تحقیق در مورد ادعاهای جنایات جنگی توسط نیروهای ویژه استرالیایی در افغانستان در حال انجام است: اکنون چه؟ | اخبار استرالیا

[ad_1]

وقتی گرد و غبار بر روی نتایج انفجاری سرلشکر پاول بررتون نشست می کند ، یک سوال مهم مطرح می شود.

بعد از این چه خواهد شد؟

نیروهای دفاعی استرالیا به کجا می روند؟

آیا می توان در هنگ ویژه خدمات هواپیمایی اصلاح کرد؟ آیا مشکلات خیلی عمیق است؟ و 25 جنایتکاری که ادعا می شوند چه اتفاقی می افتد؟

تحقیق و پیگرد قانونی

اول از همه. در این گزارش 25 جنایتکار مطرح شده اند که یا چهره های اصلی یا کارمندان ارتکاب جنایات جنگی بوده اند.

اکنون سرنوشت آنها در عدالت کیفری است.

ADF اتهاماتی را علیه آنها در دفتر به زودی بازرسان ویژه تشکیل داده است.

این دفتر توسط پلیس فدرال و ایالت کار می کند و ریاست آن را یک وکیل ارشد ، یک قاضی یا یک وکیل با تجربه گسترده در حقوق کیفری بر عهده دارد.

این دفتر باید تحقیقات خود را انجام دهد. تفاوت اساسی بین کار او و کار بریتون این است که سرویس اطلاعاتی باید خلاصه ای از شواهد را مطابق استانداردی که رضایت دادگاه کیفری را دارد جمع آوری کند.

در این حالت ، کار ساده ای نیست.

اکنون این اتهامات تقریباً ده ساله است. جنایات ادعایی در یک منطقه جنگی در افغانستان ، در استان دور افتاده ارزگان رخ داده است. بسیاری از کارشناسان حقوقی نسبت به موانع قابل توجهی برای چنین تحقیقات جنایی هشدار داده اند ، اگرچه گزارش بریتون مبنای محکمی را برای شروع فراهم می کند.

پس از اتمام ، خلاصه به مدیر دادستانی عمومی مشترک المنافع (CDPP) ارائه می شود ، وی سپس در مورد تعقیب کیفری کافی برای جرایم جنگی تصمیم خواهد گرفت.

شکی نیست که مسیر رسیدگی به پرونده های کیفری طولانی است.

این همان چیزی است که سازمان های حقوق بشری را نگران می کند. الین پیرسون ، رئیس سازمان دیده بان حقوق بشر استرالیا ، گفت که بازپرس ویژه باید تمام منابع را داشته باشد تا بتواند برای اطمینان از عدالت سریع حرکت کند.

پیرسون گفت: “با گذشت زمان ، احتمال عدالت برای قربانیان افغان به طور فزاینده ای دورتر می شود.”

وی همچنین با اشاره به عدم موفقیت در پیگرد جنایات جنگی در انگلیس ، جایی که مداخلات سیاسی و انسداد زیادی وجود دارد ، باید استقلال را از دولت تضمین کند.

در افغانستان ، گروه های حقوق بشری از دولت خواسته اند که قربانیان ادعایی افغان و خانواده های آنها را در روند جنایی قریب الوقوع مشارکت دهد.

مدال ، نقل قول و لغو اسکادران 2 SAS

اقدام فوری بعدی که دفاع انجام خواهد داد ، انحلال اسکادران SAS 2 ، یکی از چهار اسکادران SAS است. اسکادران دوم توسط فرمانده دفاع آنگوس کمپبل در جریان کنفرانس مطبوعاتی خود در روز پنجشنبه معرفی شد.

بن رابرتس-اسمیت ، پاداش آورترین سرباز استرالیا ، در این اسکادران خدمت می کرد. وی تمام ادعاهای مربوط به عمل نادرست را رد كرد.

کلیه سربازان عملیات ویژه که در افغانستان خدمت کرده اند نیز جوایز شایسته خود را از دست خواهند داد. هزاران نفر از کسانی که در افغانستان خدمت کرده اند به خاطر این پاداش دریافت می شوند. گاردین پیش از این به دلیل این تصمیم نگرانی در میان صفوف پلیس ضد شورش را شنیده است.

