برنده جایزه صلح نوبل که جنگ اتیوپی را رهبری می کند اخبار

[ad_1]

اندکی بیش از یک سال پیش ، ابی احمد نخست وزیر اتیوپی به نوعی نان تست جامعه جهانی بود. تلاش های صلح او با اریتره همسایه توسط جایزه صلح نوبل شناخته شد و اصلاحات داخلی او باعث تحسین شد. با این حال ، این ماه یک داستان کاملاً متفاوت است.

خبرنگار روزنامه گاردین در آفریقا جیسون بورک می گوید راشل همفری که ابی احمد عملیات نظامی بزرگی را در منطقه شمال دجله آغاز کرد و وضع اضطراری را وضع کرد. وی گفت که او در حال پاسخ به حمله حزب حاکم منطقه TPLF به یک پایگاه ارتش است ، که آن را رد می کند. روز شنبه ، نیروهای دولتی پس از ادعای ورود به پایتخت منطقه مکل ، در حمله اعلام پیروزی کردند.

یوهانس ولدماریام ، آکادمیسین متخصص در شاخ آفریقا ، می گوید این بحرانی است که ریشه عمیقی در تاریخ اتیوپی دارد. وی به راشل گفت که اتیوپی با موزاییک پیچیده گروه های قومی ، کشوری فوق العاده دشوار برای اداره است و بسیاری از مردم امید زیادی به نخست وزیر جدید دارند.

این بحران باعث شده است تا هزاران پناهجو به منطقه دجله و مرز اتیوپی با سودان بروند. عبدالله فاضل ، راشل گزارش می کند که یک کارمند یونیسف ، اوضاع بشردوستانه در اردوگاه های پناهندگان بسیار دشوار است.

ابی احمد


عکس: رویترز

پشتیبانی از The Guardian

گاردین از نظر سرمقاله مستقل است. و ما می خواهیم روزنامه نگاری ما همچنان باز و در دسترس همه باشد. اما ما به طور فزاینده ای به خوانندگان خود برای تأمین بودجه کار خود نیاز داریم.

پشتیبانی از The Guardian

[ad_2]