“اقدامات شما غم انگیز است”: شنیدن سخنان ساكلر باعث انزجار نادر و دو طرفه می شود بحران مواد افیونی

[ad_1]

هنگامی که ایده بهبود چهره منفورترین خانواده در آمریکا بود ، شکست خورد.

تعداد کمی از آنها به طور مستقیم از اعضای خانواده ساکلر که مالک و اداره داروی پردو هستند ، خبرهایی را شنیده اند که با فروش داروی مسئول ایجاد اپیدمی مخدر در آمریکا OxyContin ، آنها را به میلیاردر تبدیل کرده است.

حتی اگر سالهاست که تصاویر طمع و جنایت سرازیر می شود ، گونها اتهامات ثروتمند شدن آنها را که باعث اعتیاد و مرگ شده است ، انکار کردند. بنابراین هنگامی که یک کمیته کنگره ایالات متحده اعلام کرد که دیوید و کیت ساکلر ، اعضای سابق هیئت مدیره پوردو ، از زیر سایه بیرون می آیند تا سرانجام به س questionsالات مربوط به دخالت خانواده آنها در یک بیماری همه گیر مواد مخدر که بیش از 500000 نفر جان خود را از دست داده ، پاسخ دهند ، انتظار اینكه كشور بتواند پاسخهایی بدست آورد.

رئیس مجلس نمایندگان ، کارولین مالونی به ساکلر گفت که او می خواهد “تأیید گناه شما” را در جلسه دادرسی روز پنجشنبه بشنود. وی گفت: “حداقل این چیزی است که خانواده ها و جوامعی که زندگی آنها نابود شده است سزاوار آن هستند.”

در عوض ، شایعات خشمگین ، اعضای خشمگین کنگره ساکلر را به رهبر کارتل مواد مخدر مکزیک ال چاپو و برنی مادف کلاهبردار میلیاردر تشبیه کردند. یکی از نمایندگان کنگره گفت که او معتقد است آنها شاید بدترین خانواده در آمریکا باشند.

فرانک هانتلی مجسمه خود را که از بطری های قرص های مواد افیونی ساخته شده است ، بررسی می کند که بسته به ماه فوریه دریافت کرده است.
فرانک هانتلی مجسمه خود را که از بطری های قرص های مواد افیونی ساخته شده است ، بررسی می کند که بسته به ماه فوریه دریافت کرده است. عکس: ریک ویلکینگ / رویترز

در کمال تعجب ، جمهوری خواهان و دموکرات ها هم در انزجار خود متحد بودند.

جیمز كومر ، عالی ترین عضو جمهوری خواه ، به ساكلر گفت: “ما عمدتاً در این كمیته به صورت دو حزب اختلاف داریم.” “اما من فکر می کنم نظر ما در مورد Purdue Pharma و اقدامات خانواده شما ، همه ما عقیده داریم ، خسته کننده است.”

وقتی کار تمام شد ، دیوید و کیت ساکلر جلسه دادرسی را که خواستار آزار و اذیت اعضای خانواده شان بود که در گوش آنها زنگ زد ، ترک کردند.

این دو ساکر از ابتدا وضعیت بد را ارزیابی کردند. اعضای کمیته لیستی طولانی از ادعاها راجع به فروش غیرقانونی Purdue OxyContin ، مسکن بسیار قوی افیونی که مأموران فدرال آن را “هروئین در قرص ها” خوانده اند ، تهیه کرده اند. این شرکت ادعاهای دروغین اعتیاد را مطرح کرد ، با پرخاشگری داروهایی را به افرادی که به آن نیازی ندارند فروخت و برای تغییر فرهنگ پزشکی که منجر به تجویز داروهایی بسیار بالاتر از سایر کشورها شد ، تلاش کرد. این به نوبه خود پایه های اپیدمی اوپیوئید را که دو دهه به طول انجامید و هیچ نشانه ای از پایان آن وجود نداشت ، بنا نهاد.

پوردو قبلاً در سال 2007 به اتهامات کیفری فروش غیرقانونی OxyContin محکوم شده بود و دو ماه پیش به جرایم جدی دیگری از جمله رشوه دادن پزشکان برای تجویز غیر ضروری دارو اعتراف کرده بود. بنابراین ملونی در کمیته خود تنها نبود ، امیدوار بود که وقت آن فرا رسیده باشد که ساکرها عذرخواهی و عذرخواهی کنند.

در عوض ، دیوید ساکلر شهادت خود را با ابراز تاسف جداگانه برای نقش OxyContin آغاز کرد ، گویی که این یک حادثه اجتناب ناپذیر است نه نتیجه استراتژی تجاری.

وی گفت: “من هنوز كاملاً افتضاح هستم كه محصولی كه برای كمك و كمك به بسیاری از افراد ایجاد شده نیز با مرگ و اعتیاد مرتبط بوده است.”

کیت ساکلر وقتی صحبت کرد که “چگونه قلب من برای والدینی که فرزندان خود را از دست داده اند” می گوید ، هیچ کمکی نکرد ، انگار که هیچ ارتباطی با تصمیمات خانواده اش ندارد.

روحیه اعضای کمیته حتی بیشتر با تاریکی سوالات آنها با رد و طفره رفتن مواجه شد.

وقتی راشد تلیبه ، دموکرات میشیگان ، از دیوید ساکلر در مورد تأیید یک شرکت مواد مخدر که مواد مخدر را در سراسر آمریکا تبلیغ می کند ، پرسید ، وی پاسخ داد: “این یک ابتکار رهبری بود.”

تلیبه پاسخ داد: “بله ، شما مسئول بودید.”

