اخبار زنده در مورد ویروس کرونا: با غلبه بر 10 میلیون عفونت در اروپا ، ایالات متحده رکورد جهانی در موارد روزانه را ثبت می کند | اخبار جهان

[ad_1]

یونانی نخست وزیر کیریاکوس میتساتوکیس “برنامه عملیاتی” ماهانه را اعلام کرده است که محدودیت های ویروس کرونا را در کشور دو برابر می کند ، می نویسد هلنا اسمیت، خبرنگار گاردین از آتن.

رهبر راست میانه خطاب به ملت گفت كه از روز سه شنبه این كشور به دو منطقه تقسیم می شود: یك منطقه پرخطر نارنجی قرمز و یك منطقه زرد و سبز با خطر كمتر خطر.

آتن و تسالونیکی که قبلاً به دلیل افزایش نگران کننده تعداد موارد تایید شده از ویروس کرونا مورد آسیب جدی قرار گرفته اند ، در ردیف اول قرار می گیرند ، رستوران ها ، سالن های ورزشی ، تئاترها ، سینما و موزه ها از 6 نوامبر تا 3 نوامبر بسته می شوند.

استفاده از ماسک در سراسر کشور ، چه در فضای باز و چه در فضای باز اجباری است ، در حالی که 50٪ از نیروی کار در بخش های دولتی و خصوصی مجبور به کار در خانه هستند ، در حالی که 40٪ در گذشته بود. همچنین از ساعت 24 تا 5 بامداد منع رفت و آمد در سراسر کشور وضع می شود.

میتساتاکیس گفت: “آدرس امروز من کاری است که هرگز نمی خواستم انجام دهم.” “اما چشم بستن بر واقعیت سخت غیرممکن است. من دوباره مجبور شدم سلامتی و ایمنی یونانیان را بالاتر از هر گزینه دیگری قرار دهم. ”

برخلاف محاصره بهار امسال ، اقدامات جدید تاثیری بر بخش صنعت و زنجیره های خرده فروشی برای نجات اقتصاد نخواهد داشت. مدارس باز خواهند ماند و سفر بین مناطق مجاز خواهد بود.

مجریان در اعتراض به محدودیت های تأثیرگذار بر بخش فرهنگ و صحنه هنر در اوایل این ماه در میدان سینتگما در آتن.

در اوایل این ماه ، مجریان به محدودیت های موجود در بخش فرهنگ و صحنه های هنری در میدان سینتاگما در آتن اعتراض کردند. عکس: هلنا اسمیت / گاردین

روز جمعه هنگامی که مقامات بهداشتی 1690 مورد جدید را در مقابل 1،211 روز پنجشنبه ثبت کردند ، تعداد عفونت ها در یونان یک رکورد جدید بود ، که در مجموع 371،965 مورد بود.

پس از ثبت پنج مرگ دیگر توسط سازمان بهداشت ملی (EODY) ، مرگ و میر ناشی از Covid-19 به 620 رسید. عفونت های جمعه برای چهارمین روز متوالی مشخص شد که تأیید شد تعداد موارد بیش از 1000 است ، در حالی که فقط یک هفته پیش تعداد صدها صدها نفر بود.

میتاتوکیس ، مانند سایر رهبران ، به دلیل اثرات پیچشی که بر اقتصادی که قبلاً یکی از ضعیف ترین کشورهای اتحادیه اروپا است ، به دنبال جلوگیری از محاصره عمومی است.

نخست وزیر در اوایل این هفته گفت ، در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی ، یونان نسبتاً خوب است ، اما افزایش موارد ویروس کرونا “بیشترین فشار” را بر سیستم مراقبت های بهداشتی وارد می کند ، بنابراین لازم است که به آن توجه شود.

[ad_2]