برنامه های رمزگذاری شده و نام های دروغین: خطرات باشگاه کتاب جدید تایوان | تایوان

[ad_1]

من هستمدر اوایل دهه 1950 در تایوان ، كای كون لین 19 ساله پس از پیوستن به یك كتاب باشگاه دستگیر و زندانی شد. این مرد جوان بیش از یک دهه را در جزیره سبز گذراند و زندانی را ساخت که وی را به عنوان دشمن سیاسی حاکمان مستبد که تایوان را تا سال 1987 تحت حکومت نظامی نگه داشتند ، نگه داشت.

چند دهه بعد ، تسای 90 ساله در دموکراسی پر رونق در تایوان زندگی می کند ، اما می گوید که باشگاه کتاب بار دیگر به یک مقاومت تبدیل شده است.

در این ماه ، ناشر و فعال ، به همراه کتابفروش کتاب تبعیدی هنگ کنگ ، لام وینگ-کی ، از کلوپ کتاب Katthveli بازدید خواهد کرد تا در مورد فعالیت های سیاسی ، آزادی بیان و دموکراسی در هنگ کنگ و تایوان ، دو مکانی که بیشتر در معرض تهدید یک مبارز است ، مطالعه کند. جمهوری خلق چین.

تسای به گاردین می گوید که او برای پیوستن به کاتلف موافقت کرده است زیرا “روزگاری در تایوان افرادی بودند که زندگی خود را با خواندن کتاب و آزار و شکنجه حقیقت به خطر انداختند.

“به خصوص هنگامی که هنگ کنگ از سوی چین مورد آزار و اذیت قرار دارد و تایوان توسط چین تهدید می شود. مهم است که به جوانان توصیه کنید کدام کتاب ها را بخوانند. “

شرکت کنندگان از سراسر جهان می توانند از طریق Jitsi ، یک برنامه ارتباطی رمزگذاری شده بدون نیاز به ورود ، به آن بپیوندند. افی چن ، متصدی جشنواره می گوید: پیوندی برای کاربران ارسال می شود و تشویق می شوند در صورت داشتن امنیت شخصی از نام های دروغین استفاده کنند.

این اقدام برای کلوپ اینترنتی ، ابتکاری از جشنواره فیلم تایلند در انگلستان ، با توجه به مضامین و انتظار برای نظارت بر آن توسط مقامات چینی ضروری ارزیابی شد. در هنگ کنگ ، بحث در مورد موضوعاتی مانند استقلال و فعالیت ممکن است اکنون غیرقانونی باشد ، و اقدامات امنیتی منعکس کننده تهدیدی برای فعالان طرفدار دموکراسی است.

طی 18 ماه گذشته ، هنگ کنگ به طرز چشمگیری تغییر کرده است ، که تحت تأثیر اعتراضات دموکراسی خواهی قرار گرفته و در نتیجه سرکوب پکن با قانون امنیت ملی (NSL) ، که مخالفت ها را ممنوع کرد. این سرکوب توسط دولت هنگ کنگ پشتیبانی شد و از آن زمان تاکنون بیش از 10 هزار نفر دستگیر شده اند که اکثراً جوانان هستند و ده ها نفر تحت رهبری NSL بازداشت شده اند. حداقل 2300 نفر به اتهامات مختلف مربوط به اعتراضات تحت پیگرد قانونی قرار گرفته اند. تبلیغات استقلال یا اعتراض به مقامات در حال حاضر بیشتر غیرقانونی است و کتابهای شکننده از قفسه ها برداشته شده است.

تایوان به پناهگاه تعداد کمی اما رو به رشد معترضین به دموکراسی در هنگ کنگ تبدیل شده است و رئیس جمهور کای یینگ ون در اوایل سال جاری به مردم آنجا قول “کمک لازم” را داد.

“شما خواهید فهمید که چرا چین امروز چین است”

پکن اصرار دارد که “با اتحاد” خود با تایوان ، که آن را یک استان کاذب چین می داند ، اگرچه دولت تایوان در برابر آن مقاومت می کند. تسای گفت: “تایوان” ترور سفید “را قبل از اینكه امروز وارد این دوره جدید صلح آمیز شود ، تجربه كرد. “با این حال ، از سال 1997 ، هنگامی که هنگ کنگ به حاکمیت چین بازگشت ، من بدبین تر شده ام [about Hong Kong]. “

در حالی که هنگ کنگ از نیمه خودمختاری به کنترل دقیق پکن می رود ، در حالی که تایوان دوره حکومت نظامی را دورتر و دورتر می کند ، این دو مکان دارای درس های متقابل هستند.

متولی جشنواره فیلم Efi Chen می گوید که آزار و اذیت Tsai را با جوانان هنگ کنگی تکرار می کند. وی گفت: “هر نسلی نیاز به بازاندیشی دارد … مفهوم آزادی.”

چن ، دختر پدری محیط زیست که در جریان حکومت نظامی مجبور به ترک تایوان شد ، با وحشت سرکوب در هنگ کنگ را تماشا کرد و سپس متأسفانه احساس کرد که جهان در حال از دست دادن علاقه است. او احساس اشتیاق کرد که داستان خود و چگونگی کمک تایوان را به اشتراک بگذارد ، اما گفت که اضافه کردن یک فیلم هنگ کنگی به جشنواره کار درستی نخواهد بود. این کلوپ کتاب به منظور تحقیق در مورد تاریخچه خطر در هر دو مکان ، ایجاد وقت و مکان برای مطالعه و تحقیق به افراد متولد شد.

چن لاما وین کی را برای اجرای برنامه در این باشگاه دعوت کرد. یک کتابفروش 64 ساله در هنگ کنگ به دلیل فروش کتابهای ممنوعه در سرزمین اصلی در سال 2015 توسط مقامات چینی ربوده و بازداشت شد. از سال گذشته ، او در تایوانی در تبعیدی که توسط خودشان تحمیل شده بودند زندگی می کند. لام به گاردین گفت كه مهم است كه “در این باشگاه ها فرو برویم تا كلی از مسئله را یاد بگیریم ، نه فقط سطح آن.”

وی تصمیم گرفت درباره هفت کتاب بحث کند ، از جمله عناوین مربوط به تاریخ دولت چین ، دیاسپورای یهودی و تأثیر فرهنگی حزب کمونیست چین در تایوان.

وی گفت: “درک تاریخ و فرهنگ همه اینها مهم است ، بنابراین می فهمید که چرا چین امروز چین است”.

این کلوپ کتاب در اول دسامبر با مصاحبه با لام افتتاح می شود. چای در تاریخ 12 دسامبر اجرا می شود. جشنواره فیلم تایوان در انگلستان از 28 نوامبر تا 12 دسامبر برگزار می شود و نمایش های اجتماعی از راه دور و فیلم های آنلاین ، پرسش و پاسخ زنده ، فیلم کوتاه ، موسیقی زنده ، اجرای رقص و گفتگو را برگزار می کند.

[ad_2]