ازدحام جمعیت و رهبران سرخوشی: استرالیا از روزهای بدون حفره لذت می برد | ویروس کرونا

[ad_1]

هنگامی که نخست وزیر کوئینزلند در روز جمعه به روزرسانی دیگری را برای Covid-19 انجام داد ، او نتوانست کمک کند اما لبخندی بر چهره او خزیده است.

آناستازیا پالاشچوک به خبرنگاران گفت: “حالا خوب است.” “من فکر می کنم همه کوئینزلندها از این موضوع خوشحال خواهند شد.”

وی همچنین گزارش داد که ورزشگاه سانکورپ در بریزبن می تواند 520000 نفر را برای تصمیم گیری در مورد لیگ راگبی در ایالت مبدا هفته آینده مقابل نیو ساوت ولز بگیرد.

وی گفت: “دیگ بخار را می توان تا 100 filled پر کرد.”

در میان یک بیماری همه گیر ، ایده رهبران مسئول که شهروندان را مجبور می کنند که در انبوهی از مردم برای نشستن یا ایستادن شانه به شانه غریبه ها جمع شوند ، به نظر می رسد یک مورد بی احتیاطی شدید است.

اما در استرالیا ، که همه گیر Covid-19 پس از ماهها محاصره ، بسته شدن مرزها و محدودیت های شدید در مجامع تا حد زیادی کنترل می شد ، چنین لحظاتی روز به روز رایج تر می شوند.

ماه گذشته ، فیلم هایی از یک کلوپ شبانه شلوغ در استرالیای غربی ویروسی شد و تصویری سورئال از عادی بودن به کوید ارائه داد ، حتی در حالی که کشورهای نیمکره شمالی در میان موارد افزایش یافته به محاصره بازگشتند. در سیدنی ماه گذشته حدود 40،000 هوادار در فینال بزرگ لیگ راگبی شرکت کردند.

این کشور دلیل بی ادبی نسبت به موفقیت های خود دارد. روز جمعه ، استرالیا هیچ مورد جدیدی از ویروس را برای پنجمین روز متوالی ثبت نکرد. در ویکتوریا ، جایی که شیوع ویروس موج دوم باعث شد ملبورن ماهها طولانی ادامه یابد و صدها نفر را به کام مرگ بکشد ، روز جمعه چهاردهمین روز متوالی بود و هیچ مورد جدیدی رخ نداد.

روند نزولی ویروس با دقت مشاهده شده حتی باعث ایجاد یک عبارت جدید “روز دونات” شده است ، به معنای یک روز بدون عفونت های جدید Covid-19 ، که مترادف با موفقیت کشور در مبارزه با همه گیری است.

در ویکتوریا این اصطلاح با اشتیاق خاصی پذیرفته شد. در تاریخ 26 اکتبر ، نخست وزیر ایالت دانیل اندروز عکسی از او در فضای مجازی منتشر کرد که در حال ژست گرفتن با یک دونات لعابدار است.

او وقتی 120 روز متوالی کنفرانس مطبوعاتی روزانه برگزار می کرد ، با پوشیدن ماسک صورت سیاه و ژاکت North Face که تقریباً از نظر مذهبی برای ساکنان خسته ایالتش اهمیت مذهبی پیدا کرده بود ، عکس داد: امروز خوب است

به نظر می رسد که برای اولین بار از ماه ژوئن ، این کشور مورد جدیدی را ثبت نکرده است و خریداران پاسخ داده اند تمیز کردن سوپرمارکت ها از میان وعده ها. این نیز همزمان با اولین پیچ محاصره وحشیانه ملبورن بود که شامل منع رفت و آمد ممنوع ، محدودیت های شدید در سفر و حرکت و محافظت شدید پلیس بود.

اعلامیه اندروز مبنی بر افتتاح این شهر طی 112 روز با هیجان زیادی روبرو شد. روزنامه نگار در جلسات مطبوعاتی روزانه خود ، که نوعی سریال صابون دردناک برای ویکتوریا بود ، از اندروز پرسید ، “آیا او می گوید که بالاخره می توانیم برای یک آبجو بیرون برویم.”

