بوریس جانسون علیرغم شکست در لردها ، خواستار لایحه Brexit خواهد شد سیاست

[ad_1]

بوریس جانسون پس از آنکه داونینگ استریت گفت این قانون قانونی را با هدف اولویت داشتن بر توافق نامه Brexit در ایرلند شمالی تقویت می کند ، با دولت جو بایدن در ایالات متحده روبرو شده است.

همتایان پس از رأی قاطع برای حذف اقداماتی که برای “عدم اعمال” بخشهایی از پروتکل ایرلند شمالی انجام می شود ، شکست تحقیرآمیزی را به دولت تحمیل کردند – اقداماتی که بایدن می گوید پیمان جمعه خوب را به خطر می اندازد.

لردها از 433 به 165 به اصلاحیه لرد ایمز ، نخست وزیر سابق همه ایرلند رأی دادند که با شوک از صلح شکننده ایرلند شمالی صحبت کرد.

رهبر ایرلند شمالی ، لرد امپی ، “خرابکاری” را در تصمیم بوریس جانسون برای انتخاب مرز پایین دریای ایرلند در سال گذشته مقصر دانست. کن کلارک گفت که این یکی از “بدترین” گزینه های در دسترس دولت است ، و او گفت که اکنون برای اصلاح اشتباهات خود به عنوان یک دیکتاتوری عمل می کند. 10 پوند در پاسخ به این شکست گفتند: “ما وقتی این لایحه را به عوض عوض کنیم این نقاط را تغییر خواهیم داد.”

بلافاصله قبل از رای گیری ، سایمون کوینی ، وزیر امور خارجه ایرلند هشدار داد که در صورت تصویب لایحه “طراحی شده برای نقض قوانین بین المللی” از سوی انگلیس ، معامله تجاری Brexit منعقد نخواهد شد.

سایمون کوونی
(simoncoveney)

پارل انگلیس باید هر طور که صلاح می داند قانونی وضع کند.
اما درک کنید ، اگر انگلستان قانونی را برای نقض قوانین بین المللی ، پروتکل های اینترنتی و پروتکل ها تصویب کند ، در این صورت توافق نامه تجاری وجود نخواهد داشت. اتحادیه اروپا نمی تواند توافق جدید را تصویب کند تا زمانی که انگلستان قوانینی را برای نقض توافق قبلی تصویب کند.
اعتماد و حسن نیت مهم است. https://t.co/OyS0Qw2csf


9 نوامبر 2020

وی بعداً به BBC Newsnight گفت که فکر می کند این معامله هنوز هم ممکن است ، اما گفت که این لایحه اعتماد به اتحادیه اروپا و اعتبار انگلیس را در سطح بین المللی خدشه دار کرده است.

“کسی که فکر می کند این یک تاکتیک موفق یا خوب بوده است … مذاکراتی را که اکنون در سرتاسر اتحادیه اروپا در حال انجام است درک نمی کند. من فکر می کنم این یک تاکتیک است که پیامدهای ناخوشایندی داشته است. ”

لرد قاضی ، رئیس دادگستری سابق انگلیس و ولز ، روز دوشنبه بحث لردها را درباره این اصلاحیه آغاز كرد و بندهای Brexit را “مقررات مخرب و آزار دهنده” توصیف كرد كه هدفی غیر از دادن اختیارات یك جانبه به داونینگ استریت “برای كاهش . پیش از این ، دولت گفته بود که این مقررات “به روشی خاص و محدود” قوانین بین المللی را نقض می کند.

قاضی گفت که این مقررات به عنوان “فرشتگان نگهبان ، خالص و دست نخورده” در قانون با هدف هموار سازی تجارت بین ایرلند شمالی ، اسکاتلند ، ولز و انگلیس پس از Brexit معرفی نشده اند. قاضی با پیش بینی اکثریت “قریب به اتفاق” اصلاحاتی که نارضایتی لردها از دولت را نشان می دهد ، گفت: “مقامات اجرایی بدنبال اختیاراتی هستند که هرگز نباید از پارلمان خواسته می شد.”

در صورت رای گیری همتایان برای حذف مقررات ، جانسون خجالت می کشد اگر مجبور شود قبل از بازگشت لایحه در هفته های آینده آن را درج کند ، دانستن اینکه این می تواند یک معامله تجاری با ایالات متحده را به خطر بیندازد.

