اخبار جهانی BioNTech می گوید ، واکسن Covid “به احتمال زیاد” بر روی نسخه انگلیسی کار می کند

[ad_1]

مدیرعامل شرکت دارویی BioNTech آلمان اظهار اطمینان کرد که واکسن ویروس کرونا علیه یک نوع جدید در انگلیس کار می کند ، اما تحقیقات بیشتری در این زمینه لازم است.

اوگور شاهین در یک کنفرانس خبری گفت که تیم او در حال کار برای یافتن اینکه آیا این واکسن بر روی نسخه انگلیسی کار می کند یا نیاز به سازگاری دارد. وی گفت که نتایج دو هفته دیگر مشخص خواهد شد.

شاهین یک روز پس از تأیید واکسن برای استفاده در اتحادیه اروپا گفت: “در حال حاضر ، ما نمی دانیم که آیا واکسن ما نیز می تواند از این گزینه جدید محافظت کند.” “اما از نظر علمی بسیار محتمل است که پاسخ ایمنی این واکسن همچنین بتواند با انواع جدید ویروس کنار بیاید.”

شاهین گفت که پروتئین های موجود در نسخه انگلیسی 99٪ پروتئین های موجود در سویه های غالب هستند و بنابراین BioNTech “اطمینان علمی” داشت که واکسن آن مثر است. “ما معتقدیم که هیچ جای نگرانی و نگرانی وجود ندارد.”

شاهین گفت اگر واکسن برای گزینه جدید تنظیم شود ، این شرکت می تواند حدود شش هفته این کار را انجام دهد ، اگرچه ممکن است تنظیم کننده ها قبل از استفاده از واکسن ، تغییرات را تأیید کنند.

واکسن BioNTech که با همکاری شرکت دارویی آمریکایی Pfizer تولید شده است ، برای استفاده در بیش از 45 کشور از جمله انگلستان و ایالات متحده تأیید شده است.

Pfizer / BioNTech Covid یک واکسن mRNA است. در حقیقت ، mRNA مولکولی است که سلولهای زنده از آن برای تبدیل توالی ژنها به DNA به پروتئینهایی استفاده می کنند که عناصر سازنده کلیه ساختارهای اساسی آنها هستند. یک قطعه DNA کپی می شود (“رونویسی” می شود) در یک قطعه mRNA ، که به نوبه خود توسط ابزار سلول برای سنتز پروتئین “خوانده می شود”.

در مورد واکسن با mRNA ، mRNA ویروس به عضله تزریق می شود و سپس سلولهای خود ما آن را می خوانند و پروتئین ویروسی را سنتز می کنند. سیستم ایمنی بدن به این پروتئین ها پاسخ می دهد ، که به خودی خود نمی توانند باعث بیماری شوند ، درست مثل اینکه به کل ویروس منتقل شده باشند. این یک واکنش محافظتی ایجاد می کند که مطالعات نشان می دهد مدتی است ادامه دارد.

دو واکسن Covid-19 اول ، که نتایج فاز 3 را اعلام کرد ، بر اساس mRNA ساخته شده است. آنها برای اولین بار خاموش شدند زیرا به محض مشخص شدن کد ژنتیکی Sars-CoV-2 – که توسط ژاپنی ها در ژانویه 2020 منتشر شد – شرکت هایی که روی این فناوری کار می کنند توانستند تولید mRNA ویروس را شروع کنند. تولید واکسن های معمولی بسیار بیشتر طول می کشد.

آدام فین، استاد اطفال در مرکز واکسن کودکان بریستول ، دانشگاه بریستول

این نوع ، که عمدتا در لندن و جنوب شرقی انگلیس در هفته های اخیر یافت شده است ، به دلیل علائم ، که ممکن است به راحتی گسترش یابد ، باعث نگرانی در سراسر جهان شده است. اگرچه هیچ نشانه ای وجود ندارد که این امر باعث بیماری جدی تری می شود ، اما در نتیجه برخی از کشورهای اروپا و فراتر از آن سفر از انگلیس را محدود کرده اند.

روز سه شنبه ، آلمان ممنوعیت پروازهای مسافری از انگلیس را تمدید کرد و اکنون ورود مسافران با قطار ، اتوبوس و کشتی را ممنوع کرده است. وزیر بهداشت ، جنس اسپان گفت ، این اقدام تمدید شده از نیمه شب روز بعد از توقف پروازها اعمال شد.

آلمان اقدامات مشابهی را در آفریقای جنوبی اعمال کرده است ، جایی که نوع جدید ویروس کرونا نیز کشف شده است. این اقدامات تا 6 ژانویه معتبر است ، اگرچه استثناهایی برای حمل و نقل باری و پستی و همچنین پروازهای پزشکی و بشردوستانه وجود دارد.

اسپان گفت: “ما می خواهیم تا آنجا كه ممكن است از انتشار یك نوع خطرناک ویروس به قاره اروپا جلوگیری كنیم.”

با این حال ، لوتار ویلر ، رئیس مرکز ملی کنترل بیماری ، گفت که احتمالاً گزینه انگلیس در آلمان در حال گسترش است.

ویلر ، رئیس انستیتوی رابرت كخ ، گفت كه ماده ژنتیكی ویروس ها معمولاً تغییر می كند و این می تواند در میزان انتقال آنها تأثیر بگذارد.

ویلر گفت: “آیا این مورد در انگلیس واقعاً وجود دارد یا خیر ، هنوز كاملاً روشن نیست.” “تنها چیزی که واضح است این است که ویروس ها هرچه شیوع بیشتری داشته باشند ، فرصت بیشتری برای تغییر آنها فراهم می شود.”

یک ویروس شناس برجسته آلمانی ، که در ابتدا نسبت به گزارش های منتقل شده از سویه شک داشت ، از دیدن اطلاعات اضافی ابراز نگرانی کرد. کریستین دروستن ، استاد ویروس شناسی در بیمارستان شاریته برلین ، در توییتر خود گفت که “متاسفانه به نظر می رسد خیلی خوب نیست.”

اما وی افزود: نکته مثبت این است که موارد جهش تاکنون فقط در مناطقی افزایش یافته است که میزان بروز کلی آنها زیاد یا زیاد شده است. بنابراین ، کاهش تماس نیز در برابر شیوع جهش مثر است.

شان مارت ، مدیر ارشد بازرگانی و تجارت BioNTech ، خطاب به اوضاع در مرزهای انگلستان گفت که پیش بینی مشکلات تأمین واکسن به انگلیس را نخواهد داشت. وی گفت: “مسیرهای فراتر از فقط تونل کانال وجود دارد.”

رویترز در تهیه این گزارش مشارکت داشته است

[ad_2]