انگلیس انتظار دارد فروش خودروهای جدید بنزینی و دیزلی را از سال 2030 ممنوع کند | محیط

[ad_1]

واضح است که بوریس جانسون قصد دارد فروش خودروهای جدید بنزینی و دیزلی را برای مدت یک دهه ممنوع کند ، گزارش شده است که این ممنوعیت طی 5 سال اعمال خواهد شد.

از این رو نخست وزیر در ماه فوریه تاریخ حذف را از 2040 به 2035 منتقل کرد.

براساس گزارش فایننشال تایمز که اخبار را به صنعت و منابع وایت هال مرتبط می کند ، انتظار می رود جانسون این اقدام را در میان سیاست جدید زیست محیطی هفته آینده اعلام کند.

دولت امیدوار است که این سیاست بازار خودروهای برقی انگلستان را تقویت کرده و به این کشور در رسیدن به اهداف آب و هوایی از جمله کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تا سال 2050 به صفر کمک کند.

دانشمندان ، دانشگاهیان و شرکت کنندگان در مبارزات انتخاباتی از دولت ها و مشاغل تجاری خواستار بلندپروازی بیشتری شده اند و از آنها خواسته اند تا برای “بازگرداندن آب و هوا” به امن ترین سطح ممکن تلاش کنند.

فعالان محیط زیست روز جمعه نامه ای امضا کردند و گفتند: “بحران آب و هوا اکنون است. هر چقدر سریع به انتشار صفر برسیم ، اثرات وحشتناک بحران آب و هوا فقط از بین نمی روند … بنابراین هر چقدر سریع انجام شود ، فقط کاهش انتشار نیست. “

با وجود افزایش محبوبیت ، تقاضا در سال گذشته بیش از دو برابر شده است ، طبق اعلام انجمن تولیدکنندگان و فروشندگان موتور ، خودروهای الکتریکی هنوز هم تنها حدود 7٪ از اتومبیل های جدید خریداری شده در ماه گذشته در انگلیس را تشکیل می دهند.

پیش از این ، این سازمان از دولت خواسته بود كه به انگیزه های بلندمدت قابل توجهی برای خرید وسایل نقلیه الكتریكی و تعیین اهداف ثابت برای شارژ زیرساخت ها متعهد شود و معتقد بود كه افزایش قیمت ها و نگرانی های مربوط به شارژ مانع فروش می شود.

این روزنامه می گوید انتظار می رود از سال آینده دولت حدود 500 میلیون پوند برای شارژ زیرساخت ها اختصاص دهد.

گفته می شود جانسون در حال آماده سازی یک برنامه 10 ماده ای برای شروع اقتصاد کم کربن و قرار دادن این کشور در مسیر دستیابی به هدف انتشار صفر تا سال 2050 در میان فشارهای بین المللی برای تدوین برنامه ای دقیق برای میزبانی اجلاس بعدی بحران آب و هوای سازمان ملل است. که به نوامبر سال بعد موکول شد.

در همین حال ، به دنبال پیروزی جو بایدن در انتخابات ایالات متحده ، حزب کارگر خواستار افزایش اقدامات دولت برای مقابله با شرایط اضطراری آب و هوا با طرح یک طرح “بهبودی سبز” چند میلیارد دلاری است.

این خبر همچنین به دنبال انتقاداتی مبنی بر اینکه انگلیس از تلاش خود برای مقابله با بحران آب و هوا ، به رغم قول نخست وزیر برای قرار دادن محیط زیست در قلب استراتژی پس از دوره کود ، کم بودجه می کند.

تحقیقات اتاق فکر IPPR نشان داده است که دولت فقط 12٪ از بودجه مورد نیاز برای رسیدگی به شرایط اضطراری آب و هوا و افزایش تهدیدات طبیعت را سرمایه گذاری می کند.

[ad_2]