بن بست بر سر Brexit: از اعضای اتحادیه اروپا خواسته شد 10 پیشنهاد ماهیگیری را بررسی کنند | Brexit

[ad_1]

تیم ارشد اورسولا فون در لاین از کشورهای عضو اتحادیه اروپا با بزرگترین ناوگان ماهیگیری می خواهد که پس از آنکه خیابان داونینگ گام مهمی را از بن بست Brexit برداشت ، در “پیشنهاد نهایی” خود تجدید نظر کنند.

اعتقاد بر این است که فرانسه و دانمارک در ارائه پیشنهادات متقابل بیشترین احتیاط را دارند و از تقاضای فعلی خود فاصله می گیرند به طوری که کشتی های آنها فقط 25٪ ارزش ماهی را که در آب های انگلیس صید می کنند از دست می دهند.

دوشنبه شب ، رئیس کمیسیون اروپا تلفنی با بوریس جانسون صحبت کرد و در مورد راه های بیشتر گفتگو کرد. فون در لاین گفت که منابع در اتحادیه اروپا باید منطقه فرود این معامله را تعیین کنند.

صبح روز سه شنبه ، بحث در پشت صحنه بین دستیاران ارشد رئیس کمیسیون و پایتخت های اتحادیه اروپا که با تغییر در رژیم ماهیگیری که توسط Brexit اعمال شده ، بیشترین آسیب را دیده است ، ادامه یافت.

به گفته منابع در اتحادیه اروپا ، طبق پیشنهادی که بعدازظهر دوشنبه توسط دیوید فراست مذاکره کننده ارشد انگلیس ارائه شد ، تقاضای انگلیس برای کاهش 60 درصد از میزان صید انگلیس به 35 درصد کاهش یافته است ، بسیار نزدیک به کاهش 25 درصدی اتحادیه اروپا میشل بارنیر گفته است که آماده پذیرش است.

بوریس جانسون برای سازش ترتیبات جدید – در مقایسه با پیشنهاد اصلی سه ساله خود – با مصالحه ، احتمالاً در رابطه با اعمال عوارض یا ممنوعیت صادرات کالاهایی که دسترسی به ماهیگیری پس از معرفی تغییر می کند ، یک دوره 5 ساله پیشنهاد کرد. دوره ، این قابل درک است.

هرگاه سهم سهمیه در آینده کاهش یابد ، کمیسیون داوری مستقل قیمت را تعیین می کند و به هر یک از طرفین اجازه می دهد تعرفه کالاها را بگیرند یا غرامت دریافت کنند.

با توجه به منابعی که به این شرط آورده شده اند ، اگر کاهش دسترسی غیرقابل ارزیابی باشد ، بند فسخ نیز وجود خواهد داشت که مذاکرات جدیدی را در مورد همه جنبه های معامله تجاری آغاز می کند. منابع در انگلیس از اظهار نظر در این باره خودداری کردند.

منابعی در اتحادیه اروپا گفتند که این پیشنهاد به تنهایی برای انعقاد توافق کافی نیست ، اما اگر فرانسه و دانمارک ارزش مذاکرات بعدی را ببینند ، می تواند منجر به آخرین دوره تب و تاب مذاکرات شود.

اتحادیه اروپا خواهان یک دوره تغییر تدریجی در سهمیه ها یک دوره طولانی تر است و در صورت از دست دادن کشتی های اروپایی نگرانی هایی در مورد راه حل های پیشنهادی وجود دارد.

مذاکره کنندگان در حال حاضر فقط 9 روز قبل از خروج انگلیس از بازار واحد اتحادیه اروپا و اتحادیه گمرکی ، با یا بدون مکانیسم های تجاری و امنیتی جدید ، از جاده خارج می شوند.

پارلمان اروپا پیش از این اعلام کرده بود که برای رأی دادن به هر معامله ای خیلی دیر است. کشورهای عضو احتمالاً در پی اعمال “موقت” پیمان در اول ژانویه هستند و نمایندگان پارلمان اروپا در اواخر ماه جاری رای خواهند گرفت.

اما این فرآیند نیز با توجه به نیاز به پاکسازی قانونی ، ترجمه و نظارت توسط دولت ها ، چندین روز به طول می انجامد. اگر مذاکرات پس از 23 دسامبر آغاز شود ، اگر نتیجه ای از توافق ها حاصل نشود ، ممکن است یک دوره اجتناب ناپذیر پس از اول ژانویه وجود داشته باشد. برای جلوگیری از بدترین عواقب ، اقدامات اضطراری می تواند توافق شود ، اما این اجازه می دهد تا شرکت های صادر کننده ، بنادر و خدمات امنیتی به بن بست برسند.

روز دوشنبه ، خدمات حقوقی پارلمان اروپا به نمایندگان پارلمان اروپا ارشد اطلاع داد که امکان تمدید دوره انتقال از طریق یک معاهده جدید وجود دارد. اما صبح روز سه شنبه ، هنگامی که از وی سوال شد که آیا وسوسه ای برای دنبال کردن دوره انتقال Brexit وجود دارد ، وزیر کشور پریتی پاتل گفت: “نه ، نه”.

[ad_2]