برای دهه ها پوردو کاملاً تحت کنترل ساکلرز به عنوان تنها مالک خود بود. اما هنگامی که شرکت در میان مراحل ورشکستگی از کنترل خانواده خارج شد و هیئت مدیره جدید فعالیت های مجرمانه آن را تأیید کرد ، دیوید و کیت ساکلر سعی کردند استدلال کنند که تصمیمات اصلی به عهده مدیران پوردو است نه خانواده.

اما اعضای کمیته خاطرنشان کردند که این پدر دیوید ، دکتر ریچارد ساکلر بود که در هنگام فروش OxyContin ریاست بخش بازاریابی شرکت را بر عهده داشت و بعدا رئیس جمهور پوردو بود.

کیت ساکلر هنگامی که در جلسه دادرسی گفت: “من نمی توانم کاری بکنم که در غیر این صورت انجام دهم” ، برخی از اعضای کمیته را آزار داد ، به عنوان عضو هیئت مدیره پوردو از سال 1990 تا دو سال پیش.

نماینده مجلس ، پیتر ولش ، تلاش اصرار آمیز وی برای انتقال مسئولیت از خانواده را به سخره گرفت.

“شهادت شما این است که شما هیچ چیز نمی دانید. و همه اتفاق می افتد ، اما شما نمی دانید چگونه و مردم مسئول هستند ، اما شما نمی دانید چه کسی “، گفت.

ملونی ، رئیس کمیته ، همچنین نسبت به تلاش برای انکار مسئولیت تحقیر کرد.

“در نسخه تاریخچه خانواده ساکلر ، آنها کاملاً بی عیب و نقص هستند ، خانواده در زمان نامناسب به مکان نامناسبی رسیده اند. آنها انگشت خود را به سمت کارمندان موسوم به “سیب بد” ، FDA ، شرکت های مشاوره ای و نسخه های پزشکی معطوف کردند. در گذشته ، آنها حتی بیماران را مقصر دانسته اند. “

اعضای کمیته شک داشتند که امتناع از شناسایی جرایم بخشی از استراتژی حفظ سود از اعتیاد است.

ماه گذشته ، پوردو با پرداخت 8 میلیارد دلار جریمه نقدی به عنوان جرم کیفری موافقت کرد ، اما شرکت در ورشکستگی است و بعید است بیشتر این پول پرداخت شود. بنابراین اعضای کمیته به ساکلرها متوسل شدند که میلیاردها دلار از پوردو خارج کردند.

دیوید ساکلر با یادداشتی که در سال 2007 برای سایر اعضای خانواده اش نوشت ، اندکی پس از آنکه پوردو در یک پرونده جنایی مبنی بر فروش غیرقانونی OxyContin و در میان افزایش دادخواست های مدنی از خانواده های مبتلا به اعتیاد ، به جرم خود اعتراف کرد ، روبرو شد. .

“آیا ما ثروتمند هستیم؟ چه مدت؟ تاکنون چه پرونده های قضایی به خانواده رسیده است؟ “- او نوشت.

ساكلر انكار كرد كه اين يادداشت ارتباطي با اخذ 10 ميليارد دلار از اين خانواده توسط خانواده در دهه بعد داشته است.

کیت ساکلر قسم می خورد که در جریان جلسه استماع کمیته نظارت مجلس نمایندگان ایالات متحده ، شهادتاً شهادت دهد.
کیت ساکلر قسم می خورد که در جریان جلسه استماع کمیته نظارت مجلس نمایندگان ایالات متحده ، شهادتاً شهادت دهد. عکس: REX / Shutterstock

اعضای کمیته آن را خریداری نکردند. آنها یکی پس از دیگری خواستار انتقال سود Sacklers از OxyContin شدند. مالونی آنها را به تلاش برای “محافظت کلاهبردارانه از منافع شخصی خود” متهم کرد.

وی گفت: “هنگامی که به نظر می رسید ثروت شما می تواند خساراتی را تهدید کند ، شما آن را از دسترس خارج کردید و اجازه ندادید پول به قربانیان بحران (مشکاوین) برسد.” آنها پول را از شرکت بیرون آوردند تا این کار برای افرادی که به آنها آسیب رسانده برای همیشه غیرقانونی باشد. »

مالونی به ساكلر گفت كه “بسیاری موافقند” كه آنها “یكی از شرورترین خانواده های آمریكا هستند”.

“اکنون شما این فرصت را دارید که حداقل بخشی از خسارت را کاهش دهید. لطفا مخفی کردن و برداشتن دارایی خود را متوقف کنید ، “او گفت.

دیگران روی شکل دیگری از عدالت متمرکز شدند. كومر ، نماینده یك منطقه در كنتاكی ، یكی از ایالت هایی كه به شدت تحت تأثیر اپیدمی مواد مخدر قرار گرفته است ، به تنهایی تعجب نكرده است كه چرا افرادی كه در خیابان ها مواد مخدر می فروشند بسته شده اند و “بازیگران بد” مانند گورگران آزاد می شوند.

“اکثریت قریب به اتفاق افرادی که در کنتاکی زندانی هستند به دلیل مشکلات دارویی در آنجا هستند. آنها باید دارایی های خود را از دست می دادند. آنها خانه ها را خرد کردند و هزینه آن برای جامعه بسیار زیاد است. همه شما یک آسیب مشابه به جامعه زده اید. و با این حال شما یکی از ثروتمندترین خانواده های آمریکا هستید. امیدوارم دادگاه ها شما را به محاکمه بکشند. “

اگر ساكلرها امیدوار بودند كه دادرسی روز پنجشنبه نتیجه را كمتر كند ، شاید آنها محاسبه غلط كرده باشند.

[ad_2]