ترامپ آخرین بار نتایج را بیهوده لغو کرد وقتی جورجیا به پیروزی بایدن اشاره کرد دونالد ترامپ

[ad_1]

دونالد ترامپ روز جمعه موضع بیهوده اما خطرناک آخرین بی سابقه ای را در تاریخ مدرن آمریکا برای خنثی کردن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد تا بتواند در قدرت بماند.

حتی وقتی پیروزی جو بایدن در جورجیا تأیید شد ، رئیس جمهور با او دیدار کرد رهبران جمهوری خواه از میشیگان تا کاخ سفید در یک تلاش ناامیدانه برای تضعیف دموکراسی پس از یک سری شکست در دادگاه به اتهام تقلب در رای دهندگان.

استراتژی روشن ترامپ ترغیب قانونگذاران تحت کنترل جمهوری خواهان در میشیگان و سایر ایالت های میدان جنگ در کالج انتخاباتی است که از اراده مردم چشم پوشی کرده و ترامپ را برنده اعلام کند ، حتی اگر مقامات این انتخابات را به عنوان امن ترین انتخابات در ایالات متحده اعلام کرده اند. داستانها

سیدنی پاول ، یکی از وکلای ترامپ ، روز پنجشنبه به شبکه تجارت فاکس گفت: “صادقانه بگویم ، همه انتخابات باید با همه نوسانات لغو شود و قانونگذار باید مطمئن شود که رای دهندگان برای ترامپ انتخاب شده اند.”

قانون گذاران میشیگان ، مایک شیرکی رهبر اکثریت سنا و لی چتفیلد رئیس مجلس نمایندگان جمهوری خواه ، هر دو به درخواست ترامپ روز جمعه از کاخ سفید بازدید کردند.

شرك ها در فرودگاه بین المللی ریگان واشنگتن مورد استقبال معترضین و رسانه ها قرار گرفتند. شعارهایی وجود داشت: “نتایج را تأیید کنید!” و فریاد می زند ، “شواهد تقلب کجاست؟”

با این حال ، پس از جلسه ای در کاخ سفید ، شیرکی و چتفیلد بار دیگر تعهد خود را به روند انتخابات تأیید کردند ، و تلاش های ترامپ را به وضوح ضربه زدند.

این زوج گفتند: “ما هنوز از هیچ اطلاعاتی مطلع نشده ایم که بتواند نتایج انتخابات میشیگان را تغییر دهد و ما به عنوان رهبر قانونگذاری از قانون پیروی خواهیم کرد و روند معمول را در رابطه با رای دهندگان میشیگان دنبال خواهیم کرد.” در بیانیه مشترک. “روند صدور گواهینامه میشیگان باید بدون تهدید و ارعاب ، آگاهانه انجام شود.”

بیشتر کارشناسان تلاش های ترامپ را یک خیال سیاسی و احتمالاً غیرقانونی می دانستند. اما آنها هشدار می دهند كه رئیس جمهور آمریكا ، كه در تلاش است انتخابات آزاد و منصفانه را لغو كند ، می تواند میلیون ها نفر را مسموم كند ، باعث از بین رفتن ایمان به دموكراسی شود و بایدن را به عنوان یك رئیس جمهور غیرقانونی در نظر بگیرد.

هیلاری کلینتون ، وزیر امور خارجه پیشین که در انتخابات 2016 توسط ترامپ شکست خورد ، توییتر در روز جمعه: “محافظت از نفس یک شخص نباید به مشروعیت دموکراسی ما آسیب برساند.”

بایدن معاون رئیس جمهور پیشین در انتخابات پیروز شد و در حال آماده شدن برای روی کار آمدن در تاریخ 20 ژانویه است ، اما ترامپ از کناره گیری خودداری کرده و با ادعای بی نظمی های گسترده بدون ارائه شواهد ، به دنبال راهی برای بطلان نتایج است.

روز جمعه در جلسه توجیهی کاخ سفید در مورد ابتکار عمل برای کاهش قیمت داروهای تجویز شده ، ترامپ گفت که او برنده واقعی است. وی به خبرنگاران گفت: “شركت بزرگ داروسازی میلیون ها دلار صرف تبلیغات منفی علیه من در طول مبارزات انتخاباتی كرد كه اتفاقاً من آن را برنده شدم.”

“اما ، می دانید ، ما خواهیم فهمید. نزدیک به 74 میلیون رای. ما داروهای عالی داشتیم. ما رسانه ها را علیه خود داشتیم. ما فن آوری عالی علیه خود داشتیم. ما نسبت به خود بی صداقتی زیادی داشتیم. “

بایدن نزدیک به 6 میلیون رأی بیشتر از ترامپ دریافت کرد ، اما برنده توسط کالج انتخاب تعیین می شود ، جایی که آرای رای دهندگان هر ایالت ، بیشتر بر اساس جمعیت ، در یک رای عمومی به برنده تعلق می گیرد.

بایدن 306 رأی موافق با 232 رأی موافق ترامپ در حالی که ایالات تلاش می کنند نتایج آنها را تأیید کند حداقل شش روز قبل از تشکیل هیئت رئیسه انتخابات در 14 دسامبر برای تصویب رأی.

