اگر انگلیس و اتحادیه اروپا در توافق بر سر توافق نامه Brexit توافق نکنند چه اتفاقی می افتد؟ | Brexit

[ad_1]

نگرانی ها درباره عدم توافق انگلیس و اتحادیه اروپا در مورد معامله تجاری ، روز دوشنبه توسط میشل بارنیه مطرح شد ، زمانی که وی به نمایندگان خود در بروکسل گفت که “نمی تواند توافق نامه را تضمین کند”

اگرچه امیدواری برای دستیابی به موفقیت در ماهیگیری ابراز شده است ، اما سخنان وی باعث سقوط استرلینگ شده و تنوع مورد انتظار در صورت عدم تمهیدات را روشن می سازد.

در صورت عدم رضایت چه اتفاقی می افتد؟

پیامدهای سیاسی در سطح داخلی و بین المللی قوی خواهد بود. اقتصاد انگلیس که از زمان شیوع بیماری تاکنون ضعیف شده است ، با وضع عوارض واردات و صادرات از اول ژانویه شوک دیگری خواهد دید.

اغلب گفته شده است که Brexit بدون توافق نامه می تواند یک شکست در سیاست باشد و این احتمال وجود دارد که برای مدتی به روابط بین انگلیس و اتحادیه اروپا آسیب برساند. اتحادیه اروپا گفت که این دیدگاه که سال آینده مذاکرات را از سر خواهد گرفت “تفکر خطرناکی” است.

یک سند کابینه که به گاردین درز کرده است ، از خرابی بدترین حالت در صورت عدم معامله صحبت می کند.

در این بیانیه آمده است: “احتمال وقوع یک بحران اقتصادی سیستمی افزایش یافته و تأثیر جدی بر درآمد یکبار مصرف ، بیکاری ، فعالیت تجاری ، تجارت بین المللی / تجارت و ثبات بازار و همچنین راه حل ها / ظرفیت سازی در زمینه رفاه خواهد داشت.”

هرچه تغییر کند یک رابطه تجاری باشد؟

موانع تجاری به صورت گمرکی و چک های نظارتی وجود خواهد داشت زیرا دولت قبلاً تصمیم گرفته است که انگلیس اتحادیه گمرکی و بازار واحد اتحادیه اروپا را ترک کند.

بدون معامله به این معنی است که تعرفه ها و سهمیه های واردات و صادرات قیمت خودرو را 10 درصد و برخی از غذاها مانند پنیر و گوشت گاو را 50 درصد یا بیشتر افزایش می دهد.

در مورد تأثیر بر اقتصاد چطور؟

هفته گذشته دفتر مسئولیت بودجه هشدار داد كه صنایعی مانند تولید ، خدمات مالی و كشاورزی بدون ترتیبی كه 2٪ از تولید اقتصادی انگلیس را غیر از ضربه ناشی از Covid از بین ببرد ، مورد ضرب و شتم قرار نمی گیرند.

گزارشی در روز جمعه توسط مرکز شاخص های اقتصادی دانشکده اقتصاد لندن نشان داد که از هر 10 شرکت هفت شرکت “انتظار دارند Brexit بدون معامله تأثیر منفی بر تجارت آنها بگذارد”.

وی گفت: “داده های جدید در مورد چگونگی آماده سازی مشاغل برای Brexit ضمن مقابله با بزرگترین شوك اقتصادی قرن حاكی از آن است كه فقط 59٪ از مشاغل انگلستان خود را حداقل” تا حدودی آماده “برای Brexit بدون توافق می دانند.”

آنها افزودند: “عواقب فقدان معامله جدی است و گسترش همه گیری فقط اهمیت توافق را افزایش داده است.”

ایرلند شمالی

پروتکل ایرلند شمالی ، که منطقه را ملزم به مطابقت با قوانین و استانداردهای گمرکی اتحادیه اروپا می کند ، توافق یا عدم توافق را پیش بینی کرده است. با این حال ، در صورت عدم توافق ، دولت انگلیس تهدید می کند که پروتکل را اعمال نمی کند و موانع را برطرف نمی کند. این امر می تواند روابط را با دولت ایرلند و اتحادیه اروپا مسموم کند زیرا این خطر برای مرز نامرئی با جمهوری ایرلند وجود دارد.

صید ماهی

انگلیس آبهای خود را کنترل خواهد کرد و حق جلوگیری از دسترسی به کشتی های ماهیگیری اتحادیه اروپا را خواهد داشت.

با این حال ، در بدترین حالت ، هیئت دولت اظهار داشت که “ماهیگیران اتحادیه اروپا و انگلیس ممکن است با دسترسی از دست رفته به مناطق ماهیگیری تاریخی روبرو شوند” در بنادر فرانسه ، از جمله بولون ، که در آن مقدار زیادی ماهی انگلیس پردازش می شود ، محاصره می شود.

