تحقیقات فرانسه در مورد حمله ادعایی پلیس به یک عکاس آغاز می شود پاریس

[ad_1]

بازرسان فرانسوی تحقیقات داخلی را در مورد چگونگی آسیب دیدگی جدی یک عکاس سوری در حال فیلمبرداری از تظاهرات در پاریس در میان بحث ملی داغ درباره خشونت پلیس آغاز کرده اند.

روز شنبه ، گفته شد که امیر الحلبی در حال ریختن خون از سر باندپیچی شده وی است که گفته می شود یک افسر پلیس با یک چماق به صورت روزنامه نگار می زند.

روز شنبه ، هالبی 24 ساله در اعتراض به یک قانون بحث برانگیز امنیت جهانی که قبل از درگیری بین پلیس و پول نقد ، مردان سیاه پوستی را به تن کرده که اتومبیل ها ، قنادی ها را آتش زده و ویترین مغازه ها را می شکنند.

مقامات فرانسوی تأیید کرده اند که از بازرسی پلیس ملی (IGPN) – معروف به پلیس پلیس – خواسته شده است تحقیق کند که چگونه یک عکاس از حلب ، که سه سال در فرانسه زندگی کرده است ، زخمی شده است.

گزارشگران از Sans Frontières (RSF) و خبرگزاری AFP ، که او اغلب برای آنها کار می کرد ، حمله ادعایی را محکوم کردند و خواستار تحقیقات شدند. نمایندگان اتحادیه روزنامه نگاران SNJ-SGT گفتند که پلیس و وزیر کشور جرالد دارمانین باید عذرخواهی کنند.

فرانسوا پالود ، که با هالبی در اعتراض بود ، به لوموند گفت: “او با سایر خبرنگاران عکاسی در خیابان بود. برای جلوگیری از ممانعت توسط پلیس ، آنها را به دیوار فشار می دادند … فریاد می زدند: “کلیک کنید ، کلیک کنید”. در هنگام شارژ CRS [riot police officer] خیلی کوتاه عنوان را پاره کرد و با یک قدم به صورت او زد. این چیزی نبود که شما آن را ضرب و شتم بنامید ، حدود یک ثانیه طول کشید. “

پالود پیشنهاد داد که پلیس هالبی را هدف قرار دهد ، همانطور که در عکس تظاهر کننده ای دیده شد که توسط یک افسر پلیس مورد ضرب و شتم قرار گرفت. کریستف دلور ، دبیرکل RSF ، در توییتر خود نوشت: “امیر مانند چندین روزنامه نگار دیگر سوری برای امنیت از سوریه به فرانسه آمد. کشور حقوق بشر نباید او را تهدید کند ، بلکه از او محافظت می کند.”

هالبی ، که به او عکاس اهدا شد ، گفت که او لباس و تجهیزات محافظتی نپوشیده است زیرا پلیس او را در حالی که مشغول پوشش بود توقیف کرد گیوتین zhavnes اعتراضات در سال 2018. وی همچنین گفت که کارت مطبوعاتی ندارد.

تحقیقات آخرین مورد از مجموعه ادعاهای خشونت پلیس است ، از جمله مواردی که افسران پلیس از ضرب و شتم یک تهیه کننده موسیقی فیلم می گیرند ، یک مهاجر را فریب می دهند و یک روزنامه نگار را هدف قرار می دهند.

در جریان تظاهرات علیه Jauna ، که از سال 2018 آغاز شد و تا اولین محاصره Covid-19 در مارس سال جاری ادامه داشت ، پلیس از گلوله های لاستیکی معروف به LBD علیه معترضان استفاده کرد و باعث صدمات جدی از جمله نابینایی و از دست دادن اندام ها شد. ارقام رسمی حاکی از آن است که طی 16 ماه تظاهرات تقریباً هفتگی ، 2495 معترض و 1944 پلیس ، ژاندارم و آتش نشان زخمی شده اند.

وب سایت تحقیقاتی Mediapart همچنین ویدئویی از آوریل 2019 منتشر کرد که نشان می دهد هشت افسر پلیس لباس شخصی در اتومبیل های بدون مارک اطراف ماشین در نزدیکی Boulogne Bouanier و در داخل تیراندازی می کنند.

FSB به دلیل پلیس که گفته می شود هفته گذشته روزنامه نگاران را در حین عملیات برچیدن اردوگاه پناهجویان هدف قرار داده است ، شکایتی قانونی علیه رئیس پلیس پاریس تشکیل داده است.

روز دوشنبه ، دولت فرانسه برگشت پذیر اعلام كرد كه ماده 24 مورد اعتراض قانون امنیت جهانی را كه به پلیس اختیارات جدیدی می دهد ، كاملاً بازنویسی خواهد كرد. مقامات گفتند که این قانون ، که قبلاً توسط شورای ملی تصویب شده بود ، به عنوان تهدیدی برای آزادی مطبوعات اشتباه گرفته شده است.

پس از ملاقات برنامه ریزی نشده با رئیس جمهور امانوئل ماکرون ، دارمانین خشن ، از حامیان جدی قانون ، از جمله ماده 24 ، به کمیسیون پارلمانی گفت که خشونت علیه “افراد” و نه همه نیروها در حال وقوع است و وجود فرهنگ خشونت در اجرای قانون را انکار کرد. وی به چندین “اشتباه اساسی” از جمله عدم آموزش پلیس و کمبود تجهیزات اعتراف کرد ، اما “وجود طلاق بین پلیس و مردم” را انکار کرد.

وی افزود هدف ماده 24 تأمین امنیت پلیس پس از حملات متوالی به افسران است. دارمانین گفت: “محافظت از پلیس و محافظت از آزادی مطبوعات رقبا نیستند.”

[ad_2]