بلژیک ، ایتالیا و هلند پروازها را از انگلستان از طریق سویه جدید Covid ممنوع می کنند | اخبار جهان

[ad_1]

بلژیک ، ایتالیا و هلند با اعلام ممنوعیت پروازهای حامل مسافران از انگلستان ، به کشف شیوع سریع سویه Covid-19 در انگلیس واکنش نشان داده اند و گزارش می شود که طرح های مشابه توسط فرانسه و آلمان در حال بررسی است.

این اقدام هنگامی انجام شد که میلیون ها نفر در لندن و جنوب شرقی اولین روز تعطیلی جدید خود را آغاز کردند و وزیر بهداشت انگلیس مت هانکوک گفت که ویروس ویروس تازه کشف شده “از کنترل” خارج است.


مت هنکوک ، فیلم “خارج از کنترل”

بلژیک پروازها و ورودهای یورو استار را از یکشنبه به وقت محلی از شمال به حالت تعلیق در می آورد. نخست وزیر الكساندر د كروآس به كانال تلویزیونی VRT بلژیك گفت كه این ممنوعیت حداقل برای 24 ساعت اجرا می شود.

لوئیجی دی مایو ، وزیر امور خارجه ایتالیا گفت پس از “ابراز نگرانی انگلیس در مورد شکل جدید کووید در نتیجه جهش در ویروس” ، دولت تصمیم به اقدام گرفته است.

وی افزود: ما به عنوان یک دولت وظیفه داریم از ایتالیایی ها محافظت کنیم و به همین دلیل ، با هشدار به دولت انگلیس ، وزارت بهداشت تعلیق پروازها را با انگلیس امضا خواهد کرد. اولویت ما حفاظت از ایتالیا و هموطنان است.

بله مایو با جزئیات بیشتری گزارش داد ، اما احتمالاً در پروازهایی که روز یکشنبه از انگلیس به ایتالیا می رسند ، بلافاصله تحت تأثیر قرار نمی گیرد.

ممنوعیت هلند که از ساعت 6 صبح به وقت محلی روز یکشنبه اجرا شد ، تا اول ژانویه ادامه دارد.

یک منبع در وزارت بهداشت به خبرگزاری فرانسه گفت: آلمان در حال بررسی ممنوعیت پرواز از انگلیس و آفریقای جنوبی است ، جایی که گزینه ای نیز برای آن پیدا شده است.

سخنگوی ارشد دولت آلمان به DPA گفت محدودیت پروازها از انگلیس “گزینه جدی” است.

فرانسه همچنین در حال بررسی تعلیق پروازها و قطارها از بریتانیای کبیر پس از کشف فشار جدید گزارش تلویزیون BFM.

دولت اسپانیا گفت که از کمیسیون اروپا و شورای اروپا خواسته است تا “یک واکنش مشترک و هماهنگ” به وضعیت ارائه دهند ، اما افزود که “در صورت عدم وجود” برای حفاظت از منافع و حقوق شهروندان اسپانیایی اقدام خواهد کرد. “

کمیسیون اروپا بلافاصله به درخواست AFP درمورد اینکه آیا ممنوعیت مسافران انگلیس برای همه کشورهای اتحادیه اروپا توصیه می شود ، پاسخ نداد.

اگر این روند تا ژانویه ادامه یابد ، اختلالات سفر می تواند مشکلات حمل و نقل ناشی از Brexit را هنگام خروج انگلیس از بازار واحد اتحادیه اروپا ، تشدید کند و حرکات داخل مرزها را تضمین کند.

محدودیت های اضطراری اعلام شده توسط دولت انگلیس پس از آن اعلام شد که سرویس بهداشت عمومی انگلیس اعلام کرد بیش از 1100 مورد از نوع جدید ویروس کرونا را شناسایی کرده است که می تواند شیوع ویروس را تسریع کند – به ویژه در جنوب شرقی انگلیس.

دولت رئیس دولت روز شنبه گفت: “در نتیجه گسترش سریع نوع جدید ، داده های مدل سازی اولیه و رشد سریع نرخ بیماری در جنوب شرقی ، گروه مشاوره ای در مورد تهدیدات ویروسی تنفسی جدید و جدید (Nervtag) معتقد است که سویه جدید ممکن است سریعتر گسترش یابد”. کریس ویتی

“ما به سازمان بهداشت جهانی هشدار داده ایم و همچنان برای بهبود درک خود ، داده های موجود را تجزیه و تحلیل می کنیم.”

خبرگزاری فرانسه و آسوشیتدپرس در این گزارش سهیم بوده اند

[ad_2]