بایدن آماده اعلام تیم اقتصادی به عنوان براکت آمریکایی برای افزایش Covid پس از تعطیلات – اخبار زنده | اخبار ایالات متحده

[ad_1]

امروز قضات دادگاه عالی ایالات متحده اقدام رئیس جمهور دونالد ترامپ را برای حذف مهاجران غیرقانونی از کل جمعیت مورد استفاده برای اختصاص شهرستانها بررسی می کنند، لبه موضع قاطعانه او در مورد مهاجرت ، که در هفته های اخیر بر سر کار بوده است.

دادگاه که اکثریت محافظه کار 6-3 را شامل سه قاضی منصوب ترامپ دارد ، قرار است 80 دقیقه در یک کنفرانس تلفنی یک استدلال شفاهی را بشنود. قضات پرونده را با یک برنامه تسریع شده تصمیم می گیرند ، تصمیمی که باید تا پایان سال اتخاذ شود. این کار برای رئیس جمهور منتخب جو بایدن در صورت پشتیبانی از طرح ترامپ دشوار خواهد بود.

چالش کنندگان بخشنامه ژوئیه ترامپ شامل ایالات مختلف به رهبری شهر نیویورک ، شهرها ، شهرستانها و گروه های حقوق مهاجر است. آنها استدلال می کنند که این اقدام رئیس جمهوری می تواند منجر به ثبت نام چند میلیون نفر شود و منجر به از دست دادن کرسی های کالیفرنیا ، تگزاس و نیوجرسی در مجلس نمایندگان ایالات متحده شود.
شهرستان های مجلس بر اساس یک سرشماری ایالتی است که به عنوان بخشی از سرشماری ملی ده ساله انجام شده است.

لارنس هارلی به رویترز گفت که مدعیان گفتند که طرح ترامپ با توجه به جمعیت واقعی آنها و محروم کردن آنها از کرسی های مجلس نمایندگان ، نفوذ سیاسی کشورهایی را که مهاجران غیرقانونی بیشتری دارند ، از جمله یک کالیفرنیای کاملاً دموکراتیک ، از بین می برد. اگر کالیفرنیا اتاق های ایالت خود را از دست بدهد ، به معنای از دست دادن کرسی های دموکرات ها به نفع جمهوری خواهان است.

حدود 11 میلیون مهاجر در ایالات متحده زندگی می کنند.

تا کنون ، رویه دولت این بوده است که همه افراد را بدون در نظر گرفتن تابعیت و وضعیت مهاجرت ، شمارش کند. قانون اساسی ایالات متحده به توزیع کرسی های مجلس نمایندگان براساس “تعداد عددی صحیح در هر ایالت” نیاز دارد.

مدعیان ادعا می کنند که سیاست های ترامپ هم قانون اساسی و هم قانون سرشماری را نقض می کند ، یک قانون فدرال که نحوه انجام سرشماری را تعیین می کند. وکلای ترامپ در اوراق دادگاه گفتند که وی در حدود اختیارات خود عمل کرده و وکلا از حقوق قانونی لازم برای پیگرد قانونی برخوردار نیستند.

خود این سرشماری اطلاعات مربوط به تابعیت یا وضعیت مهاجرت فرد را جمع آوری نمی کند. دولت ترامپ ارقام خود را بر اساس داده های جمع آوری شده در جای دیگر قرار می دهد ، اگرچه روش های استفاده شده را توضیح نمی دهد. سخنگوی اداره سرشماری ایالات متحده “به محض تکمیل آرا votes ، روش های شمارش آرا را در سطح ایالت منتشر خواهد کرد.”

طبق اساسنامه ، در اوایل ژانویه ، رئیس جمهور باید گزارشی از جمعیت هر ایالت و تعداد حوزه های انتخابیه در مجلس نمایندگان به کنگره ارسال کند.
پس از آنکه ایالت حوزه های انتخابیه را تخصیص داد ، آنها خود محدوده هایی را برای حوزه هایی تعیین می کنند که اساساً در انتخابات کنگره 2022 استفاده خواهد شد.

سال گذشته ، دادگاه عالی درمورد تلاش های ترامپ برای افزودن مسئله شهروندی به سرشماری ، 5-4 رأی داد. منتقدان گفتند که این موضوع برای ترساندن مهاجران از شرکت در سرشماری و کاهش مصنوعی جمعیت در مناطق بسیار دموکراتیک و همچنین به نفع جمهوری خواهان طراحی شده است.

رئیس دادگستری جان رابرتز در این حکم به قضات لیبرال پیوست. اما اضافه شدن به دادگاه امی كانی بارت ، سومین انتصاب شده توسط ترامپ ، پویایی آن را تغییر می دهد.

[ad_2]