بایدن هشدار می دهد که کوید “قبل از بهتر شدن” بدتر خواهد شد و این استراتژی را آشکار می کند جو بایدن

جو بایدن اولین روز کامل خود را به عنوان رئیس جمهور با تعدادی از بحران های مواجه شده با دولت جوان خود آغاز کرد ، از اقدامات گسترده ای برای رفع مهمترین مشکل خود: همه گیر آشفتگی Covid-19.

بعد از ظهر پنجشنبه ، در یک رویداد کاخ سفید ، بایدن از استراتژی جدیدی در زمان جنگ برای مبارزه با ویروس کرونا رونمایی کرد و قول داد که “کمک می آید”.

بایدن با اشاره به دولت دونالد ترامپ ، که یک روز قبل به پایان رسید ، گفت: “در طول سال گذشته ، ما نمی توانستیم روی دولت فدرال حساب کنیم که با ضرورت ، ضرورت و تمرکز و هماهنگی عمل می کند.”

وی در اظهار نظری از کاخ سفید ، جایی که معاون رئیس جمهور وی ، کمالا هریس و دکتر آنتونی فاوچی ، مشاور ارشد پزشکی و بیماری عفونی بزرگ کشور به وی پیوستند ، گفت: “و ما هزینه های ناگوار این شکست را دیده ایم.” کارشناس.

این ویروس از زمانی که برای اولین بار در یک سال گذشته در سراسر ایالات متحده گسترش یافت ، جان بیش از 407000 آمریکایی را گرفت و بیش از 24 میلیون نفر را آلوده کرد. در حال حاضر کل مبلغ بالاترین مقدار در جهان است ، – بایدن در اظهارات خود تأکید کرد.

بایدن که ملت را برای سختی بیشتر آماده می کند ، هشدار داد که “قبل از بهتر شدن” بدتر خواهد شد و پیش بینی کرد که تا پایان ماه آینده تعداد کشته ها به 500000 نفر برسد.

وی با امضای دستورالعمل مربوط به قانون ساخت دفاع برای افزایش تولید تجهیزات حفاظت شخصی و سایر منابع ، گفت: “این آغاز زمان جنگ است.”

از جمله اقداماتی که بایدن در روز پنجشنبه انجام داد ، حکمی بود که وی را ملزم به ماسک زدن در ملک فدرال ، در فرودگاه ها و بسیاری از پروازها ، قطارها ، کشتی ها و اتوبوس های بین شهری کرد. با توجه به سفرهای بین المللی ، کاخ سفید دستور جدیدی را ارائه داده است که مسافران را ملزم به ارائه مدارکی از آزمایش ویروس کرونا می کند قبل از سوار شدن به هواپیمایی که به مقصد ایالات متحده است. پس از ورود ، مسافران خارجی نیز باید قرنطینه شوند.

بایدن قصد دارد در دسترس بودن آزمایشات و واکسن های Covid-19 به منظور ایجاد 100 میلیون عکس در 100 روز اول فعالیت خود ، افزایش دهد.

در حالی که هزاران آمریکایی هر روز از این بیماری می میرند ، و نوع عفونی تری از ویروس به سرعت در حال انتشار است ، بایدن در ماموریت خود برای ریشه کن کردن عفونت ها و واکسیناسیون نزدیک به 330 میلیون نفر با موانع زیادی روبرو می شود.

بایدن گفت: “تاریخ اندازه خواهد گرفت که آیا ما با این چالش کنار آمده ایم یا خیر.”

فعالیت گسترده در 36 ساعت اول کار بایدن با هدف قطع شدید رویکرد دولت ترامپ در مورد همه گیری بود. در حالی که ترامپ از استفاده از ماسك امتناع ورزید ، دستورالعملهای بهداشتی را نقض كرد و در مورد اثربخشی درمانهای اثبات نشده به خود می بالید ، بایدن خواستار ماسك پوشیدن ، قوانین جدید برای اطمینان از دستورالعملهای مراقبت های بهداشتی شد و قول داد كه “علم ، نه سیاست” آن را هدایت كند.

ماسک خود را تکان داد و گفت: “خودت را مبدل کن”. “برای 100 روز اول.”

حتی وقتی او رویکردی تهاجمی برای کنترل ویروس را شناسایی کرد ، همچنان اخبار بدی در مورد اقتصاد با او روبرو شد ، زیرا هفته گذشته 900000 نفر دیگر درخواست مزایای بیکاری کردند و بدترین بازار کار را در بین روسای جمهور مدرن به ارث برد.

بایدن و هریس روز خود را با خانواده خود در کاخ سفید آغاز کردند ، جایی که آنها عملاً در یک مراسم دعای افتتاحیه برگزار شدند که توسط کلیسای جامع ملی واشنگتن برگزار شد ، سنتی که توسط همه گیری مجدد مورد بازسازی قرار گرفت.

