انگلیس پناهندگی پناهندگانی را که از کشور سوم “امن” عبور می کنند رد می کند | مهاجرت و پناهندگی

[ad_1]

وزیران بی سر و صدا قوانین مهاجرتی را تغییر دادند تا در صورت عبور از یک کشور سوم “امن” از پناهندگی در انگلیس برای فرار از جنگ یا آزار و اذیت جلوگیری کنند و این ادعا را نقض قوانین بین المللی برانگیخت.

از اول ژانویه ، درخواست پناهندگی از شخصی که از طریق سفر به کشور ثالث امن یا به آن متصل شده است ، از جمله افرادی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا ، غیر قابل قبول تلقی می شود.

این تغییرات همچنین از درخواست پناهجویان در آبهای سرزمینی انگلستان جلوگیری می کند.

در یادداشت توضیحی آمده است: دولت انگلستان قادر خواهد بود پناهجویانی را که رد شده اند ، نه تنها به کشورهای ثالثی که از آنجا سفر کرده اند ، بلکه به هر کشور ثالث امن دیگری که ممکن است با پذیرش آنها موافقت کند ، ببرد.

بیانیه ای 10 صفحه ای که حاکی از تغییرات قوانین است ، بدون مطبوعات یا اعلامیه عمومی به صورت آنلاین منتشر شد.

با این حال ، این تغییرات یک مانع قابل توجه را برای دولت انگلستان برجسته می کند: تنها در صورتی که پناهجو توسط کشور ثالثی که از طریق آن سفر کرده یا یک کشور امن دیگر با پذیرش آنها موافقت کند ، مجدداً پذیرفته شود ، ادعاها غیر قابل قبول تلقی می شوند.

کارشناسان امور مهاجرت می گویند این می تواند سیاست جدید را “بی معنی” کند و احتمالاً درخواست پناهندگی را به تعویق انداخته و پناهندگان را در انگلیس معلق نگه دارد.

کالین یو ، وکیل برجسته مهاجرت ، که از حقوق پناهندگی آگاهی دارد ، در توییتر خود نوشت: “این سیاست بی معنی است زیرا دولت در مورد چنین توافق نامه های بازگشت مذاکره نکرده است ، بنابراین تمام آنچه انجام می دهد تاخیر در تصمیم گیری است دعاوی حقوقی که به طرز بی رحمانه ای با فراریان اصلی رفتار می شود و رفع موارد نامعتبر را به تأخیر می اندازد. “

سخنگوی لیبرال دموکرات ها ، آلیستر کارمایکل گفت که این تغییرات “یکی دیگر از موارد نقض قوانین بین المللی” است.

وی گفت: “انگلیس در اعطای پناهندگی به نیازمندان سابقه افتخارآمیز دارد ، اما اکنون دولت محافظه کار به پناهندگان پشت کرده است. این آخرین سیاست ناخوشایند از [the home secretary] پریتی پاتل با تعهد ما تحت کنوانسیون پناهندگان و علیه هر آنچه که انگلیس مخفف آن است مخالف است. این یکی دیگر از نقض قوانین بین المللی توسط این دولت غیرمسئول است. “

بت گاردینر-اسمیت ، رئیس م charسسه خیریه Safe Passage International ، که به پناهندگان در دسترسی به مسیرهای امن و قانونی پناهندگی کمک می کند ، گفت: “تغییرات دولت در قوانین مهاجرتی ، تجاوز مستقیم به حقوق اساسی پناهندگی بشر است. این تغییرات خنک کننده در روز جهانی حقوق بشر اثرات مخربی بر افتخار انگلیس دارد که امنیت کسانی را که از آزار و اذیت و خشونت فرار می کنند ، تأمین می کند. “

در این سال ، تعداد ورود قایق های کوچک از طریق کانال مانشین به یک رکورد بالا رسیده است: بیش از 8000 مهاجر و پناهنده در سراسر تنگه دوور نقل مکان کرده اند در حالی که کمتر از 2000 نفر در سال 2019. با این حال ، تعداد کل درخواست های پناهندگی سال به سال کاهش می یابد. بیماری همه گیر Covid-19 حالت های دیگر حرکت را متوقف کرده و جریان مهاجرت را محدود کرده است.

پاتل به واکنش آشفته به پیشنهادات مربوط به گل تقویم متهم شد ، از اعزام پناهجویان به هزاران مایل به جزایر در اقیانوس اطلس جنوبی تا استفاده از آب های غول پیکر برای دفع قایق ها. گفته می شود نخست وزیر از نحوه اداره اوضاع ناامید شده است.

انگلستان یکی از طرفین کنوانسیون 1951 سازمان ملل در مورد وضعیت پناهندگان و پروتکل 1967 است که بخشی از قوانین بین المللی با هدف حمایت از پناهندگان است.

وزارت داخله بیانیه را از طریق وزیر مهاجرت کریس فیلیپ ارسال کرد. وی گفت: “ما مصمم هستیم که سیستم پناهندگی خراب را برطرف کنیم تا این سیستم برای کسانی که در این مسیرهای غیرقانونی به اینجا می آیند و برای کسانی که طبق قوانین بازی می کنند منصفانه باشد. هیچ دلیلی برای ترک یک کشور امن مانند فرانسه برای انجام یک انتقال خطرناک وجود ندارد. این اقدامات پیام واضحی را ارائه می دهد و فقط یکی از اقدامات دولت برای مبارزه با رشد غیرقابل قبول عبور از قایق های کوچک است. “



[ad_2]