بایدن مجازاتهایی را برای روسیه برای نقش مشکوک در دولت در نظر می گیرد روسیه

[ad_1]

وقتی رئیس جمهور منتخب جو بایدن گزینه هایی را برای مجازات روسیه به ظن هک آژانس ها و شرکت های دولتی ایالات متحده در نظر گرفت ، یکی از جمهوری خواهان برجسته مسکو را به “مصونیت از مجازات” متهم کرد و دیگران خواستار اعتصاب تلافی جویانه شدند.

به گفته منابع در تیم انتقال ، بایدن پس از روی کار آمدن در 20 ژانویه از تحریم های مالی تا انتقام حملات سایبری به منافع روسیه را شامل می شود. در همین حال دونالد ترامپ معتقد است که این هک ممکن است باشد کار چین، علی رغم اعتماد وزیر خارجه خود مایک پمپئو به اینکه روسیه پشت حملات تروریستی است.

روز یکشنبه ، میت رامنی ، سناتور جمهوری خواه ، منتقد مکرر ترامپ ، گفت که دولت ولادیمیر پوتین در واقع به آمریکا حمله کرده است.

رامنی در مصاحبه با ملاقات مطبوعات NBC گفت: “این تهاجم این واقعیت را تأکید می کند که روسیه بدون مجازات عمل کرده است.” “آنها از آنچه ما می توانستیم با محصولات سایبری انجام دهیم نمی ترسند. آنها فکر نمی کردند سیستم های دفاعی ما به ویژه مناسب باشند. و آنها ظاهراً فکر نمی کردند که ما خیلی تهاجمی پاسخ دهیم.

“این نیاز به یک پاسخ دارد ، و پاسخی که انتظار دارید یک پاسخ سایبری باشد. من نمی دانم آیا فرصت انجام این کار را در همان مقیاس یا حتی بزرگتر از آنچه روسیه برای ما اعمال کرده است داریم یا خیر ، اما این چیزی است که باید در اسرع وقت به آن بپردازیم. “

جان باراس ، یک سناتور جمهوری خواه از وایومینگ ، روز یکشنبه به فاکس نیوز گفت که ایالات متحده “کور شده است”.

وی گفت: “شش بخش مختلف در دولت ما مورد حمله قرار گرفته اند و این از ماه مارس ادامه داشته است.” “ما باید یک پاسخ تنبیهی قوی و موثر داشته باشیم تا مردم بتوانند هزینه آن را بپردازند و برای انجام دوباره آن سخت فکر کنند.”

به سختی هیچ پاسخی در سی و یکمین روز مانده به کاخ سفید می رسد. گذشته از توییت انتقادی روز شنبه ، ترامپ در مورد این هک سکوت کرد.

رامنی ، عضو کمیته امنیت ملی سنا ، به CNN “اتحادیه ایالتی” گفت: “من فکر می کنم ما فهمیدیم که رئیس جمهور” نقطه کور “دارد. “اما من فکر می کنم رئیس جمهور منتخب مردی باهوش و باهوش است ، و روسیه و توانایی های آنها را بر این اساس ارزیابی خواهد کرد.”

مارک وارنر از ویرجینیا ، رهبر برجسته دموکرات در کمیته اطلاعات سنا ، این هفته به ABC گفت: “اگر رئیس جمهور ایالات متحده سعی در انحراف داشته باشد یا اگر بخواهد دشمن را احضار کند ، ما این کار را نمی کنیم ، او کشور را امن تر نمی کند.

“من گاهی فکر می کنم وقتی نیاز به محافظت بهتر از فضای سایبری داریم ، به طور نامتناسبی برای مخازن ، کشتی ها و اسلحه ها هزینه می کنیم. و این حمله پیامدهای بین المللی نیز دارد. ما باید با آموزه مثبت سایبری که صحبت می کند کاملاً واضح باشیم [if] اگر این نوع حمله را بی رویه انجام دهید ، عواقب آن را خواهید دید. “

یک منبع بایدن به رویترز گفت که رئیس جمهور جدید می تواند مبارزه با جاسوسی سایبری را برای جلوگیری و کاهش پتانسیل جاسوسی سایبری روسیه افزایش دهد. اما تیم بایدن به هوش بهتری نیاز دارد. از آنجا که ترامپ نتایج انتخابات را به چالش کشید ، دسترسی به جلسات توجیهی ریاست جمهوری به تأخیر افتاد.

