هفته را در استراحتگاه خود در فلوریدا مار مارولا گذراند و در مورد گلف در مورد حفظ ارتباط و نفوذ و نحوه نشستن جمهوری خواهانی که تصور می شود از آنجا عبور کرده اند ، به گفتگو پرداخت.

ترامپ ، می نویسد پست ، گفت که تهدید ایجاد حزب “شعبده باز” (“آمریکا را دوباره زیبا کنید”) یا “میهن پرست” به او اهرم فشار برای جلوگیری از رای دادن سناتورها به محکومیت ، که می تواند منجر به توقیف دوباره او شود به دنبال موقعیت باشید.

اواخر روز یکشنبه ، خبرنگار نیویورک تایمز ، مگی هابرمن نقل شده منابعی که “با اندیشه او آشنا هستند” وقتی گفت ترامپ از تهدید خود برای تشکیل حزب جدید پس از “آرام نشان دادن” به وی نشان می دهد که “تهدید به شخص ثالث در حالی که تهدید به مقدمات مقدماتی نیست منطقی نیست”.

با این حال ، از جمله اهداف ترامپ ، لیز چنی ، جمهوری خواه شماره 3 ، فرماندار گرجستان برایان كمپ و دیگران است كه از ادعای دروغین تقلب در انتخابات خودداری كردند یا وی را به دامن زدن به آشوب در كاپیتول متهم كردند.

دیگر جمهوری خواهان عالی رتبه روز یکشنبه حول دادگاه ترامپ و آینده حزب درگیر شدند. میت رامنی ، سناتور یوتا ، نامزد پیشین ریاست جمهوری و منتقد شدید ترامپ ، که تنها جمهوری خواه بود که در اولین دادگاه خود در سال گذشته به استیضاح رای داد ، گفت رئیس جمهور سابق “الگوی مداوم” تلاش برای خراب کردن انتخابات را نشان داده است.

رامنی در گزارش CNN درباره وضعیت اتحادیه گفت: “او با تشویق آنها برای رفتن به كاپیتول در زمانی كه كنگره مسئولیت قانونی خود را برای تصدیق انتخابات انجام می داد ، مردم را ملتهب كرد.” “این اظهارات بسیار جدی است. آنها هنوز توسط رئیس جمهور دفاع نشده اند. او شایسته شنیده شدن است ، اما برای ما مهم است که روند عادی عدالت را طی کنیم و راه حلی داشته باشیم. “

رامنی گفت که رئیس جمهوری که استعفا داده طبق قانون اساسی پیگرد قانونی دارد.

“من معتقدم آنچه ادعا می شود و آنچه ما دیده ایم تحریک شورش است – این استیضاح است. اگر نه ، چه؟ “

با این حال ، رامنی گفت که او از اقدامی علیه تد کروز و جاش هاولوی ، سناتورهایی که از ادعاهای ترامپ در مورد تقلب در انتخابات حمایت می کنند ، حمایت نمی کند و علیه نتایج صحبت کردند.

“من فکر می کنم تاریخ در مورد کسانی که همچنان دروغ پراکنی می کنند قضاوت خواهد کرد [former] رئیس جمهور ، و همچنین رای دهندگان در جوامع مربوطه ، “او گفت. “من فکر نمی کنم که سنا باید اقدامی انجام دهد.”

انتظار می رود سایر جمهوری خواهان به رای محکومیت رای دهند ، از جمله لیزا مورکوفسکی از آلاسکا ، سوزان کالینز از ماین و بن ساس از نبراسکا. اما حزب عمیقا پراکنده است. برای محکومیت 17 جمهوری خواه باید در کنار 50 دموکرات رأی دهند. مشخص نیست که آیا می توان به این تعداد رسید ، علی رغم ادعای رهبر اقلیت میچ مک کانل مبنی بر اینکه ترامپ “جمعیت را با غیرواقعی تغذیه می کند”.

هابرمن گزارش شده که ترامپ “اعتقاد داشت که آرا conv محکوم شده کمتر از آنچه رای گیری تقریباً بلافاصله پس از 6 ژانویه برگزار می شد کمتر است.”

مارک روبیو از فلوریدا گفت که او این روند را “احمقانه و ضد تولید” می داند.

وی روز یکشنبه به فاکس نیوز گفت: “ما قبلاً در این کشور آتش سوزی داریم و مثل این است که یک مشت بنزین برداریم و آن را روی آتش بریزیم.”

“به عنوان مثال ، به ریچارد نیکسون نگاه می کنم ، که به وضوح مرتکب جنایات و اقدامات نادرست شده است. با نگاهی به گذشته ، فکر می کنم همه ما موافقت خواهیم کرد که بخشش رئیس جمهور فورد برای اینکه کشور بتواند به جلو حرکت کند مهم بود. من فکر می کنم این برای کشور بسیار بد خواهد بود ، فقط مسائل را هیجان زده و پیچیده می کند. “

جان کورنین از تگزاس در توئیتر تهدید به انتقام کرد: “اگر استیضاح و محاکمه روسای جمهور سابق فکر خوبی باشد ، در مورد روسای جمهور سابق دموکرات ، اگر جمهوری خواهان در سال 2022 اکثریت را بدست آورند ، چه فکر می کنید؟ به این فکر کنید و بیایید بهترین کارها را برای کشور انجام دهیم.”

طرفداران ترامپ در پایتخت ایالات متحده در تاریخ 6 ژانویه.
طرفداران ترامپ در پایتخت ایالات متحده در تاریخ 6 ژانویه. عکس: Saul Loeb / خبرگزاری فرانسه / گتی ایماژ

مایک راندز از داکوتای جنوبی گفت که وی استیضاح را مغایر قانون اساسی دانسته و به NBC’s Meet the Press گفت: “[The US constitution] به طور خاص اشاره کرد که شما می توانید رئیس جمهور را استیضاح کنید ، و این بدان معنا نیست که شما می توانید شخصی را که منصب خود را نیست استیضاح کنید. بنابراین من فکر می کنم این یک بحث است

“اما اکنون موارد دیگری وجود دارد که ما می خواهیم روی آنها کار کنیم. دولت بایدن دوست دارد کابینه آنها مستقر باشد و تعدادی از جمهوری خواهان نیز همین احساس را دارند. ما باید به این رئیس جمهور فرصت دهیم تا کابینه خود را تشکیل دهد و در اسرع وقت آن را تأسیس کند. “

وحدت جمهوری خواه به ندرت نادر است. روز شنبه ، حزب جمهوری خواه آریزونا به محکومیت سیندی مک کین ، بیوه سناتور سابق و نامزد انتخابات ریاست جمهوری جان مک کین و دو نفر دیگر از اعضای برجسته حزب که از ترامپ عبور کردند ، رای داد.

این اقدام باعث ارزیابی سریع رئیس جمهور سابق شد ، وی که از کلی وارد ، رئیس حزب Firebrand ، که معمار مزخرف بود و اخیراً پیروز انتخابات میان دوره ای باریک بود ، حمایت کرد.

ترامپ ، “نامه” را می نویسد ، وارد را خواست تا “تأیید کامل و کامل” را به وی پیشنهاد دهد.