اتیوپی: گزارش خسارات بزرگ در جنگ دجله اخبار جهان

[ad_1]

در جریان درگیری میان ارتش اتیوپی و نیروهای وفادار به حزب حاکم در استان آشفته تیگرای ، تلفات زیادی گزارش شده است.

پزشکان بدون مرز روز شنبه گزارش دادند که دست کم شش نفر کشته و 60 نفر زخمی شده اند و فقط در یک مکان در امتداد مرز دجله گزارش شده است و یک پزشک گفته است که نزدیک به 100 نفر از نیروهای دولتی به دلیل اصابت گلوله در بیمارستان در شمال آمهرا تحت درمان قرار گرفته اند.

نخست وزیر اتیوپی و برنده جایزه صلح نوبل سال گذشته ابی احمد در نتیجه تشدید جدی خصومت طولانی مدت ، نیروهای فدرال و هواپیماهای خود را به Tigray فرستاد.

درگیری ها دومین جمعیت بزرگ آفریقا را در آستانه آنچه که تحلیلگران می گویند یک جنگ داخلی طولانی مدت و خونین است ، به ارمغان آورده است.

ابی و رهبران نظامی موفقیت سربازان اتیوپیایی را ستودند ، اما قطع ارتباط در منطقه تأیید آنها را دشوار کرد. هر دو طرف به سلاح های سنگین ، زره پوش و انبار مهمات مهم دسترسی دارند.

روز یکشنبه ، ابی همچنین جانشین رئیس ارتش شد و معاون رئیس برهان ژوله را به فرماندهی نیروی دفاع ملی اتیوپی منصوب کرد. این حرکت بخشی از تغییر کارمندان گسترده تر بود که ظاهراً هدف آن جلب توجه جدی ترین حامیان عملیات ببر بود.

آمبولانس ها اغلب در حال انتقال مبارزان مجروح به بیمارستان در جاده های شمال آمهارا دیده می شوند و گزارش های شاهدان عینی از دفن پلیس وجود دارد.

“ما 98 مورد داشتیم. همه آنها سربازان ارتش ملی هستند. “یک پزشک در شهر سانجا گفت که نمی خواهد نامش فاش شود.

وی گفت که هیچ کشته در بیمارستان رخ نداده است ، اما موارد جدی تر به بیمارستان های بزرگتر گوندار و سایر مناطق منتقل شده است.

گزارش ها از سربازان کشته و زخمی در روزهای اخیر در آمهارا منتشر شده است ، جایی که یک کارگر بشردوست گفت سه نفر کشته و 35 نفر روز شنبه تحت مداوا قرار گرفتند. گزارش شده که پنج نفر در روز جمعه کشته و 105 نفر زخمی شده اند.

کشورهای منطقه ترس از این دارند که جنگ می تواند جنگ داخلی گسترده ای را به وجود آورد و شاخ آفریقا ، یکی از شکننده ترین مناطق قاره را بی ثبات کند.

سازمان ملل در مورد بحران انسانی جدی هشدار داده است اگر بیش از 9 میلیون نفر از جنگ های گسترده فرار کنند یا ببر تا حد زیادی از جهان جدا شود.

ابی در یک سخنرانی تلویزیونی روز یکشنبه ، رهبران منطقه ببر را متهم کرد که از سال 2018 برای جنگ با دولت فدرال آماده می شوند. به گفته وی ، این گروه بودجه ای را برای توسعه جهت خرید سلاح و آموزش شبه نظامیان هدایت کرد.

این ژنرال ارشد به روزنامه ایالتی گفت که چندین مکان در دجله اکنون تحت کنترل ارتش فدرال است. “ارتش تمام سلاح های سنگین کنترل شده توسط یک گروه اشتباه را نابود کرده است. اکنون این روند رو به جلو است. “

پیش از روی کار آمدن ابی در سال 2018 پس از اعتراضات ضد دولتی ، جبهه آزادیبخش مردم دجله سیاست در اتیوپی را تحت سلطه خود داشت. او اکنون فقط استان زادگاه خود را کنترل می کند.

رهبران ببر از هدف ناعادلانه در پیگرد کیفری فساد ، برکناری از مناصب بالا و آزادی قربانیان فاجعه کشور به رهبری ابیو شکایت کرده اند.

خصومت طولانی مدت پس از برگزاری انتخابات تایگر در ماه سپتامبر علیه دولت ابیو ، که تصمیم گرفت نظرسنجی های ملی را به دلیل بیماری همه گیر ویروس کرونا به تعویق بیندد ، شدت گرفت.

روز شنبه ، نمایندگان به تعلیق اقدامات رهبران ببر و ایجاد یک دولت موقت در این استان رأی دادند.

در آدیس آبابا ، پایتخت ، شهردار روز یکشنبه اعلام کرد که 10 مقام عالی رتبه شهرستان دجله به اتهام “خیانت به مردم” و تلاش برای “ایجاد بی ثباتی در صلح در شهر ما و انجام انگیزه های وحشیانه و تروریستی” دستگیر شده اند.

اما ابی در پیام روز یکشنبه خود در توییتر ، اتیوپی ها را به جلوگیری از تبعیض در برابر ببرها ، که حدود 6 درصد از 110 میلیون نفر جمعیت این کشور را تشکیل می دهند ، ترغیب کرد. وی گفت: “من می خواهم دوباره تأكید كنم كه هیچ خواهر و برادر تیگریان نباید قربانی اقدامات غیرقانونی مبتنی بر هویت شود ، و این مسئولیت بر عهده همه اتیوپیایی ها است.”

مقامات اتیوپی هنوز به طور رسمی به درخواست گفتگو با آنتونیو گوترش ، دبیرکل سازمان ملل پاسخ نداده اند.

[ad_2]