تاخیر یک یا دو روزه می تواند منجر به از دست رفتن ارزش 60 درصدی صادرات خرچنگ تازه و گوش ماهی شود.

قیمت مواد غذایی

تخمین زده می شود که 30٪ از غذاهای خورده شده در انگلیس از اتحادیه اروپا وارد می شود ، طبق گزارش هیئت دولت ، 10٪ از طریق کانال انگلیس وارد می شود.

قیمت ها تحت تأثیر تعرفه ها ، کاهش ارزش استرلینگ و اختلال در زنجیره های تأمین قرار خواهند گرفت.

تجزیه و تحلیل کابینه وزیران نشان می دهد که ممکن است قیمت ها در نتیجه تعرفه واردات از اتحادیه اروپا 3-5٪ افزایش یابد.

“خانوارهای کم درآمد بیشتر در معرض افزایش قیمت مواد غذایی هستند: حدود یک دهم هزینه صرف مواد غذایی و نوشیدنی های غیر الکلی برای یک خانواده متوسط ​​انگلیسی است. معادل آن برای فقیرترین 20٪ حدود 15٪ است. در تجزیه و تحلیل آمده است: خانوارهای کم درآمد همچنین توانایی کمتری در “تجارت” دارند ، احتمالاً به این دلیل که محصولات ارزانتری را خریداری کرده اند.

سفرهای گردشگری و کاری

ویزای توریستی را می توان برای سفر به اروپا معرفی کرد ، و سفرهای کاری حتی به جلسات در پایتخت های اروپا ، کنفرانس ها یا نمایشگاه ها مستندات قابل توجه و اخطار قبلی است.

در سند هیئت دولت هشدار داده شده است: “با شهروندان انگلستان كه پس از دوره انتقال به اتحادیه اروپا سفر می كنند ، به عنوان اتباع كشورهای سوم (TCN) رفتار می شود. آنها منتظر بررسی های اضافی در مرز شینگن هستند که منجر به تاخیرهای قابل توجهی خواهد شد. شرایط ویزای TCN و مجوزهای کار تأثیر منفی بر تحرک کسب و کار خواهد داشت ، همچنین عدم هماهنگی امنیت اجتماعی که نتیجه آن مذاکره نیست.

حمل و نقل هوایی و باربری

اتحادیه اروپا اقدامات یک جانبه ای را انجام می داد که از لحاظ زمانی محدود امکان پذیر بود تا هواپیماها بتوانند به پرواز خود ادامه دهند و کامیون ها کالا را به انگلستان و عقب منتقل می کردند. با این حال ، شکست های جدی وجود دارد. در صورت عدم معاملات ، کامیون داران به مجوزهای ویژه ای احتیاج دارند و اخیراً راشل مک لین وزیر حمل و نقل اذعان کرد که انگلیس تنها بخشی از مجوزهای مورد نیاز 39000 کامیون را که در حمل و نقل مرزی شرکت دارند ، در اختیار دارد. وی گفت: “انگلیس برای سال 2021 حداکثر 1668 مجوز سالانه و 5،040 مجوز کوتاه مدت دارد.”

زنجیره های تأمین

دولت قبلاً در صورت عقد قرارداد نسبت به صف حداکثر 7000 کامیون در کنت هشدار داده است. اختلال در تأمین در صورت عدم توافق بیشتر خواهد بود.

دارو

دولت بیش از 80 میلیون پوند به عنوان وضعیت بلاعوض برای تهیه دارو و کالاهای با اولویت بالا به کشتی اختصاص داده است.

علم و اراسموس

هیچ معامله ای مانع از حضور انگلیس در برنامه شاخص “افق اروپا” به مبلغ 80 میلیارد پوند و در برنامه تبادل آموزشی نمی شود ، که تحقیقات دانشگاه ها را بسیار تحت تأثیر قرار داد.

داده ها

به یک معامله داده نیاز است تا مشاغل بتوانند به تجارت آنلاین خود ادامه دهند و از مشاغلی که به اشتراک داده های فرامرزی مانند خدمات مالی ، بهداشت و درمان ، مهمان نوازی و حمل و نقل متکی هستند ، پشتیبانی کنند.

امنیت و حفاظت

هیچ معامله ای دهه های اجرای قانون مشترک ، از جمله خروج انگلیس از حکم بازداشت اروپا و برنامه های تبادل مسافر اروپایی را که در عملیات جنایی و ضد تروریستی بسیار مهم است و همچنین برنامه هایی که گزارش پلیس را در مورد آنها مبادله می کند ، پایان نخواهد داد. کالاهای گمشده و سرقت شده ، داده های DNA و اثر انگشت.

[ad_2]