بایدن گزارشی در مورد مقاومت در برابر “خطر زمستان” در آمریکا ارائه می دهد مراسم تحلیف بایدن

جو بایدن که زمانی سناتور جوان درخشان و اکنون شیر در زمستان بود ، به منبر انتخابات ریاست جمهوری نزدیک شد ، که پس از نیم قرن سرانجام می توانست او را لقب دهد.

اعلامیه ای مبنی بر اینکه چهل و چهارمین رئیس جمهور ایالات متحده می خواهد یک ملت رنج دیده را بفرستد ، زندگی خود را در مقابل خسارات شخصی و سیاسی حساب نشده تعریف کرد: مقاومت.

بایدن چهارشنبه در پایتخت ایالات متحده در واشنگتن به حاضران گفت: هنگامی که سرانجام خورشید ابرهایی را که برف زودگذر به ارمغان آورد ، به حاضران گفت: “ما با سرعت و فوریت پیش خواهیم رفت. “بسیاری برای تعمیر. خیلی برای بهبودی است. خیلی درمان کن چیزهای زیادی برای ساختن و چیزهای زیادی برای بدست آوردن. “

زمستان در معرض خطر همه گیر خشونت آمیز است که منجر به کشته شدن بیش از 400000 آمریکایی و یک سیاستمدار ویرانگر می شود: دو هفته پس از آنکه جمعیت تحت تشویق دونالد ترامپ پایتخت را شکست دادند ، دیگر نمی توان آن را به عنوان انتقال مسالمت آمیز قدرت توصیف کرد.

اکنون این مصیبت بزرگ بایدن است که در سن 78 سالگی ، آرزوهای زندگی خود را در زمانی درک کرد که وی آن را “بحران آبشار عصر ما” خواند. او همچنین خوش شانس بود که چاره ای جز بزرگ اندیشی و هدف بالا نداشت. یک نامزد کاملاً معتدل در میانه راه ، همانطور که لحظه ای اقتضا می کند ، می تواند رادیکال و تحول آفرین شود.

اندکی قبل از ظهر ، مسن ترین رئیس جمهور که تاکنون انتخاب شده است توسط یک کتاب مقدس قرن 19 سوگند یاد کرد: ضخامت 5 اینچ با صلیب سلتیک ، وی از سال 1893 در خانواده خود بود. همچنین توسط پسر فقید او ، بو بایدن هنگامی که در سال 2007 به عنوان دادستان کل دلاور سوگند یاد کرد. بایدن ، مانند یک رالف لورن ، کت و شلوار سرمه ای و کت تیره ، به بوسیله همسرش جیل با کت پشمی توئید آبی اقیانوس روی آورد و خورشید تابید.

در پس زمینه واشنگتن که به شدت مستحکم شده بود ، در برابر طوفان ملی یک افتتاحیه کاملاً آرام و آرام بود. پس از شورش در كپیتول آمریكا دو هفته قبل از آن ، مردم به دلیل همه گیری فراخوانده شدند كه از آنها دور بمانند و سپس توسط Steel Ring و 25000 سرباز گارد ملی مجبور به این كار شدند.

“وحدت – راه پیش رو”: جو بایدن از ملت می خواهد تا در سخنرانی های آغازین جمع شوند – ویدئو

به جای اینکه هزاران نفر از آرنج به آرنج فشار بگیرند ، چمن Capitol مملو از صدها مهمان از نظر جسمی دور ، گروه های تلویزیونی و توالت های قابل حمل بود ، اما در غیر این صورت خمیازه خالی بود. در پشت بنای یادبود اولیس S Grant ، مجسمه ای غول پیکر از یک ژنرال سابق و رئیس جمهور سوار بر اسب ، این مرکز خرید نمای زیبایی از هزاران پرچم را نشان می دهد که نمی توانند اینجا باشند.

این بدان معنا بود که سیاستمداران ، داوران و مجریان صحنه اصلی مانند بازیگرانی هستند که در هوای مرده یک تئاتر تقریباً خالی بازی می کنند. پیچش های ستاره ای – لیدی گاگا ، که سرود را به یک میکروفون طلایی می خواند – که یک بار باعث طوفان کف زدن می شود ، با تشویق مودبانه روبرو شد. عجیب بودن همه اینها با ظهور روسای جمهور سابق و خانم های اول ماسک صورت بیشتر شد.

