آتشفشان White Island: Ardern برای کمک به نجات خلبانان شارژ شده طراحی شده است | آتشفشان جزیره سفید

[ad_1]

نخست وزیر نیوزیلند ، جاسیندا آردرن ، برای مداخله در آزار و شکنجه یک سرباز سابق ساس که هدایت یک مأموریت هلیکوپتر جسورانه برای نجات گردشگران از فوران جزیره سفید / واکاری را بر عهده داشت ، با فراخوان مواجه می شود.

خلبان 49 ساله مارک لو هنگام فرود او و سه همکار در جزیره مورد استقبال گسترده قهرمان قرار گرفت وقتی سرویس های اورژانس پرواز را به آنجا بیش از حد خطرناک تشخیص دادند و 12 نفر را به بیمارستانی در سرزمین اصلی آوردند.

هنگامی که جزیره ، فعال ترین آتشفشان نیوزیلند ، در 9 دسامبر 2019 فوران کرد ، چهل توریست و راهنما گرفتار شدند. 22 نفر کشته شدند و برخی از بازماندگان ، از جمله مادر و دختر انگلیسی ، لیز و هدر مک گیل ، دچار سوختگی های وحشتناکی شدند.

اما اکنون لوو و شرکت او Kahu Helicopters جریمه های نقدی حداکثر 1.4 میلیون دلار (750،000 پوند) پس از بررسی کار ایمنی و بهداشت کار در دولت از کلیه شرکت های جهانگردی در این جزیره مواجه می شوند.

WorkSafe به 10 سازمان ، از جمله دو آژانس دولتی مسئول نظارت بر فعالیت آتشفشانی و پاسخ به شرایط اضطراری ، و همچنین سه برادر صاحب این جزیره قبض داده است.

در ابتدا قرار بود همه طرفین در دادگاه اوکلند روز سه شنبه حاضر شوند ، اما از آنها خواسته شد تا زمان بیشتری را برای بررسی ادله علیه خود در نظر بگیرند. دادرسی به مارس 2021 موکول شد.

تصمیم برای تعقیب قانونگذار و شرکت آزمایشی تیم بارو ولکانیک ایر باعث خشم مردم شده است زیرا بیش از 120،000 نفر با امضای طوماری خواستار حذف این اتهامات شده اند.

خلبانان هلی کوپتر Kahu Mark Lowe (چپ) و تام استوری.
خلبانان هلی کوپتر Kahu Mark Lowe (چپ) و تام استوری در روزهای پس از فوران آتشفشان جزیره سفید / واکاری. عکس: مارتی ملویل / خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ

لو گفت وقتی فهمید متهم شده است “روده” شده است. وی در گفتگو با 9 News استرالیا گفت: “من فکر می کنم دادخواست واقعاً انعکاسی از نیوزیلند و آنچه آنها درباره آنچه می گذرد فکر می کنند.” “این شیوع واقعاً ناراحت کننده است که افرادی که برای کمک به آنها رفته اند مورد آزار و اذیت قرار می گیرند.

“به نظر می رسد که ما به دلیل حضور در آنجا و تحقیق و بیرون کشیدن مردم پاسخگو هستیم ، اما در واقع این سالها قبل از فوران است.”

وی افزود: “داشتن چنین حمایتی از سوی نیوزیلند” یک احساس بزرگ بود.

در دسامبر 2019 ، لوو ، که بیش از 20 سال پیش در SAS نیوزیلند در مناطق جنگی در آفریقا خدمت می کرد ، بیش از 20 سال پیش با بخارات اسید غلیظ و خاکستر عمیق دست و پنجه نرم کرد تا در کنار خلبانان جیسون به بازماندگان برسد. داستان هیل و تام.

فقط هنگامی که خود را در این جزیره یافتند ، متوجه شدند که هیچ یک از 11 هلی کوپتر اضطراری که به فرودگاه نزدیک وهکاتانه رسیده اند ، در نزدیکی آتشفشان به آنها ملحق نمی شوند ، زیرا نگهبانان تصمیم می گیرند که خطرناک است.

