تایلند پس از بزرگترین شیوع ، آزمایش بلیز کوید را آغاز می کند ویروس کرونا

[ad_1]

تایلند پس از شیوع در بازار میگو که منجر به بزرگترین شیوع موارد در این کشور می شود ، ده ها هزار نفر را در Covid-19 آزمایش می کند ، که ظاهرا ویروس را تقریباً از بین برد.

در روزهای اخیر ، بیش از 1000 نفر این آزمون را گذرانده اند ، عمدتا کارگران مهاجر در ساموت سهون ، جایی که ویروس کرونا در اواخر هفته گذشته کشف شد. از آن زمان ، موارد در جاهای دیگر ثبت شده است ، از جمله در بانکوک ، که 45 کیلومتر دورتر است.

نخست وزیر پرایوت چان اوچا گفت این ویروس تحت کنترل است ، اما از مردم خواست ماسک بزنند و فاصله اجتماعی را تمرین کنند. “ما باید چرخه اپیدمی را به سرعت کاهش دهیم. ما قبلاً تجربه این کار را داریم. ”او در پست فیس بوک خود نوشت.

روز شنبه بیش از 500 مورد در تایلند گزارش شده است که بیشترین افزایش یک روزه در این کشور است و به دلیل آزمایشات گسترده ، این تعداد همچنان در حال رشد است. روز دوشنبه 382 مورد دیگر نیز تأیید شد.

تاکنون ، تایلند موفق به مهار Covid-19 شده است که از زمان ابتلا به بیماری همه گیر ، کمتر از 5300 مورد و در مجموع 60 مرگ را ثبت کرده است. زندگی در این کشور تا حد زیادی به حالت عادی برگشته است ، اگرچه محدودیت های شدید ورود ، صنعت گردشگری را که برای اقتصاد حیاتی است متوقف کرده است.

این اپیدمی در بازار میگوی مرکزی متمرکز است ، یکی از بزرگترین بازارهای تایلند ، که متکی به کارگران مهاجر با حقوق کم از همسایگی میانمار است ، جایی که ویروس کنترل نشده است. میانمار بیش از 115000 مورد و 2424 مورد مرگ را گزارش کرده است.

روز یکشنبه صف های زیادی از مردم ، عمدتا مهاجر ، منتظر سواب بینی بودند و سیم خاردارها دسترسی به بازار و نزدیک مناطق مسکونی محل کارگران را در شرایط شلوغ مسدود کرد.

ساموت سهون تحت محاصره دو هفته ای و یک ساعت ممنوعیت رفت و آمد در شب قرار گرفت و مراکز خرید ، سینما ، آبگرم و سایر اماکن تفریحی بسته شد.

کیاتپیم وونگراژیت ، دبیر دائمی وزارت ، در یک کنفرانس مطبوعاتی روز یکشنبه گفت: “امروز تنها مرحله اول است.” “نتایج بیشتر عفونتهای بیشتری را نشان می دهد.”

تاکنون 90٪ افرادی که دارای آزمایش مثبت بوده اند بدون علامت بوده اند. مقامات قصد دارند 40000 نفر را آزمایش کنند ، تلاش ها بر روی کارگران مهاجر متمرکز است.

در هفته های اخیر ، موارد کوچکتری جداگانه وجود داشته است که مربوط به افرادی است که به طور غیررسمی از مرز متخلخل با میانمار حرکت می کنند ، طول 2416 کیلومتر. هر کسی که وارد تایلند شود لازم است که به مدت 14 روز در امکانات تعیین شده قرنطینه کند و چندین آزمایش Covid-19 را انجام دهد.

اقدامات در پایتخت نیز افزایش یافته است. مدارس سه منطقه بانکوک ، هم مرز با استان ساموت سهون ، بنا به احتیاط تا 4 ژانویه تعطیل بود. در سرتاسر بانکوک ، شرکت ها اصرار دارند که کارمندان اجازه دهند در صورت امکان از خانه کار کنند ، در حالی که مردم تشویق می شوند از اجتماعات بزرگ جلوگیری کنند.

قوانین سختگیرانه تری برای سال جدید وضع شد: به برگزارکنندگان جشن دستور داده شد تا برای برگزاری جلسات اجازه رسمی بگیرند. دولت پایتخت بانکوک شمارش معکوس و خواندن نماز در شب سال نو را لغو کرده است. مراکز تفریحی و رستوران ها فاصله اجتماعی را یادآوری کرده اند ، در حالی که تعداد آماتورهایی که می توانند در بوکس شرکت کنند محدود است.

تایلند آخرین کشوری است که شیوع کارگران مهاجر را ثبت کرده است. در اوایل سال جاری ، ویروس به سرعت به خوابگاه های کارگران مهاجر شلوغ در سنگاپور سرایت کرد ، در حالی که اخیراً مالزی برای کنترل اپیدمی مهاجران شاغل در کارخانه های دستکش پزشکی خود تلاش کرده است. کارگران کارخانه های دستکش مالزی که مدت هاست در تهیه دستکش محافظ به کشورهای جهان کار می کنند ، قبلاً از نبود فاصله اجتماعی شکایت داشتند.

[ad_2]