بیل و هیلاری کلینتون جای خود را ابتدا در زیر گنبد کاپیتول ، در راس آن یک مجسمه با بنای برجسته از آزادی ، و در نمای غربی ، با قرمز ، سفید و آبی برجسته قرار گرفتند. پس از آنها جورج و لورا بوش و سپس باراک و میشل اوباما قرار گرفتند. معاون رئیس جمهور مایک پنس و همسرش کارن از شدت وزش باد شدید بالا رفتند. پیام میز غیرقابل قبول بود: نظام سیاسی احیا شد ، نظم قدیمی احیا شد.

ترامپ ، اولین رئیس جمهور در طول یک قرن و نیم که ترتیب مراسم تحلیف جانشین خود را داد ، اوایل روز به سمت املاک و مستغلات فلوریدا پرواز کرد. در یک “مراسم عزیمت” از پایگاه اندروز یونایتد در مریلند ، او به هواداران گفت ، “بنابراین ، فقط خداحافظ. ما شما رو دوست داریم. ما به نوعی برمی گردیم. “شاید به ناچار ، او به تنش فیلم” راه من “فرانک سیناترا عقب نشینی کرد.

به تعبیری ، احساس می شد ریاست جمهوری ترامپ روزی را که وی به دلیل آشوب در کپیتول از توئیتر ممنوع شد ، پایان داد – جریمه ای که ممکن است برای بار دوم کیفرخواست مجلس نمایندگان باشد ، که وی از آن چیز کمی درک می کرد.

با وجود این ، لحظه ای که وی روز چهارشنبه رسماً رئیس جمهور شد ، به نظر می رسید بار سنگینی از شانه های میلیون ها نفر برداشته شده است ، گویا سرانجام رسم دروغ و خشم از بین رفته است. همانطور که فهمیدند ترامپ دیگر شبانه روز در سر آنها زندگی نخواهد کرد ، بازدم جمعی تقریباً شنیدنی بود.

مردی که وقتی “بازنده” خوانده می شود بیشتر از همه متنفر است ، مردی جایگزین شده است که استخوان خود را از دست می دهد. این همدلی ، بایدن را در زمان مناسب کاندیدای مناسب قرار داد.

اما 74 میلیون نفر به ترامپ رأی دادند. نظرسنجی ها نشان می دهد که اکثر آنها بایدن را یک رئیس جمهور قانونی نمی دانند. وی در اظهارات تند خاطر نشان كرد كه “دموكراسی پیروز شده است” ، اما اذعان داشت كه هیچ یك از بحرانهای در حال ظهور – همه گیری ، اقتصاد ، عدالت نژادی ، آب و هوا – در كشوری كه با خودش درگیر باشد قابل حل نیست.

بایدن گفت: “پاسخ این نیست که به درون خود برگردید ، عقب نشینی کنید و به جناح های رقیب روی بیاورید ، به کسانی که مانند شما نیستند ، مانند شما عبادت نمی کنند یا از همان منابعی که اخبار دریافت نمی کنید ، بی اعتماد شوید.” . “ما باید این جنگ غیرنظامی را که با قرمز و آبی در تضاد است متوقف کنیم. روستایی در مقابل شهری محافظه کار در مقابل لیبرال. ما می توانیم این کار را انجام دهیم اگر روح خود را باز کنیم ، به جای اینکه قلب خود را سخت کنیم. “

چهار سال می گذرد ، اما سخنرانی بایدن رد سخنرانی ترامپ در همان مکان چهار سال قبل بود. از یک طرف ، وی با حقیقت بیعت کرد: “ما باید فرهنگی را رد کنیم که در آن واقعیت ها دستکاری و حتی تولید شوند.”