روز دوشنبه ، خیابان داونینگ استریت و اعضای ارشد کابینه ، از جمله وزیر محیط زیست جورج اوستیس ، و روز یکشنبه وزیر امور خارجه دومینیک راعب بار دیگر اصرار خود را در مورد اینکه برای تأمین قدرت داخلی اتحادیه اروپا در صورت تهدید جمعه موارد مورد نیاز است ، تکرار کردند.

سر جان میجر نخست وزیر سابق دوشنبه شب در یک سخنرانی از پیش ضبط شده در معبد میانه ، مجلس را خواستار مخالفت با جنبه ای از این لایحه شد که به گفته وی آزادی های اساسی را تهدید می کند و به وزرا اجازه می دهد قانون را نقض کنند – “یک دامنه لغزنده که هیچ دولت دموکراتیک نباید در آن روزی سفر کنم ”.

وی افزود که این لایحه “به اعتبار ما در سراسر جهان لطمه زده است” ، و درباره اثر “خورنده” که وزرا را بالاتر از قانون قرار می دهد هشدار داد.

لرد کلارک ، وزیر داخله و صدراعظم پیشین ، به مجلس لردها گفت که هیچ مدرکی مبنی بر تهدید ادعای توافق جمعه خوب اتحادیه اروپا وجود ندارد – موارد Brexit را “ژستی شبیه به دونالد ترامپ” توصیف کرد ، ناشی از “وحشت” مانند یک دیکتاتوری عمل می کند.

مایکل هاوارد ، رهبر سابق توری ها و طرفدار سرسخت Brexit ، اظهار داشت که او از اینکه حزبی که “مدت طولانی از آن حمایت می کرد” یکی از اولین اتهامات مربوط به حاکمیت جدید را برای شکستن کلمه ، نقض قوانین بین المللی و کنار گذاشتن پیمان انتخاب کرده ، “خجالت می کشد”. فقط یک سال پیش امضا شد. “

در یک سخنرانی تلخ ، رابین ایمز ، نخست وزیر سابق تمام ایرلندی که نویسنده این اصلاحیه بود ، گفت صلح در ایرلند شمالی و درک متقابل از جوامع متخاصم قبلی “هنوز یک گیاه حساس” است که در معرض خطر است.

مارگارت ریچی ، رهبر پیشین SDLP ، اظهار داشت که Raab روز یکشنبه “در اظهارات بی بی سی” به طور كلی اوضاع را نادرست معرفی كرده و گفته است كه اتحادیه اروپا در تلاش است تا معامله را در جمعه خوب خدشه دار كند. این اتحادیه اروپا بود که از طریق پروتکل NI توافق بلفاست را محافظت می کند و می خواهد “.

در ماه سپتامبر ، بایدن گفت که توافق جمعه خوب ، که به دهه ها درگیری خونین در منطقه پایان داد ، نمی تواند “قربانی Brexit” باشد. سپس گفت: “هر معامله تجاری بین ایالات متحده و انگلیس باید به احترام به توافق نامه و جلوگیری از بازگشت یک مرز سخت بستگی داشته باشد. عادت زنانه “.

دولت انگلیس تصدیق کرده است که این قانون بخشی از پروتکل ایرلند شمالی را نقض می کند ، همانطور که در توافق نامه خروج امضا شده با اتحادیه اروپا پیش بینی شده است. این مفاد اختیارات گسترده یک جانبه را به دو وزیر در دو زمینه اصلی منتقل می کند ، که هنوز با اتحادیه اروپا توافق نشده است ، نقض مفاد توافق نامه توافق شده در ژانویه.

این به وزرا اجازه می دهد تا قوانین صادرات کالاهای مقصد انگلیس به ایرلند شمالی را تغییر دهند یا اعمال نکنند ، همچنین به آنها درباره تصمیم بروکسل در مورد کمک های دولتی اطلاع می دهد.

روز دوشنبه ، جاستیس تأیید کرد که دولت مواردی را که به وزرا اجازه می دهد قوانین بین المللی را نقض کنند در صورت رد شدن توسط لردها ، بازگرداند.

داونینگ استریت گفته است که در صورت عدم توافق با اتحادیه اروپا برای اطمینان از انتقال روان با مسئولیت پذیری رفتار می کند. سخنگوی جانسون گفت: “هرگونه اصلاح در مورد لردها هنگام بازگشت به عوام مورد بررسی قرار می گیرد ، اما ما معتقدیم این موارد یک شبکه ایمنی حیاتی هستند.”



[ad_2]