اقتصاد کنسرت ها در اینجا باقی مانده است. حالا بیایید آن را انسانی کنیم جان نوتان | نظر

[ad_1]

تدر ایالات متحده فقط 3 انتخابات در 3 نوامبر برگزار شد. سایر مناصب دولتی نیز در انتخابات بودند. و در کالیفرنیا ، رأی دهندگان مجبور به انتخاب های اضافی شدند: پیشنهاد 22 ، رفراندوم در مورد اینکه آیا شرکت های حمل و نقل و حمل و نقل (مانند لباس هایی مانند Uber ، Lyft ، Deliveroo) باید از قوانین کار کالیفرنیا معافیت بگیرند که به آنها اجازه ادامه دهد با کارگران به عنوان پیمانکار مستقل رفتار می کند و نه به عنوان کارگرانی که دارای حقوق مربوط به کار عادی هستند. این شرکت ها 200 میلیون دلار در یک کمپین برای حفظ آزادی خود هزینه کردند و این کار نیز نتیجه داد: رای دهندگان این پیشنهاد را 58 تا 42 درصد تأیید کردند. او گفت که این بود لس آنجلس تایمز، “یکی از هوشیارترین مسابقات رای گیری در کشور و گرانترین مسابقه در تاریخ ایالت.”

اکنون 200 میلیون دلار بادام زمینی برای این مشاغل پولسوز است اما از نظر آنها بادام زمینی به خوبی هزینه شده است. به عهده گرفتن مسئولیت های کارفرمایان “واقعی” به طور جدی مدل کسب و کار آنها را تضعیف می کند ، و از این رو چشم انداز پرداخت های بزرگ برای سرمایه گذاران آنها است. برای اتحادیه ها و گروه های جامعه مدنی که با این پیشنهاد مخالفت می کنند ، نتیجه جایی بین ناامیدی و فاجعه است. برای بقیه ما ، این تأیید این است که همه پرسی روش بدی برای حل یک مشکل پیچیده است که از بین نمی رود. اقتصاد کنسرت ها به یک شکل یا شکل دیگر باید باقی بماند و ما باید راهی برای سازگاری آن با عدالت اجتماعی و کرامت انسانی پیدا کنیم.

همانند یووال نوح هراری ، بیماری های همه گیر می توانند تاریخ را تسریع کنند. فقط یک سال پیش ، به یاد می آورم که محاسبه کردم که ممکن است ده سال طول بکشد تا از راه دور در بسیاری از مناطق به روشی متداول تبدیل شود. و ببینید چه اتفاقی افتاده است طی چند ماه کل صنایع و مشاغل کوچک شده اند. در همان ماه ها ، متوجه شدیم که آمازون به زیرساخت مهم بیشتر ایالت های غربی تبدیل شده است. خرید کمتر و کار بیشتر در خانه به این معنی است که تعداد بیشتری از خانواده ها به طور فزاینده ای از Deliveroo و دیگر سیستم عامل های اقتصاد استفاده می کنند. یک مطالعه فیلم مشاوره ای مک کینزی در ماه آگوست نشان داد که “تقریباً 35-55٪ از موارد موجود [European] مصرف کنندگان قصد دارند به استفاده بیشتر از تحویل ادامه دهند “.

همه گیری ما را به خانه آورده است – اینگونه است که اقتصاد اقتصاد ما – و صنعت – توسط فناوری و ایدئولوژی اقتصادی تغییر شکل داده اند. شواهد این تجدید ساختار در طول سالها در دسترس کسانی است که از بین رفته اند یا به لحاظ حرفه ای لازم است به آن توجه کنند. اما اکنون اجتناب ناپذیر است. و س isال این است: آیا ما از درسی که در طی همه گیری آموخته ایم برای بازسازی جهان خود استفاده خواهیم کرد؟ به طور خاص ، چگونه می توانیم قوانین و م institutionsسسات خود را متناسب با مزایای صنایع جدید و در عین حال کاستی های آنها تطبیق دهیم؟

