آتشفشان Kilauea پس از زلزله در جزیره بزرگ هاوایی فوران کرد اخبار ایالات متحده

[ad_1]

آتشفشان Kilauea در جزیره بزرگ هاوایی فوران کرد.

طبق سازمان زمین شناسی ایالات متحده ، فوران اواخر روز یکشنبه در دهانه Halemaumau آغاز شد. Kilauea در پارک ملی آتشفشان هاوایی واقع شده است.

زمین لرزه ای به بزرگی 4.4 ریشتر حدود یک ساعت پس از شروع فوران آتشفشان رخ داد.

تا ساعت 1 بامداد ، نمایندگان USGS به هاوایی نیوز گفتند. اکنون گزارش شده است که چشمه های گدازه 50 متر به آسمان شلیک می کنند و یک دریاچه گدازه در حال رشد را به داخل دهانه ای که قبلا آب داشت ، می ریزند.

دیوید فیلیپس ، سخنگوی رصدخانه آتشفشان هاوایی ، گفت که آژانس وضعیت را زیر نظر دارد. وی گفت: “با مشاهده تغییرات ، پیامهای دیگری در مورد آتشفشانهای کیلاوئه و سایر آتشفشانهای هاوایی ارسال خواهیم کرد.”

USGS گفت بیش از 500 گزارش از احساس زمین لرزه دریافت کرده است ، اما انتظار نمی رود خسارت قابل توجهی به ساختمانها و سازه ها وارد شود.

سرویس ملی هواشناسی در هونولولو مشاوره ای در مورد ریزش خاکستر صادر کرده است. به گفته وی ، قرار گرفتن بیش از حد در معرض خاکستر آتشفشانی چشم و مجاری تنفسی را تحریک می کند. آژانس بعداً گفت که فوران در حال کاهش است و “ابر بخار کم” در منطقه ادامه دارد.

آخرین باری که Kilaway در سال 2018 فوران کرد ، تخریب بیش از 700 خانه و تبدیل گدازه به اندازه کافی برای پر کردن 320،000 استخر به اندازه المپیک. گدازه به مدت چهار ماه جریان داشت و در بعضی مناطق رسوباتی به ضخامت 24 فوت باقی مانده است.

[ad_2]