مبارزات انتخاباتی ترامپ به ویژه در میشیگان است که بایدن با کسب 154،000 رأی ، امیدوار است جمهوری خواهان در آنجا سیستم انتخاباتی را دستکاری کنند.

شیرکی و چاتفیلد قبلاً انكار كرده اند كه می توانند پیروزی بایدن را خنثی كنند و خاطرنشان كردند كه قانون میشیگان به قانونگذار اجازه نمی دهد كه مستقیماً رای دهندگان را انتخاب كند یا آنها را به شخص دیگری غیر از شخصی كه بیشترین آرا را بدست آورده است ، اعطا كند.

جو بایدن و کامالا هریس این هفته در دلاور.
جو بایدن و کامالا هریس این هفته در دلاور. عکس: جیم واتسون / خبرگزاری فرانسه / گتی ایماژ

با وجود این ، گرتچن ویتمر ، فرماندار میشیگان ، یک دموکرات ، به MSNBC گفت: “اینکه آنها حتی از مکالمه سرگرم کنند بسیار خطرناک است.” این باعث خجالت دولت است. “

در اوایل این هفته ، دو ناظر جمهوری خواه صدور گواهینامه رأی را در وین کانتی ، میشیگان ، جایی که دیترویت ، بیشتر شهرهای سیاه پوستان واقع شده است ، مسدود کردند. آنها بعداً در میان فریادهای نژادپرستی آرام گرفتند و نتایج تأیید شدند. بعدا مشخص شد که ترامپ روز سه شنبه با مفسران مونیکا پالمر و ویلیام هارتمن تماس گرفته است تا از حمایت حمایت کند.

روز چهارشنبه ، پالمر و هارتمن بیانیه هایی را امضا كردند كه اظهار داشتند آنها معتقدند كه رأی در حوزه انتخابیه “نباید تصویب شود”. اما وزیر امور خارجه میشیگان گفت که آنها نمی توانند رای خود را به خاطر بیاورند.

تسلط ترامپ در حزب جمهوریخواه به حدی است که تعداد معدودی از افراد برجسته بار دیگر درباره استراتژی زمین سوخته او صحبت کرده اند.

با این حال ، میت رامنی ، سناتور یوتا و نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 ، روز پنجشنبه صفوف را شکست. وی گفت: رئیس جمهور بدون حتی پذیرفتن یک پرونده قابل قبول کلاهبرداری یا توطئه گسترده در برابر هر دادگاهی ، اکنون به فشار آشکار علیه مقامات ایالتی و محلی متوسل شده است تا خواست مردم را تضعیف کرده و انتخابات را لغو کند. نشسته “.

وزیر امور خارجه گرجستان برد رافنسپرگر ، جمهوری خواه و طرفدار ترامپ ، روز جمعه نتایجی را تصویب کرد که نشان می داد بایدن با کمی بیش از 12،600 رأی برنده این ایالت است. پس از لیست دستی و حسابرسی. وی به خبرنگاران گفت: “این ارقام حکم مردم است ، نه تصمیم وزیر امور خارجه یا دادگاه ها یا هر یک از شرکت ها.”

تلاش های ترامپ برای بازپس گیری شکست خود از طریق دادخواست ها و نقل و انتقالات موفقیت چندانی نداشته است. با این حال ، شرکت وی توهین در دادگاه ها را رها نکرد.

در یک کنفرانس مطبوعاتی یک ساعت و نیم که روز پنجشنبه برگزار شد ، وکیل شخصی رئیس جمهور رودی جولیانی گفت که وی قصد دارد دادخواست های جدیدی را تشکیل دهد. وی دموکرات ها را به ایجاد “توطئه ملی” برای سرقت انتخابات متهم کرد ، با استناد به چین ، کوبا ، بنیاد کلینتون ، میلیاردر جورج سوروس و رئیس جمهور فقید ونزوئلا هوگو چاوز ، اما بدون تأیید این موضوع.

جولیانی ، شهردار سابق نیویورک ، در حالی که به نظر می رسید رنگ مو روی صورتش ریخته است ، عرق شدیدی گفت: “من جنایات را می دانم ، بوی آنها را حس می کنم.” “شما نیازی به استشمام این یکی ندارید ، من می توانم آن را به شما ثابت کنم.” وی هیچ مدرکی برای اثبات ادعاهای خود ارائه نداد.

کریس کربس ، یک مقام دولت ترامپ هفته گذشته به دلیل اظهار نظر در مورد امنیت انتخابات اخراج شد ، در حساب توئیتر خود گفت: “این کنفرانس مطبوعاتی خطرناک ترین 1 ساعت و 45 دقیقه تلویزیون در تاریخ آمریکا بود. و شاید دیوانه ترین ».

بایدن ، که هفتاد و هفتمین سالگرد تولد خود را جشن می گیرد – او مسن ترین رئیس جمهور منتخب ایالات متحده در تاریخ است – روز جمعه با نانسی پلوسی رئیس مجلس و چاک شومر رهبر اقلیت سنا دیدار کرد و بیشتر هفته را با مشاوران برنامه ریزی دولت سپری کرد. با وجود امتناع دولت ترامپ از همکاری با تیم خود ، حتی در رابطه با مبارزه با بیماری همه گیر ویروس کرونا.



[ad_2]