در عوض ، آنها پنج نفر از نجات یافتگان را سوار هلی کوپتر و استوری خود و دو نفر دیگر را به بارس سوار کردند و به نزدیکترین بیمارستان در وهکاتانه پرواز کردند.

استوری بعدا گفت: “اگر مارک لا نبود ، من نمی دانم اوضاع چگونه پیش می رفت. من فقط نمی توانم به اندازه کافی در مورد او ، در مورد اینکه چگونه همه ما را با هم گروه کرد و کاری به ما داد که بتوانیم روی آن تمرکز کنیم ، بگویم. “

WorkSafe اظهار داشت که هیچ یک از وقایع رخ داده پس از فوران بر مسئولیت همه اپراتورهای جهانگردی ماجراجویی در قبال اجرای یک برنامه مدیریت ایمنی اثبات شده که “تمام اقدامات معقول” را برای محافظت از پرسنل و مشتریان انجام می دهد ، تأثیرگذار نیست.

با این حال ، WorkSafe خود موظف به تصویب این طرح ها است ، که منجر به اتهام طرفداران خلبانان برای تضاد منافع شده است.

ند داوسون ، ناشر مجله هلیکوپتر نیوزیلند و سازمان دهنده دادخواست ، در وب سایت خود نوشت:

“مارک و تیم روح کیوی را مجسم می کنند. آیا واقعاً می خواهیم به این و نسل بعدی نشان دهیم که اگر تمام تلاش خود را برای کمک به دیگران در مواقع ضروری انجام دهید ، احتمالاً توسط برخی از خدمات دولتی که بدنبال مقصر هستند به دار آویخته می شوند. “

احساسات وی توسط یکی از باتجربه ترین خلبانان امداد و نجات کشور ، جان فنل ، پشتیبانی شد که هنگام فوران بر فراز جزیره سفید پرواز کرد و پیام های خود را به لو و تیمش به اورژانس در 50 کیلومتری سرزمین اصلی منتقل کرد.

Funnel ، که همچنین برای پرداخت هزینه های حقوقی Law در صفحه GiveALittle سرمایه جمع می کند ، کار Law را “بی همتا” توصیف کرد. وی گفت: “بسیار آسان است که پس از یک واقعه عاقل باشید و همه آن خواسته ها را مطرح کنید.” “دو ماه قبل از آن ، WorkSafe افراد خود را داشت. اگر اینقدر خطرناک بود ، پس چرا آن را رد نمی کنید؟ “

در پاسخ ، مدیر عامل WorkSafe ، فیل پاركز در ماه نوامبر گفت كه ضمن نظارت بر ممیزی اپراتورهای ماجراجویی جهانگردی ، “در نهایت مسئولیت هر مشاغل مربوط به اداره یك تجارت بی خطر است.” وی گفت كه كاملاً مطمئن است كه WorkSafe آژانس مناسبی برای مقابله با آنچه در این جزیره اتفاق افتاده است.

پاركس با اعلام كيفرخواست گفت كه محققان وي تنها در حال بررسي حوادث منتهي به فوران هستند نه ماموريت امداد و نجات كه وظيفه پليس بود.

وی گفت: “کسانی که به جزیره رفتند این کار را با انتظار معقول از داشتن سیستم های مناسب برای سالم سازی و امنیت خانه انجام دادند.

“این یک اتفاق غیرمنتظره بود ، اما این بدان معنا نیست که پیش بینی نشده و اپراتورها موظفند از کسانی که تحت مراقبت آنها هستند محافظت کنند.”

WorkSafe به گاردین گفت كه در این باره توضیح بیشتری نخواهد داد.

پیش از این ، آردرن گفته بود كه “WorkSafe” اتهام “تعیین سرنوشت” است.

[ad_2]