او پاسخ داد: “من می توانم در قفسه کمی بالاتر بروم.”

از آن زمان ، روزهای پیراشکی دائماً نزدیک می شود. علامت 14 روزه جمعه به میانگین ویکتوریا صفر رسید. در ایالت نیو ساوت ولز ، که پس از محاصره ملی در ماه مارس ، تا حد زیادی از شیوع ویروس جلوگیری کرد ، یک ماه از ثبت بیش از 10 مورد گذشته است.

در سراسر بقیه کشور ، ویروس تقریباً به طور کامل از بین رفته است. بسته شدن دقیق مرزها بین ایالت ها باعث متوقف شدن خانواده ها شده و باعث درگیری سیاسی مداوم می شود ، اما این بدان معنی است که در ایالت هایی مانند تاسمانی و استرالیای غربی زندگی تقریباً به ایالت کوید برگشته بود.

موفقیت این کشور در مبارزه با همه گیری به شدت با متحدان غربی اش در تضاد است. وقتی ویکتوریا در تاریخ 29 ژوئیه 723 مورد جدید را ثبت کرد ، این رقم در انگلیس حدود 763 مورد و در فرانسه 1،392 مورد بود. از آن زمان استرالیا در جهت مخالف حرکت کرده است.

در انگلستان ، روز پنجشنبه ، 33470 نفر با این ویروس آلوده شدند و 563 نفر در حالی که این کشور فرایند طاقت فرسایی را پشت سر گذاشتند ، درگذشت. در حال حاضر ، تعداد کل مرگ و میرهای ناشی از Covid-19 بیش از 50،000 است ، اگرچه تخمین زده می شود که تمام موارد مرگ و میر در جایی که ویروس در گواهی مرگ ذکر شده است ، تقریباً 67،000 بوده است. فرانسه قلعه خود را برای دو هفته دیگر تمدید کرد ، در اکتبر بیش از تعداد قلعه برای 50،000 مورد

در ایالات متحده تحت حکومت دونالد ترامپ ، بیش از 240،000 نفر بر اثر ویروس جان خود را از دست دادند و مرگ و میر ناشی از ویروس طی دو هفته 23٪ افزایش یافت. روز پنجشنبه ، این کشور رکورد جدید دیگری را ثبت کرد – 160،000 مورد روزانه. شاید وحشتناک ترین ، به نظر می رسد ، این کشور برنامه ملی برای کنترل ویروس ندارد ، زیرا ترامپ با تلاش برای تضعیف انتخابات کشور ، جدی بودن خود را نادیده می گیرد.

دانیل اندروز
نخست وزیر ویکتوریا ، دانیل اندروز ، با گذاشتن علامت تجاری “North Face” در 26 اکتبر ، از کاهش محدودیت های کوید ملبورن خبر داد. عکس: اریک اندرسون / EPA

به گفته پروفسور جودی مک ورنان ، متخصص اپیدمیولوژیک در انستیتوی بسیار مشهور پیتر دوهرتی در ملبورن ، موفقیت استرالیا بر این کشورها هم به سرعت پاسخ و هم به تمایل به گوش دادن به مشاوره های تخصصی خلاصه می شود. شوراهای مشاوره بهداشت عمومی در استرالیا برای نظارت بر شیوع ویروس از ژانویه روزانه تشکیل جلسه داده اند و رهبران به توصیه های اولیه برای شروع بسته شدن مرزها و معرفی پروتکل های قرنطینه برای بازگشت مسافران گوش فرا داده اند.

وی گفت: “استرالیا تصمیم گرفته است تا زمانی كه ممكن است از این ویروس جلوگیری كند.”

“با توجه به همسایگی ما با چین و میزان سفر بین دو کشور ، ما احتمالاً در مرحله تصویب اسناد اولیه بودیم. بنابراین ما تصمیم گرفتیم که فعالانه برای سرکوب ویروس تلاش کنیم تا ویروس را در حد توانایی های سیستم مراقبت های بهداشتی خود نگه داریم. “

مک ورنان گفت که شاید از همه مهمتر ، سیاستمداران به حرف متخصصان بهداشت گوش می دهند.