رئیس جمهور ، اعضای خانواده اش و معاون وی ، کمالا هریس و همسرش از نظر جسمی در اتاق آبی کاخ سفید برای پخش سرویس بین ادیان نشسته بودند. بسیاری از سخنرانان برای رهبران جدید دعا و برکت فرستادند.

کشیش ویلیام باربر ، مبلغ و رهبر حقوق مدنی کارولینای شمالی ، که ریاست کارزار مبارزه با فقر را بر عهده دارد ، با ارائه یک مراسم تشییع ، دولت جدید را به رسیدگی به “پنج بی عدالتی در هم تنیده نژاد پرستی سیستمی ، فقر و ویرانی محیط زیست” فراخواند. انکار مراقبت های بهداشتی ، اقتصاد نظامی و یک روایت اخلاقی نادرست از ملی گرایی مذهبی. “

باربر گفت: “نه ، آمریكا هنوز آن چیزی كه انتظار داشت نبود.” “اما همین حالا ، اگر تصمیم بگیریم ، بازسازی سوم نیز امکان پذیر است.”

و صبح روز پنجشنبه ، جان کری در اولین سخنرانی خود به عنوان نماینده جدید ایالات متحده هشدار داد که جهان از سرعت تغییر مورد نیاز برای جلوگیری از اثرات فاجعه بار بحران آب و هوا عقب است.

کری ، وزیر امور خارجه پیشین ایالات متحده در دولت اوباما-بایدن ، اذعان کرد که آمریکا در تلاش های بین المللی برای مهار گرم شدن کره زمین خطرناک در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ غایب است ، اما افزود: “امروز ، هیچ کشور یا قاره ای این کار را انجام نمی دهد.”

سخنگوی کاخ سفید ، جن پسکی روز پنجشنبه گفت ، کریستوفر ری مدیر FBI در این سمت باقی خواهد ماند. در اولین جلسه توجیهی روز چهارشنبه ، پساکی اظهار داشت که اگر وی از اعلام علنی اینکه آیا بایدن به او اعتماد دارد ، امتناع کرد که کار وی در معرض خطر است.

وی روز پنجشنبه در توئیتی نوشت: “دیروز من استعفا ناخواسته ایجاد کردم ، بنابراین می خواستم به صراحت بیان کنم که رئیس جمهور بایدن قصد دارد ری FBI ری را در نقش خود حفظ کند و او به کار خود اطمینان دارد.”

ری پس از اخراج ترامپ ، جیمز کومی ، سلف خود در عرض تنها چهار سال ، که به طور سنتی یک دوره 10 ساله است ، در سال 2017 ریاست این سازمان را بر عهده داشت. آینده ری در بیشتر سال گذشته مورد تردید بود زیرا ترامپ صریحاً از مدیر و آژانس انتقاد کرده است.

جو بایدن ، کمالا هریس و خانواده های آنها عملاً در یک مراسم بین ادیانی شرکت می کنند که در کلیسای جامع ملی واشنگتن برگزار می شود.
جو بایدن ، کمالا هریس و خانواده هایشان عملاً از کاخ سفید در یک مراسم بین ادیان در کلیسای جامع ملی در واشنگتن شرکت دارند. عکس: الکس وونگ / گتی ایماژ

در همین حال ، در پایتخت هیل ، پیت بوتیگیگ ، نامزد وزیر حمل و نقل بایدن ، در جلسه تأیید در سنا حاضر شد ، در حالی که مجلس آماده بود دادگاه دوم را در مورد استیضاح ترامپ آغاز کند.

در سخنان ابتدایی خود ، بوتیگ ، شهردار سابق South Bend ، ایندیانا ، که در برابر بایدن برای نامزدی حزب دموکرات کاندید شد ، گفت “اشتهای دو طرفه برای توانایی نسل ها در تغییر و بهبود زیرساخت های آمریکا”.

سنا که پس از قسم خوردن سه سناتور جدید ، دو نفر از جورجیا ، رسماً کنترل دموکراتیک را تصویب کرد ، هرگز روند استیضاح رئیس جمهور سابق را انجام نداد.

برخی از جمهوری خواهان استدلال می کنند که قضاوت درباره رسمی که استعفا داده است خلاف قانون اساسی است ، اما بسیاری از محققان با این نظر مخالف هستند. دموکرات ها می گویند با ادامه مذاکرات بین اتاق ها درباره دامنه و زمان دادرسی ، آنها آماده حرکت به جلو هستند.

به دنبال استیضاح بی سابقه ترامپ در هفته گذشته ، مجلس هنوز مقاله ای را به مجلس سنا ارسال نکرده و ترامپ را به “تحریک قیام” به دلیل نقش او در تشویق جمعی از وفاداران که در 6 ژانویه به کپیتول ایالات متحده حمله کردند متهم کرده است. جلوی شواهد شکست خود را بگیرید.

روز پنجشنبه ، در یک کنفرانس خبری ، پلوسی از گفتن این که مجلس این مقاله را بیشتر می فرستد ، خودداری کرد که “طولانی نخواهد شد”.