در مرحله بعدی ، ADF اعطای مدال های فردی به سربازان مرتبط با جرایم ادعایی را بررسی خواهد کرد.

چندین بار خواستار انحلال SAS شده است ، که پس از کانادا رخ خواهد داد ، جایی که یک رسوایی مشابه در سومالی منجر به انحلال هنگ نخبه هوابرد کانادایی آن شد.

تغییر فرهنگی و نظارت بیشتر

یک گزارش در گزارش بریتون روشن بود: در فرهنگ نیروهای ویژه نقایص عمیقی وجود دارد.

در این گزارش فرهنگ نخبه سالاری و انحصار طلبی در بین نیروهای ویژه ، نوعی “فرهنگ جنگجو” که در آن اندازه اندام بالا مشاهده می شد ، قوانین معمول جنگ اعمال نمی شد ، و احساس برادری و پنهان کاری توصیف می شد.

کمپبل روز پنجشنبه گفت که این فرهنگ همراه با شکست مدیریت و مکانیسم های ضعف نظارتی است که شرایط را برای وقوع این اشتباهات ایجاد می کند.

بنابراین منطقی است که بیشتر مواردی که بریتون توصیه کرده است به تثبیت فرهنگ نیروهای ویژه اختصاص دارد.

دولت قبلاً در این جبهه عمل کرده است. این کمیته کمیته نظارت مستقلی را به ریاست دکتر ویوین تام ، بازرس کل اطلاعات و امنیت سابق ، رابرت کورنال ، دبیر سابق دادستان کل کشور و پروفسور روفوس بلک ، اخلاق شناس و معاون رئیس دانشگاه تاسمانی تشکیل داد.

این کمیته نظارت به اطمینان از تغییرات فرهنگی و سازمانی در APD کمک خواهد کرد. رئیس باید مرتباً در مورد پیشرفت به کمیته گزارش دهد ، که به نوبه خود به وزیر دفاع لیندا رینولدز گزارش خواهد داد.

غرامت قربانیان ادعایی

دولت بزودی تصمیم خواهد گرفت تا غرامت قربانیان ادعایی در افغانستان را پرداخت کند.

این کار دشواری خواهد بود. این سیستم در حال حاضر دارای یک سیستم پرداخت تاکتیکی به غیرنظامیان افغان است ، اما این سیستم برای بار آنچه در اینجا یافت شده کافی نیست.

هادی مریفت ، مدیر اجرایی سازمان حقوق بشر و دموکراسی افغانستان ، گفت که یک سیستم جبران خسارت جدید لازم است راه اندازی شود و کمپبل متعهد شد که غرامت را پرداخت کند.

اما چطور اکنون ADF قربانیان ادعایی را پیدا کرده و حقوق آنها را می گیرد؟ چگونه مبلغی عادلانه و منصفانه بدست آوریم؟

مسائل طولانی

بدون شک ، برخی از جنبه های گزارش وجود دارد که همچنان به پرسش از APD ادامه می دهد. نکته اصلی در میان آنها: آیا ممکن است کسی بالاتر از سطح فرمانده گشت به مدت هفت سال چیزی در مورد این جنایات جنگی نمی دانسته است؟

این گزارش تا حد زیادی دانش افسران ارشد را از جرایم جنگی ادعا شده محروم می کند. این حفاران را جیر جیر خواهد کرد

همچنین سوالاتی در مورد ادعاهای بی اساس موجود در گزارش وجود دارد. آن حوادثی که بریتون بررسی کرد اما پیدا نشد.

در این گزارش جزئیات دقیقی از چگونگی بررسی این حوادث و دلیل عدم اثبات آنها ارائه شده است.

روان ارراف از مرکز عدالت بین المللی استرالیا اظهار داشت که بخش ویژه تحقیقات باید تحقیقات در مورد این ادعاهای غیرمستند را برای اطمینان از تجزیه و تحلیل هر چه بیشتر آنها مجدداً آغاز کند.

  • در استرالیا ، پشتیبانی و مشاوره برای جانبازان و خانواده های آنها 24 ساعت شبانه روز در Open Arms با شماره 1800 011 046 یا از طریق www.openarms.gov.au و از طریق سرویس منطقه امن با شماره 1800 142 072 در دسترس است.

[ad_2]