آفریقا با آزمایش واکسن های ترکیبی جدید مبارزه با HIV را افزایش می دهد سلامت جهانی

[ad_1]

این هفته در اوگاندا اولین آزمایش در آفریقا برای آزمایش دو واکسن جدید HIV آغاز شد و امیدها برای پایان دادن به یک اپیدمی که میلیون ها نفر در این قاره را تحت تأثیر قرار داده است افزایش داد.

تحت هدایت مطالعه آفریقایی PrEPVacc ، دو واکسن ترکیبی آزمایشی آزمایش می شود تا ببیند آیا می توانند از افرادی که در معرض خطر عفونت هستند ، از HIV محافظت کنند یا خیر.

در همان زمان ، به شرکت کنندگان فرم جدیدی از پیشگیری از طریق دهان قبل از قرار گرفتن در معرض (PrEP) پیشنهاد می شود ، که به گفته دانشمندان ، بهترین فرصت برای کار کردن به واکسن ها را می دهد.

در آزمایشات بالینی قبلی در آفریقا ، اروپا و ایالات متحده دو واکسن از نظر ایمنی آزمایش شده اند.

بیش از 1600 نفر از افراد 18 تا 40 ساله انتظار می رود که طی سه سال آینده در آزمایشات بالینی در اوگاندا ، تانزانیا ، موزامبیک و آفریقای جنوبی شرکت کنند.

بودجه این مطالعه توسط مشارکت اروپایی و مشارکت آزمایش های بالینی تحت حمایت اتحادیه اروپا است.

پروفسور ، محقق ارشد PrEPVacc ، پروفسور گفت: “PrEPVacc دو فرصت عالی را فراهم می كند: اول ، آفریقایی ها می توانند در اولین آزمایش پیشگیری از HIV شركت كنند و دو روش برای پیشگیری از HIV را امتحان كنند – بلایی كه این قاره را ویران كرده است.” .

وی گفت: “دوم ، فرصتی برای توانمند سازی سایت های آفریقایی برای انجام آزمایشات به تنهایی در آینده و ارتقا توسعه رهبران آینده خود.”

پروفسور جاناتان وبر ، رئیس دانشکده پزشکی کالج امپریال در لندن ، که بودجه آزمایش PrEPVacc را تأمین می کند ، گفت: “اولین شرکت کنندگان در دادگاه PrEPVacc در قتل عام [Uganda] کمک به جوامع خود و جهان با پاسخ دادن به س importantالات مهم در مورد اینکه چگونه می توانیم در آینده از HIV بهتر جلوگیری کنیم

“من از زمان کشف ویروس در کالج امپریال لندن در زمینه راه های جلوگیری از اچ آی وی کار می کردم و بسیار افتخار می کنم که اکنون در حال انجام یک آزمایش تحت هدایت آفریقا هستیم که توسط اروپا پشتیبانی می شود.

وبر خاطرنشان کرد که اهمیت این مطالعه این است که “توسعه بیشتر دو طرح مختلف واکسن ترکیبی برای پیشگیری از HIV را حذف یا تشویق می کند.”

این آزمایش در اوگاندا شامل بیش از 35 دانشمند ، پزشک ، جامعه شناس ، کارکنان روابط عمومی و موسسه تابعه اوگاندا برای تحقیقات ویروس و دانشکده بهداشت و پزشکی گرمسیری لندن است.

تخمین زده می شود که 20.7 میلیون نفر با HIV در آفریقای جنوبی و شرقی زندگی می کنند. براساس UNAids ، در سال 2019 ، 730،000 عفونت جدید و 300،000 مرگ و میر مربوط به ایدز در منطقه رخ داده است. حداقل 15 میلیون نفر تحت درمان هستند.

Nkosiyazi Mncube ، 23 ساله ، اولین شرکت کننده در آزمایش واکسن مقدماتی در آفریقای جنوبی در سال 2016 است.
Nkosiyazi Mncube ، 23 ساله ، اولین شرکت کننده در آزمایش واکسن مقدماتی در آفریقای جنوبی در سال 2016 است. عکس: تایمز / گتی

“در صورت واکسن جلوگیری از HIV ، ما خوشحال خواهیم شد. اما حتی اگر از آن محافظت نكند ، ما هنوز یاد می گیریم. هیچ آزمایشی وجود ندارد که بی نتیجه باشد. علمی که ما در نتیجه مطالعه در حال مطالعه آن هستیم به ما امکان بهبود و داشتن واکسن های بهتر را می دهد. “

پروفسور شینا مک کورماک ، رئیس پروژه PrEPVacc ، مستقر در بخش آزمایشات بالینی شورای تحقیقات پزشکی کالج دانشگاه لندن ، گفت که موارد مطرح شده در مورد PrEP نیز در طول آزمایش مورد بررسی قرار می گیرد. “نتایج آن برای اطلاع سهامداران محلی و قهرمانان آفریقای شرقی و جنوبی ، جایی که در حال حاضر مصرف PrEP کم است ، مفید خواهد بود.”

ملی کاتانا ، عضو کمیسیون پیشگیری از اچ آی وی و عضو کمیته راهبری پروژه ، گفت که دادگاه به موقع انجام شده است. “معرفی آزمایش PrEPVacc در حالی انجام می شود که دنیا برای مبارزه با بیماری های همه گیر جهانی مانند HIV و Covid-19 ارزش بیشتری برای واکسن ها قائل است … جهان ، به ویژه زنان ، اقدامات بیشتری را می طلبد که بتواند مردم را در برابر عفونت HIV محافظت کند.”

با این حال ، آسیا راسل ، مدیر اجرایی پروژه دسترسی جهانی بهداشت ، سedال کرده است که چرا اوگاندا آزمایشات واکسن را انجام می دهد در حالی که بسیاری از افراد هنوز قادر به دسترسی به داروهای ضد ویروس نیستند.

وی گفت: “از اوگاندا دائماً خواسته می شود بدن خود را برای علم تهیه كنند.”

طبق کمیسیون ایدز اوگاندا ، همه گیری اچ آی وی همچنان یک تهدید بزرگ برای سلامتی اوگاندا است. این ویروس در حدود 1.5 میلیون نفر در مقابل 1.2 میلیون نفر در سال 2010 زندگی می کند. هر ساله 53،000 عفونت جدید و 21،000 مرگ ناشی از ایدز در کشور ثبت می شود.

[ad_2]