روز یکشنبه ، ران کلین ، رئیس ستاد کاخ سفید به CBS Face the Nation گفت: “ما باید یک توزیع صریح و روشن از سوی کاخ سفید توسط سرویس های اطلاعاتی را بشنویم. آنها اصلی ترین آنها هستند. آنها هستند که باید این پیام ها را منتقل کنند و مسئولیت خود را نشان دهند.

“در عوض ، ما یک پیام از وزیر امور خارجه ، یک پیام دیگر از کاخ سفید ، یک پیام دیگر از طریق توییتر رئیس جمهور شنیدیم. ما در این باره مطلع شدیم. اما دوباره ، فکر می کنم از نظر ارتباطات عمومی ، موقعیت دولت ما ، که باید ناشی از دولت فعلی باشد ، و باید به نظر واضح و روشن باشد. “

رامنی حمله مشکوک روسیه به حمله آمریکا به بغداد را در طول جنگ 2003 عراق مقایسه کرد.

وی گفت: “شما فیلم هایی را مشاهده كردید كه موشك ها به اطراف شهر می زدند و به ساختمان های مختلف اصابت می كردند و اماكنی كه آنها حمله می كردند مراكز ارتباطی و مراكز اجتماعی بود.” “وقتی مردم برق ندارند ، آب ندارند و نمی توانند ارتباط برقرار کنند ، می توانید کشوری را به زانو در آورید.

“اساساً آنچه به نظر می رسد روسیه انجام داده است [is] خود را در این سیستم ها قرار دهیم. آنها برای بردن این وسایل به موشک احتیاج ندارند. آنها ممکن است بتوانند با هزینه بسیار کمی همه این موارد را از راه دور حذف کنند. “

کریستوفر کربس ، که ماه گذشته به دلیل مخالفت علنی با ادعاهای دروغ رئیس جمهور درباره تقلب در انتخابات توسط ترامپ ، به عنوان مدیر آژانس امنیت سایبری و زیرساخت های ایالات متحده (CISA) برکنار شد ، موافقت کرد که این هک به احتمال زیاد کار سرویس اطلاعاتی خارجی روسیه SVR بوده است. اما وی در ارزیابی رامنی از آنچه روسیه می تواند با داده های جمع آوری شده انجام دهد تردید داشت.

« [SVR] كربس به سی ان ان گفت: “آنها به دنبال راه حل های سیاسی هستند ، آنها به دنبال گفتگوهای دیپلماتیک در آژانس های فدرال هستند. آنها معمولاً افرادی نیستند كه انواع مخرب حملات را انجام می دهند ، و معمولاً با سایر قسمت های دولت روسیه كار نمی كنند.

“این بدان معنا نیست که آنها نمی توانند دسترسی را انتقال دهند ، اما در حال حاضر فکر می کنم این بیشتر یک عملیات جمع آوری اطلاعات است. من از این کارزار خاص روسها بسیار نگران هستم – تمرکز بر روی زنجیره های تأمین تصادفی نیست و اینکه آنها به طور بالقوه 18000 شرکت را به خطر انداخته اند. برای من فراتر از آن چیزی است که اخیراً در جاسوسی دیده ایم. “

کلاین مجدداً هشدار کربس در مورد آنچه روسیه ممکن است به آن دست یابد را تکرار کرد ، اما افزود: “در مورد تدابیری که دولت بایدن در پاسخ به چنین حمله ای اتخاذ می کند ، می خواهم کاملاً واضح بگویم. این فقط تحریم ها نیست. همچنین گامها و مواردی است. که ما می توانیم برای خنثی کردن توانایی نهادهای خارجی در تکرار حمله مشابه انجام دهیم. “



[ad_2]