بوریس جانسون از اتحادیه اروپا می خواهد تا از بن بست ماهیگیری عبور کند سیاست

[ad_1]

بوریس جانسون از بروکسل خواسته است تا آخرین پیشنهاد دسترسی به آبهای ماهیگیری انگلیس را برای غلبه بر بن بست Brexit ارائه دهد ، زیرا مذاکره کننده اصلی اتحادیه اروپا گفت مذاکرات تجاری و امنیتی در “چند ساعت” گذشته است.

هر دو طرف بر سر این مسئله اختلاف دارند که آیا اتحادیه اروپا می تواند تعرفه کالاهای انگلیس را اعمال کند اگر انگلیس دریاهای خود را به دادگاه های اروپا پس از یک دوره انتقالی به مدت نامحدود بسته کند و کمتر از دو هفته به پایان دوره انتقالی باقی مانده است. .

نخست وزیر در گفتگو با اسکای نیوز ، اذعان کرد که از اول ژانویه انگلیس مجبور می شود با شرایط سازمان تجارت جهانی (WTO) تجارت کند ، اما او اصرار داشت که اتحادیه اروپا باید این کار را انجام دهد تا به بحث جنجالی بپردازد.

“درهای ما باز است. ما مکالمه را ادامه خواهیم داد. اما باید بگویم که همه چیز پیچیده به نظر می رسد. و یک شکاف وجود دارد که باید برطرف شود. “

“ما تلاش زیادی انجام داده ایم تا بتوانیم كمك كنیم ، و امیدواریم كه دوستان ما از اتحادیه اروپا معنی را بفهمند و با چیزی روی میز بنشینند. ما واقعاً آنجا هستیم.

“اگر این اتفاق نیفتد ، از 1 ژانویه ، ما با شرایط WTO تجارت خواهیم کرد. این رویداد که مشخصاً چهار سال و نیم به طول انجامید ، برای چهار سال و نیم آماده شد. بله ، ممکن است در ابتدا دشوار باشد ، اما این کشور قدرتمند پیشرفت خواهد کرد ، همانطور که من بارها و بارها با هر شرایط و توافقی گفته ام. “

جانسون گفت “هیچ دولت هوشمند” نمی تواند معامله ای امضا کند که به انگلیس اجازه نمی دهد کنترل قوانین و حقوق ماهیگیری را حفظ کند.

در اوایل روز ، میشل بارنیر گفت که اصلی ترین مانع این معامله این است که آیا اگر دولت زمینه های ماهیگیری خود را به روی ناوگان ماهیگیری اتحادیه اروپا ببندد ، بروکسل می تواند کالاهای انگلیس را با تعرفه ضرب کند.

همانطور که پارلمان اروپا گفت که باید نیمه شب روز یکشنبه موافقت کند تا بتواند رضایت خود را برای رای گیری در سال جاری اعلام کند ، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا گفت که مذاکرات 9 ماهه به “لحظه حقیقت” رسیده است.

بارنیه گفت که عادلانه است که بروکسل بتواند کالاهای انگلستان و کالاهای شیلاتی “به ویژه” را وضع کند ، این نشانه احتمالی انعطاف پذیری اتحادیه اروپا در این موضوع است.

بارنیه در گفتگو با پارلمان اروپا به نمایندگان پارلمان اروپا گفت: “این س isال این است که آیا انگلیس ظرف چند روز – حدود 10 روز – اگر آنها بخواهند با یک توافق یا بدون توافق از بازار واحد و اتحادیه گمرکی خارج شوند ، این کشور بیرون می آید. این لحظه ای از حقیقت است.

“اگر می خواهید این توافقنامه از 1 ژانویه لازم الاجرا باشد ، زمان بسیار کمی باقی مانده است ، فقط چند ساعت برای انجام مفید این مذاکرات.”

بارنیه به داونینگ استریت هشدار داد که زمان “زمانی که باید تصمیم گیری شود” فرا رسیده است.

“وقتی صحبت از دسترسی به بازارهای بدون تعرفه و سهمیه می شود و انگلیس دوست دارد حاکمیت خود را در زمینه شیلات بدست آورد ، بتواند دسترسی به آبهای خود را کنترل کند و همانطور که بارها گفته ام ، تکرار می کنم که در اینجا: ما می توانیم پذیرش و احترام بگذاریم این است ، “او گفت.

“اما اگر پس از یک دوره حساس از تجدید ساختار ، ضروری تشخیص داده شود ، اگر انگلیس در هر زمان بخواهد دسترسی ماهیگیران اروپایی به این آب ها را کاهش دهد ، اتحادیه اروپا همچنین باید حق حاکمیت خود را برای پاسخگویی یا جبران خسارت با تنظیم شرایط برای محصولات ، به ویژه ماهیگیری ، حفظ کند. بازار.

“و این جایی است که ما در حال حاضر با یکی از موانع اصلی مذاکرات روبرو هستیم ، زیرا شیلات بخشی از مشارکت اقتصادی است.”

اما وزیر سابق شیلات فرانسه ، بارنیه گفته است که مسئله اساسی عدالت وجود دارد که اتحادیه اروپا از آن عقب نشینی نخواهد کرد.

وی گفت: “من شخصاً فکر نمی کنم منصفانه و غیرقابل قبول باشد اگر صیادان اروپایی ، در حقوق انتقالی ، اجازه دسترسی به این آبها را نداشته باشند ، در صورت معتبر بودن بقیه توافق نامه ، به ویژه برای شرکت ها. از انگلستان ، باقی خواهد ماند در حقوق خود پایدار است ، بنابراین منصفانه نخواهد بود ، منصفانه نخواهد بود. “

حدود 75 درصد از صادرات ماهیان انگلیس ، از جمله گونه های ارزشمند مانند شاه ماهی ، ماهی ، ماهی ، صدف ، ماهی خال مخالی و ماهی آزاد به بازار اتحادیه اروپا می رود.

دولت گفته است كه پس از دوره گذار ، خواهان دسترسی انحصاری به منطقه ای از شش تا 12 مایل دریایی از سواحل انگلیس و بازگشت 60٪ از ارزش فعلی اتحادیه اروپا در دریاهای انگلیس است. ناوگان فرانسه و بلژیک قرن هاست که در سواحل انگلستان ماهیگیری می کنند ، در حالی که بارنیه گفته است که نمی تواند به طور کامل شرایط سهمیه انگلیس را برآورده کند.

قبل از ادامه گفتگوها با دیوید موروز ، مذاکره کننده ارشد انگلیس ، بارنیه برای رایزنی با مقامات پایتخت های اتحادیه اروپا و وزیران شیلات ، مجلس را زود ترک کرد. پنجشنبه شب پس از تماس تلفنی بوریس جانسون با رئیس کمیسیون اروپا اورسولا فون در لاین ، داونینگ استریت گفت که مذاکرات در وضعیت “بسیار جدی” بوده و نتیجه بدون توافق “بسیار محتمل” است.

[ad_2]