بررسی سوسک – تصویری تأثیرگذار از اعتراضات هنگ کنگی Ai Weiwei مستند

[ad_1]

تهنرمند Ai Weiwei فقط دو سال است که یک فیلمساز مستند سازنده سخت است: “Vivos” در مورد ربودن دانشجویان معترض در مکزیک و “CoroNation” در مورد توزیع Covid-19 در ووهان و خارج از آن. اما سوسک پویا و بصری خیره کننده او است. از جمله ، این یک فیلم اکشن چشمگیر است که با شلیکی شروع می شود که در آن خفه می شوم: اعتراض در هنگ کنگ روی پشت بام ، پلیس او را به گوشه ای سوق داد و در تلاش برای فرار ، تلاش برای پایین رفتن از داربست ناپایدار مقابل ساختمان و سایر معترضین در سطح خیابان ها زنگ هشدار خود را فریاد زدند. نتیجه صمیمانه است.

“سوسک” – در مورد جنبش دموکراتیک داغ در هنگ کنگ ، که ناشی از ارائه لایحه “مجرمان پناهنده” توسط دولت طرفدار چین هنگ کنگ در سال 2019 بود ، که معترضین را به استرداد به سرزمین اصلی چین نشان داد و به طور موثر این حداقل 50 سال استقلال قضایی و خودرو را از بین برد که در هنگام انتقال در سال 1997 به هنگ کنگئی ها وعده داده شد. “سوسک” همانگونه است که معترضین معتقدند توسط مقامات چینی دیده می شود: احساس افتخارآمیز استقلال دموکراتیک توسط یک دولت ملی که به طور فزاینده ای مبارز به نظر می رسد ، به طرز مضحکی نامناسب تلقی می شود – و این برای هرگونه حقوق بشر نیز صدق می کند. در این بنر آمده است که آنها همان مسیری را طی می کنند که تبت و اویغورها می روند و کل هنگ کنگ به یک بنای یادبود زمین سوخته به وسواس جدید پکن در مورد ملی گرایی سگ آلفا تبدیل خواهد شد.

Ai یک تیم عکاسی غیرمعمول و جسور دارد که در میان خشونت های وحشتناک در خیابان ها و معلق در هوا از بالای هواپیماهای بدون سرنشین ، ویدئوی دیجیتالی 4K می گیرند. (چنین استفاده ای از هواپیماهای بدون سرنشین ، که در هر نوع تولید فیلم و تلویزیون به یک کلیشه تبدیل می شود ، به لطف عکس های خیره کننده هوایی که به شما درک می کنند میزان اعتراضات و ابعاد دراماتیک و غم انگیز استبداد کاملاً موجه است.) صحنه های خیره کننده پراکندگی وحشیانه به شما نشان می دهد هیچ شب اخبار تلویزیون – و شاید به هیچ وجه اکنون که کووید توجه ما را به خود جلب کرده است: اعتراضات در هنگ کنگ مهمترین اعتراض توده ای از زمان پاریس 1968 یا شاید پاریس 1832 است.

معترضین با تحمیل وحشیانه و سرد قدرت وحشیانه غیرانسانی متحرک شده اند و معترضین غالباً افرادی غیر سیاسی هستند که از آنچه ممکن است با آنها به راحتی رفتار کرده ایم ، محروم هستند: آزادی هایشان. آنها برای جلوگیری از شناسایی یا استنشاق گاز اشک آور مجبور به پوشیدن لباس و ماسک سیاه (گاهی ماسک ضد گاز) هستند و به طرز عجیبی مانند ارتش مخالف پلیس هستند که ناشناس نیز ممنوع است. چندین عکس یک برچسب پیچیده را نشان می دهد که به نمونه هایی از اسلحه های افسران متصل است: “هواپیمای کوچکتر”. آیا آنها در مقطعی از رویکرد “مبهوت” خسته خواهند شد و اسلحه های دیگر “پدر بیشتر” را از بین خواهند برد؟

“سوسک” به خوبی “جریان انسانی” ، فیلم عالی Ai Weiwei در مورد مهاجران در سال 2017 است ، و لازم است که این فیلم در کنار مستند “Ai Weiwei: صادقانه 2019” از چریل هاینز و جینا لبرشت قرار بگیرد ، در مورد نصب او از راه دور در زندان آلکاتراز در حالی که در حبس خانگی در پکن بود ، قرار داد. سوسک همان حس بصری هیجان انگیز و همان درگیری سخت را دارد.

[ad_2]