“همان مشاوره از طرف متخصصان ایالات متحده و انگلیس ارائه شده است ، اما آنها در ابتدا اقدامات قاطع کمتری انجام دادند. آنها به اندازه ما در اینجا ، جایی که همه دولتهای مربوطه ایالتی و فدرال از یک سرود آواز می خوانند ، هماهنگی کلی نداشتند. “

در رابطه با موارد مارپیچ در ایالات متحده و انگلیس ، مک ورنان گفت که تنها امید واقعی سرکوب ویروس است. اما ، او گفت ، عوامل فرهنگی نیز وجود دارد که به نفع استرالیا بوده است.

“به طور خاص ، در ایالات متحده اکنون کاملاً از کنترل خارج شده است. و بنابراین آنها می توانند برخی کارها را برای سرکوب آن انجام دهند ، اما این نیز در مورد چرخاندن جمعیت است که به طور فعال با ایده استفاده از ماسک یا انجام کاری خارج از آن مخالف هستند که می تواند گسترش آن را محدود کند. “

“استرالیایی ها به طور کلی بسیار فروتن هستند ، و ما هنوز هم سطح انسجام اجتماعی داریم که این موارد می توانند کارساز باشند.”

اما موفقیت نسبی استرالیا در مبارزه با ویروس هزینه های قابل توجهی به همراه داشته است. قلعه طولانی ویکتوریا اقتصاد این ایالت را ویران کرده و از محافظت بیش از حد از فقرا و اقلیت ها ابراز نگرانی کرده است.

محدودیت های طولانی مدت و شدید آزادی های مدنی نیز موجی از اعتراضات فعالان ضد انسداد را برانگیخته است ، که ناشی از حرکت روزافزون نظریه پردازان توطئه است و در برخی موارد بازیگران راست افراطی از آنها حمایت می کنند.

سالی کاپ ، شهردار لرد ملبورن به گاردین استرالیا گفت که این شهر “سال فوق العاده سختی” داشته است. در حالی که علائم عادی با رفع تدریجی محدودیت ها بازگشت ، وی گفت “احیای ملبورن پس از تخریب ناشی از ویروس” یک مشکل بزرگ است.

وی گفت: “بیش از یک میلیون نفر هر روز قبل از محدودیت های Covid-19 به شهر می آمدند.”

وی افزود: “اخیراً هر روز تعداد عابران پیاده ما افزایش می یابد ، اما ما هنوز حدود 69٪ كمتر از مدت مشابه سال گذشته هستیم ، این بدان معناست كه مشاغل شهری دارای مشتری بالقوه بسیار كمتری هستند.

“ما هر روز تلاش می کنیم اقتصاد شهری خود را به بالای نردبان برگردانیم و زندگی فرهنگی ما احیا شده است.”

ویروس کاملاً از دید دور نشده است. ویکتوریا و نیو ساوت ولز هنوز محدودیت های شدیدی در تعداد جمع کننده ها ندارند و علی رغم توافق بیشتر ایالت ها در روز جمعه مبنی بر کاهش مرزها قبل از کریسمس ، این موضوع همچنان تنش های قابل توجهی بین سران کشورها ایجاد می کند.

مک ورنان می گوید که بزرگترین تهدید برای موفقیت استرالیا در مبارزه با ویروس می تواند به خود ارادی برسد. این به تدابیری اشاره دارد که مقامات “پتانسیل تولید مثل” می نامند و عواملی مانند تحرک را بررسی می کند تا بفهمد احتمال گسترش ویروس چقدر است.

وی گفت: “ما باید تشخیص دهیم که هرچه بیشتر بدون کار بمانیم ، پتانسیل آن بیشتر می شود.”

“اما این تمام هدف رسیدن به این نقطه است که جامعه منتقل نمی شود. نکته این است که چگونه رفتارهای شخصی مانند شستن دست و ماسک زدن را حفظ می کنید. شما می خواهید مردم دوباره نقل مکان کنند ، اما اکنون جامعه ای دارید که متفاوت به نظر می رسد. “



[ad_2]