وی افزود: “هفته ها و ماه های گذشته یک درس دردناک به ما آموخته است. یک حقیقت وجود دارد و دروغهایی وجود دارد ، دروغهایی برای قدرت و سود می گویند. و هر یک از ما به عنوان شهروندان ، به عنوان آمریکایی ها ، و به ویژه به عنوان رهبران ، رهبرانی که متعهد شدند که به قانون اساسی ما احترام بگذارند و از ملت خود دفاع کنند ، از حقیقت دفاع کنند و دروغها را شکست دهند. “

بایدن با کمک رای دهندگان آفریقایی-آمریکایی انتخاب شد و پس از تابستانی که در آن اعتراضات زندگی سیاه باعث شرمساری ملت شد ، علت برابری را نیز پذیرفت. “فریاد عدالت نژادی حدود 400 سال است که ما را رانده است. وی رویای عدالت برای همه دیگر به تعویق نخواهد افتاد “، و توصیف” ظهور افراط گرایی سیاسی ، برتری سفید ، تروریسم داخلی ، که باید با آنها مقابله کنیم و پیروز شویم “.

دقایقی قبل ، کمالا هریس به عنوان اولین زن ، اولین آفریقایی-آمریکایی و معاون اول رئیس جمهور آسیا سوگند یاد کرد. لحظه ای بود که در میان جمعیت کمی از طریق شبکه های اجتماعی و سراسر جهان شنیده شد. پس از دوران ترامپ ، که مردان سفیدپوست آن را تحت سلطه خود دارند ، دولت دوباره شبیه آمریکا خواهد بود.

بایدن گفت: “نگو همه چیز تغییر نمی کند.”

این پیام توسط آماندا گورمن ، برنده ملی 22 ساله شاعر جوان ، مورد تأکید و تقریباً سرقت شد. وی خواند: “وقتی ما آن را آزاد می کنیم ، طلوع جدیدی شکوفا می شود ، زیرا اگر ما فقط آنقدر شجاع باشیم که بتوانیم آن را ببینیم ، همیشه نوری وجود دارد.”

بایدن ، کلینتون ، بوش و اوباما به آرامگاه سرباز گمنام در قبرستان ملی آرلینگتون نقل مکان کردند ، با حفظ لحن رسمی و وحدت. بعداً ، رئیس جمهور جدید وارد کاخ سفید شد و در کنار جیل قدم زد و اعضای خانواده نیز به دنبال او قدم گذاشتند.

جو بایدن ، جیل بایدن و خانواده آنها روز چهارشنبه در مقابل کاخ سفید.
جو بایدن ، جیل بایدن و خانواده آنها روز چهارشنبه در مقابل کاخ سفید. عکس: Doug Mills / AP

خبرنگاران فریاد می زدند: “آقای رئیس جمهور!” ظاهراً این صدای شیرینی بود. ناگهان به طرف یکی از آنها دوید و آنها را مشت کرد. او همچنین به استقبال بچه ها آمد ، منبعی در قدم او. سپس بایدن از ورودی کاخ سفید پایین رفت و متوقف شد تا به سمت عکاسان تکان بخورد.

بایدن از این مکان به خوبی آگاه است ، زیرا هشت سال به عنوان معاون رئیس جمهور خدمت کرده است. او یک بار در کنار اوباما ایستاد تا اعلام کند که در سال 2016 برای ریاست جمهوری نامزد نخواهد شد – در آن زمان ، به نظر می رسید جاه طلبی های او کمرنگ شده است.

چهار سال گذشته با فاجعه شکسپیر مقایسه شده است: یک پادشاه دیوانه ، یک طاعون ، یک اوج غم انگیز که اکنون می تواند باعث کاتارسیس شود. جفری ویلسون ، استاد دانشگاه هاروارد و نویسنده کتاب شکسپیر و ترامپ گفت که از ریچارد سوم انتقاداتی را شنیده است و بایدن در پایان نمایش جانشین هنری هفتم شد.

وی گفت: “در بیشتر نمایش ها ، ریچارد III کاملاً پرانرژی ، هیجان انگیز ، جذاب ، فقط آدرنالین بود که توسط آن احاطه شده ایم.” “و سپس آنچه اتفاق می افتد این است که شما به پایان این نمایش می رسید و متوجه می شوید که دولت غم انگیز و خوب هنری هفتم بسیار بهتر از استبداد مزاحم ریچارد سوم است.

“ریچارد سوم در طلوع یک روز جدید به پایان می رسد ، و این رهبر جدید نه خنده دار و نه الهام بخش است – او متدین و غمگین است – اما او نمایانگر بازگشت به نظم است و همه ما می توانیم به زندگی خود برگردیم ، به کباب بدون این صحبت دائمی از شر. که سیاست ملی را عذاب می دهد “.