اخبار مربوط به ویروس کرونا به صورت زنده: موارد روزانه در فرانسه بیش از 40000 نفر است. ملبورن “حلقه استیل” را تمام می کند | اخبار جهان

[ad_1]

خبرگزاری فرانسه: انتقال ویروس کرونا از راسو به انسان لزوماً به معنای خطرناک شدن بیماری نیست ، اما دانشمندان در جستجوی گزارش عجیبی از دانمارک هستند.

نخست وزیر دانمارک مت فردریکسن روز چهارشنبه گفت که این کشور بیش از 15 میلیون راسو را از بین خواهد برد و یک نوع ویروس Sars-Cov-2 ، که از حیوانات به 12 نفر منتقل می شود ، می تواند بر اثربخشی واکسن تأثیر بگذارد.

با این حال ، کارشناسان متقاعد نشده اند که خطر بسیار بیشتر است و منتظر شواهد جدید هستند.

آنجلا راسموسن ، یک ویروس شناس از دانشگاه کلمبیا در نیویورک ، اظهار داشت: “من واقعاً می خواهم روند علمی در مطبوعات متوقف شود.”

وی در توییتر افزود: “هیچ دلیلی وجود ندارد که داده های ژنومی قابل انتقال نباشد ، این امر به جامعه علمی اجازه می دهد تا این اظهارات را ارزیابی کند.”

سمور یا راسو در املاک کشاورز استیگ سورنسن ، جایی که طبق قانون دولت در 7 نوامبر 2020 در بوردینگ ، دانمارک ، باید همه سمور گوسفندان از بین بروند.

راسو در املاک کشاورز استیگ سورنسن ، جایی که طبق قانون دولت در 7 نوامبر سال 2020 در بوردینگ ، دانمارک باید همه راسوها از بین بروند. عکس: اوله جنسن / گتی ایماژ

ویروس ها ، مانند ویروسی که اواخر سال گذشته در چین ظاهر شد ، به طور مداوم جهش می یابند و انواع جدید لزوماً از نمونه های قبلی بدتر نیستند.

تاکنون ، هیچ مطالعه ای نشان نداده است که انواع جدید Sars-Cov-2 مسری تر یا خطرناک تر از نمونه های قبلی است. آلودگی به سینک نیز چیز جدیدی نیست و پرورش دهندگان در چندین کشور از جمله هلند ، اسپانیا ، سوئد و ایالات متحده موارد را گزارش می دهند.

موارد متعددی از عفونت مایک نیز گزارش شده است.

دانمارک به طور خاص توضیح داد که چگونه سویه دیگری از ویروس از یک راسو به یک انسان پریده است.

ژیل سالوات ، متخصص آژانس بهداشتی فرانسه Anses به خبرگزاری فرانسه گفت: “طبق گفته مقامات دانمارکی ، این ویروس نه بیماری زا است و نه ویروس آورتر است.”

با این حال ، این نگرانی وجود دارد که گزینه “به عنوان ویروس دوم ظاهر شود و بر جمعیت مسلط شود”.

این متخصص گفت: تولید واکسن برای یک سویه در حال حاضر دشوار است و اگر مجبور به انجام این کار برای دو ، چهار یا شش سویه باشیم ، این حتی دشوارتر است.

وی تصمیم برای از بین بردن راسو دانمارکی را “احتیاط” دانست.

[ad_2]