اسرائیل می گوید حملات هوایی به سوریه به وسایل منفجره در مرز | اخبار جهان

[ad_1]

ارتش اسرائیل روز چهارشنبه گفت که پس از کارگذاری مواد منفجره در جولان های اشغال شده توسط اسرائیل ، حملات هوایی را به ارتش سوریه و نیروهای کاد ایران در سوریه انجام داده است.

در بیانیه ارتش اسرائیل آمده است که هواپیماهای آنها به انبارها ، واحدهای نظامی و باتری های موشک زمین به هوا سوریه برخورد کرده اند.

خبرگزاری دولتی سوریه گزارش داد که در “تجاوزات اسرائیل” بر دمشق سه سرباز کشته و یک نفر زخمی شده است.

ارتش اسرائیل در مورد سرزمین های داخل جولان اشغال شده توسط اسرائیل گفت: “پیش از این ، نیروهای نیروهای دفاع اسرائیل (اسرائیل) بمب های دست ساز را در سمت اسرائیلی خط آلفا که یک گروهان سوریه به رهبری نیروهای ایرانی در آن مستقر بودند ، به نمایش گذاشتند.

در این بیانیه آمده است: “افشای بمب دست ساز در روز سه شنبه شاهد واضح دیگری بر تقویت ایران در سوریه است” و افزود: اسرائیل معتقد است دولت سوریه مسئول تمام اقدامات انجام شده در سوریه است.

طی سالهای گذشته ، اسرائیل صدها حمله به تأسیسات نظامی مرتبط با ایران در سوریه داشته است ، اما بندرت چنین عملیاتی را به رسمیت می شناسد و درباره آنها بحث می کند.

اسرائیل در جنگ 1967 بلندی های جولان را در سوریه تصرف کرد و بعداً در اقدامی که در سطح بین المللی شناخته نشده بود به آن پیوست.

اسرائیل ایران را بزرگترین تهدید می داند و می گوید استقرار نظامی دائمی ایران در سوریه ، به ویژه در نزدیکی مرزهای آن را تحمل نخواهد کرد. ایران متحد اصلی بشار اسد رئیس جمهور سوریه در جنگ داخلی این کشور است و مشاوران نظامی و شبه نظامیان متحد را برای کمک به نیروهایش فرستاده است.

نیروهای قدس نقش مهمی در فرماندهی شبه نظامیانی داشتند که در طول جنگ داخلی سوریه از طرف اسد می جنگیدند.

رویترز و آسوشیتدپرس در این گزارش شرکت کردند

[ad_2]