در اینجا اقتصاد کنسرت ها می تواند به یک مطالعه موردی مفید تبدیل شود. در حال حاضر ، بیشتر چالش های مرتبط با مشاغل پلت فرم مانند Uber و Deliveroo مربوط به تلاش برای گنجاندن آنها در چارچوب قانونی طراحی شده برای سن قبل از بسترهای نرم افزاری است. این یک رویکرد جداگانه است که تاکنون نتایج بی ثباتی داشته است. به عنوان مثال ، در ماه فوریه ، دادگاه فرانسه حکم داد که با پیک Deliveroo باید به عنوان یک کارمند رفتار شود و نه به عنوان یک پیمانکار. در ماه سپتامبر ، دادگاه عالی اسپانیا پس از یک سری احکام بحث برانگیز ، در مورد استارت آپ دیگری به نام Glovo نیز به همین ترتیب رای داد.

ما نمی توانیم اینگونه ادامه دهیم. بهترین راه اندیشیدن در این باره این است که تصدیق کنیم ما در وضعیتی مشابه انگلیس در دهه های 1830 و 1840 هستیم ، زمانی که پارلمان با پیشرفت انقلاب صنعتی ، کارخانه هایی را تنظیم کرد که شرایط انواع جدید استخدام را تنظیم می کند. به عنوان مثال ، قانون کارخانه ها در سال 1847 ، که در سخنرانی با عنوان قانون 10 ساعته ذکر شد ، تقاضای دیرینه کارگران آسیاب را برای یک روز کاری 10 ساعته برآورده کرد. قوانین دیگر استفاده از کار کودکان و سایر اقدامات را تنظیم می کند.

ما به چنین رویکرد جامعی در اقتصاد کنسرت احتیاج داریم ، زیرا همانطور که انواع دیگر اشتغال به صورت خودکار انجام می شود ، این است که اشتغال افراد بیشتری را فراهم می کند (همانطور که کارخانه های صنعتی سازی انگلستان مشاغل افرادی را که از این کشور خارج می شوند فراهم می کنند). ما باید در مورد آنچه کارآفرین فرانسوی نیکولا کالین “قرارداد اجتماعی جدید” می نامد ، فکر کنیم که کارگران را در برابر خطرات جدید مدرن تحت پوشش قرار می دهد – عدم توانایی اجاره مسکن در شهرها هنگامی که سود شما از کنسرت حاصل می شود دسترسی به وامها در هر زمان و مکانی که به آنها نیاز دارید ، نه لزوما برای خرید ماشین ، بلکه برای کسب مهارت های جدید وقتی زمان حرکت است. و ، همانطور که او می گوید ، “به کارگران کمک کنید تا خودشان را سازماندهی کنند تا خودشان از منافع خود دفاع کنند ، اما با رویکردی متفاوت از رویکردی که در معادن زغال سنگ قرن نوزدهم یا در کارخانه های اتومبیل سازی قرن 20 اتخاذ شده است.” رانندگان جهان Uber ، متحد شوید: شما جز رتبه خود چیزی برای از دست دادن ندارید.

آنچه خوانده ام

بالهای آرزو
از مقاله خیره کننده پاتریشیا لاک وود در مورد ولادیمیر نابوکوف (پروانه ها را با من بخورید؟) لذت برد نقد و بررسی کتاب لندن.

مرگ در بند
پست وبلاگ اینتیما درخشان ترین و مهیج ترین مطلبی است که من در مورد چگونگی پزشک در بخش مراقبت های ویژه Covid-19 خوانده ام که نمی تواند افرادی را که در حال مرگ هستند نجات دهد.

سرزمین امید و شکوه؟
چه کشوری می خواهیم؟ مقاله خیره کننده مرلین رابینسون نقد و بررسی کتاب نیویورک.

[ad_2]