اکنون بازی خطای Brexit درب منزل 10 پوند | نظر

[ad_1]

تسلام ، دیر ترکش کرد اما معامله انجام شد. تجدید نظر در جزئیات مدتی طول خواهد کشید ، اما واضح است که توافق صورت گرفته ظریف است. ما نباید با خود شوخی کنیم که این یک معامله کامل و جامع تجاری است که کشور برای به حداقل رساندن آسیبهای ناشی از خروج ما از اتحادیه اروپا به آن نیاز دارد. ژانویه هنوز در تجارت ما اختلال بزرگتری خواهد داشت (جای تأسف است که هیچ دوره اجرایی وجود ندارد). از همه مهمتر ، در طولانی مدت ، کاهش دسترسی انگلیس به بازارهای اتحادیه اروپا ما را به مکان کمتری برای یافتن شغل و سرمایه گذاری تبدیل خواهد کرد.

این معامله به ما امکان دسترسی بدون تعرفه و سهمیه به اتحادیه اروپا را می دهد ، اما از دسترسی بی پایان مورد نظر تجارت فاصله زیادی دارد. واردات و صادرات به اتحادیه اروپا بوروکراتیک تر خواهد شد ، زنجیره های تأمین پیچیده با مشکل روبرو می شوند – ما را در یک ضعف رقابتی قرار می دهد. خدمات مطمئناً مزایای مستقیم ندارند.

با این حال ، بهتر از جایگزین است. اختلال ایجاد شده در هر معامله حتی بیشتر از آنچه اکنون است ، خواهد بود ، اما مشکل واقعی قطع روابط سیاسی بین انگلیس و اتحادیه اروپا خواهد بود ، زیرا هر دو طرف تحت گناهان سنگینی قرار گرفته اند.

دولت انگلستان می تواند ادعا کند که اتحادیه اروپا از پذیرفتن واقعیت وضعیت جدید ما به عنوان یک کشور مستقل و مستقل امتناع ورزیده است. او که می داند چند ماه آینده از نظر اقتصادی آشفته خواهد بود ، می خواهد با حمله به حسن نیت اتحادیه اروپا ، از رای گیری در اوقات فراغت حمایت کند.

در همین حال ، طرف اتحادیه اروپا با رویکردی پاسخ می دهد که انگلیس را به میز مذاکره برگرداند. آنها می توانند (به درستی) محاسبه كنند كه انگلستان در غیاب توافق نامه خیلی بیشتر از كل اتحادیه اروپا از دست می دهد. با امتناع از کاهش بسیاری از پیامدهای وضعیت جدید ، آنها می توانستند پیش بینی کنند (من اشتباه فکر می کنم) که انگلیس به زودی با ضعف و آماده امتیاز دادن به میز مذاکره بازمی گردد.


جانسون: قرارداد Brexit “مسئله ای را که سیاست را خراب کرد حل می کند” – ویدئو

به احتمال زیاد ، هر دو طرف آسیب اقتصادی زیادی خواهند دید ، و مواضع سیاسی حتی ریشه دارتر و تلخ تر خواهند شد. این یک چشم انداز بود که مورد توجه سختگیرترین افراد Brexiters قرار گرفت.

خبر خوب این است که ما در این موقعیت نیستیم. نخست وزیر – پس از چندین سال تلاش برای رد سازش های مربوط به انعقاد قرارداد Brexit – امتیازات لازم برای انعقاد توافق را داده است. کسب امتیازات با “شرایط برابر” و ماهی تا آخرین لحظه ، مشاغل با عدم اطمینان مداوم روبرو هستند که می توانست چند ماه پیش برطرف شود ، اما این امر همچنین باعث شده است که نیگل فاراژ یا نمایندگان مجلس هیچ اشتهای برای مبارزه نداشته باشند. در گروه تحقیقات اروپا. من گمان می کنم نخست وزیر فکر خواهد کرد که ارزش پرداخت بهای آن را دارد.

پس از رسیدن به یک معامله ، نخست وزیر می تواند اعلام موفقیت کند. موقعیت سیاسی او در حال تقویت است. اما رابطه جدید با اتحادیه اروپا که آنها ایجاد کردند از طریق لغو وضعیت موجود عضویت در اتحادیه اروپا ، جلوگیری از Brexit نرمتر و بهتر در قالب معامله ترزا می و موافقت با این توافق جدید بود. خوب یا بد ، او نمی تواند از مسئولیت عواقب آن جلوگیری کند.

هرگونه ناراحتی جدید در نتیجه Brexit ، هر کشف دیرهنگام مزایای عضویت در اتحادیه اروپا که اکنون از بین رفته است ، هر اعلامیه سرمایه گذاری و جابجایی در درب نخست وزیر قرار می گیرد. هیچ کس دیگری مقصر نیست.

نگرانی در مورد حاکمیت به دلیل مسائل عملی مربوط به دسترسی به بازار ، منجر به استراتژی مذاکره انگلیس شد. سرانجام دولت از مواضع مطلق گرایانه خود حرکت کرد. هرکسی که نتیجه احتمالی Brexit را بدون توافق در مورد رفاه ، امنیت و یکپارچگی انگلستان با دقت مطالعه کرده باشد ، نتیجه می گیرد که مصالحه قیمت قابل پرداختی است. و حتی این مصالحه ها حقیقتی را که Brexitist های سرسخت بیش از آنچه در سال 2016 می توان انتظار داشت ، بدست نیاوردند.

آیا Brexit حل و فصل شده است؟ تا یک نقطه خاص ، اما ماهیت روابط ما برای این کشور مهم خواهد بود. بسیاری همچنان معتقد خواهند بود که مشکل روابط ما این است که ما اکنون خیلی دور هستیم ، موانع غیرتعرفه ای تجارت با بزرگترین بازار ما را پیچیده می کند و با توجه به سخت بودن ماهیت عرضه Brexit ، کشور مسیر اشتباهی را در پیش گرفته است.

معامله بهتر از عدم معامله است. اما اگر جزئیات توافق در شب کریسمس را بخوانیم ، برای بسیاری روشن خواهد شد که این توافق بدتری نسبت به ما به عنوان عضو اتحادیه اروپا است.

دیوید هاوک از سال 2016 تا 2019 عضو کابینه محافظه کار بود

[ad_2]